Kirjoittaja Aihe: HS - Sotalautapelejä 2019 ja tästä eteenpäin ..  (Luettu 628 kertaa)

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Hei,

Minulla tuo AOv5.00+ ja POv3.00+ valmistui jo näille peruslaudoille ja kahdelle ekalle pilotit sarjan pelille ja toki myös muuhun perus toimintaan, minulla on nyt tilanne että pääsen sitten valikoimaan ihan jee tavalla mitä teen tästä eteenpäin, on jo hienoa lautaa linjalla ja lisää luvassa, minä mietin että tekisin bonus pelin taikka sitten alkaisin esittää näitä omia toisen maailmansodan ja kolmannen maailmansodan teeman lautoja, tässäpä miettimistä, mutta, hirmu mukavaa miettimistä, kun vihdoinkin on jotakin linjalla pelattavana.

--

Joo, minä varmaankin tässä ensin laitan linjalle "panssaroitu jalkaväki" ja "heidän kunniansa päivät" sotalautoja.

Tämä "HKP" sotalauta on toisen maailmansodan aikaisia divisioona ja rykmentti taisteluita euroopasta, balttia 41, normandia, ranska 40, puola 39, saksa länsirintama 44, saksa itärintama 44, jne ..
Tämä "PJ" sotalauta on toisen ja kolmannen maailmansodan aikaisia taisteluita euroopasta, laitan peliin noin 7 - 15 lautaa, en ihan vielä tiedä kuinka monta vaaditaan vaihtelevaan peliin, nämä ovat lähi karttaa jotakin 10 x 10 km euroopasta.

Peleissä pidetään hauskaa ja kivaa sotapelaamista kaverin taikka vieraan kanssa internetin kautta.

Tässä on ihan ekaa testi kuvaa "HKP" lautapelistäni -



Tässä vielä isompi kuvakaappaus - https://www.hannusaro.com/videot/videogif_165.gif

Täällä voi käydä pelaamassa minun lautaa - http://www.urossaro.com


Minä toivon tulevista vuosista runsasta sotalauta iloittelua, niin, suomen internettiin, kuin sitten myöhemmin vielä mahdollisesti lähi alueille EU maihin, ruotsi, balttia, ja vielä saksa ja puola, en aio kauemmas tätä itämerta lautojen kanssa kulkea, poikkeuksena ovat boardgamegeek ja javagaming foorumit, niiltä voi tulla pelaajia pelaamaan vaikka he asuisivat missä vaan.

:) :) :)

--
« Viimeksi muokattu: 26.02.19 - klo:05.49 kirjoittanut HannuTapio »

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: HS - Sotalautapelejä 2019 ja tästä eteenpäin ..
« Vastaus #1 : 01.03.19 - klo:09.59 »
Hei,

Minulla on nyt sitten mukava hetki kun voin valita pelaamiseen säännöt, tähän "HKP" sotalautapeliini.

Minulla on vuosien mittaan ollut monenmoista sääntöä kehitteillä, aloittelin tämän kaltaisen pelin kehittämisen jo joskus 1988 paikkeilla, ja tämä "HKP" varamaankin valmistui runsaille säännöille, joskus 1992. :).

--

Tässä mitä mietin peliin -

Jalkaväki.
Laskuvarjo.
Merijalkaväki.
Panssari.
Tiedusteluvaunut.
Tykistö.
Huolto ?? - en ihan vielä osaa valita mitenkä laitan huollon, varmaankin toiminta pisteinä.
Upseerit ?? - en ihan vielä osaa valita mitenkä laitan upseerit, varmaankin toiminta pisteinä.
Lentokoneet ?? - en ihan vielä osaa valita laitanko peliin lentoyksiköitä, vaiko vain jonkin tietyn määrän ilmasota pisteitä, joista sitten rakentaa toimintaa.

Jalkaväki - tämä on perus sota yksikkö, sillä taistellaan perus taistelut.
Laskuvarjo - tämä on erikois yksikkö jonka voi lentokoneilla pudottaa vihollisen selustaan, ei ole ihan niin vahva mitä jalkaväki.
Merijalkaväki - tämä on erikois yksikkö, jolla voi matkata merellä, se voi tehdä maihinnousuja.
Panssari - tämä voisi olla voimakkain yksikkö pelissä, jotain x 1.5 kertaa jalkaväen hitpointit.
Tiedusteluvaunut - tämä voisi olla yksikkö jolla näkee hieman kauemmaksi, sillä on heikot taistelukestot.
Tykistö - sodan käyntiä sitten hieman kauempaa, jalkaväkeä vastaan, ei tehoa panssariin ja tiedusteluvaunuun.
Huolto - tämä yksikkö voisi pitää sisällään sen kuinka monta hyökkäystä voidaan suorittaa rintama osuudella, ammus huolto pisteet lisätään joka kierros peli skenaarion mukaan.
Upseerit - tämä yksikkö voisi sisältää sen tiedon kuinka monta hyökkäystä voidaan suorittaa rintama osuudella, ja myös sen että upseerien kantaman sisällä jalkaväki voi mennää x2 puolustukseen.

Kaupunkeja, siltoja, tietä, kyliä, metsää, jokia, järviä, rannikkoa, kumparetta, peltoa, osin nämä ovat koristeena osin vaikuttavat pelaamiseen.

Voitto sijainnit, pelaajat voisivat alussa valita itselleensä 3 korttia, joissa on tehtävä, nämä tehtävät liittyvät erillaisiin voitto sijainteihin mitä laudalla on, tehtävä voi olla tallinnan puolustus taikka varsovan valtaus, voitto sijaintiin sitten merkitään kun tehtävä on suoritettu.

Pisteitä tuhotuista yksiköistä ja vallatuista alueista.

Tuossa olisi jotakin ihan näin alkuun, mietin vielä sitten lisää kun sotalautapelin testaaminen alkaa.

Täällä voi käydä testaamassa - http://www.urossaro.com

:) :) :)

--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: HS - Sotalautapelejä 2019 ja tästä eteenpäin ..
« Vastaus #2 : 05.03.19 - klo:11.41 »
Hei,

Minulla on nyt tämä graffikan ja peli skenaarioitten suunnittelu alkamassa, myös pelin säännöt tulee rakentaa valmiiksi.

--

Mietin että aloitan pelin puola - 39, skenaariolla, se on mukava historiallinen aloitus toisen maailmansodan ajan peliin, siintä sitten eesti - 41 ja ranska - 40.

--

Mietin että laitan hitpoint pallot yksiköihin.


Pehmeät kohteet, tykistö tekee vaurioita näihin, tykistö ei voi viedä HP:tä alle 1 HP.

Jalkaväki, divisioona - 8 HP.
Jalkaväki, divisioona, laskuvarjo - 8 HP.
Jalkaväki, divisioona, merijalkaväki - 8 HP.
Jalkaväki, rykmentti - 5 HP.
Jalkaväki, rykmentti, laskuvarjo - 5 HP.
Jalkaväki, rykmentti, merijalkaväki - 5 HP.
Panssarintorjunta rykmentti - 3 HP.
Konekivääri rykmentti - 3 HP.
Tykistö rykmentti - 2 HP.
Huolto - 2 HP.
Esikunta - 5 upseeri pistettä.


Kovat kohteet, tykistö ei tee vaurioita näihin.

Panssaroitu jalkaväki, divisioona - 8 HP.
Panssaroitu jalkaväki, rykmentti - 5 HP.
Panssari vaunu divisioona - 5 HP.
Panssari vaunu rykmentti - 3 HP.
Panssaroitu tiedustelu rykmentti - 2 HP.
Panssaroitu tykistö rykmentti - 2 HP.


Tuossa olisi nuo ensimmäiset mietin yksiköt joita pelissä olisi, pelin testaaminen sitten ratkaisee kaikki HP arvot ja myös vielä senkin, mitkä kaikki yksiköt sitten tulevat esittely peliin asti mukaan.

Piirtelen nyt lähipäivinä karttaa ja pelin nappi grafiikkaa ja uploadaan tuloksia sitten sivustolleni piakkoin.

:) :) :)

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.urossaro.com

--
« Viimeksi muokattu: 05.03.19 - klo:16.38 kirjoittanut HannuTapio »

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: HS - Sotalautapelejä 2019 ja tästä eteenpäin ..
« Vastaus #3 : 13.03.19 - klo:17.28 »
Heidän kunniansa päivät,

Hei taas, minulla on nyt sitten sääntöjen lukitsemista tässä ekan kerran ihan julkaisuja varten kehitteillä.

--

Tässä mitä mietin ->

Minä jaan sekunnin 100 tiksiin, eli sadasosan välein on pelissä toiminta tarkistuksia.

Minä mietin alustavasti ensin näin -

Kaikki yksiköt omaavat HP arvon, tämä on hit points, eli kuinka monta osumaa se kestää ennen kuin poistuu laudalta.
Kaikki yksiköt taistelevat tietyn tiksi arvon välein, tämä tiksi arvo on eri yksiköillä hieman eri, mutta, pääsääntöisesti pyrin pitämään tiksi arvon taistelu viiveelle samana, eri yksiköitten välillä.
Kaikki yksiköt liikkuvat tietyn tiksi arvon välein, tämä tiksi arvo on eri yksiköillä hieman eri, mutta, pääsääntöisesti pyrin pitämään tiksi arvon liikkumis viiveelle samana, eri yksikötten välillä.

Kun HP arvo menee alle nollan, yksikkö poistetaan laudalta, ja se ilmestyy 500 tiksin kuluttua lähimmän huolto yksikön viereen, jos yksikkö on jo tuhoutunut kerran se ilmestyy vasta 1000 tiksin kuluttua, ja jos se on tuhoutunut jo 2 kertaa, niin, se ilmestyy vasta 1500 tiksin kuluttua, ja näin edelleensä sitten aina, eli 500 tiksiä kestää jokaisesta tuhoutumisesta yksikön uusinta.

Kun yksikkö on vaurioitunut, jos se ei liiku eikä taistele 1000 tiksiin, se alkaa saada yhden HP pisteen huoltoa joka 200 tiksi, lisänä vaikuttaa viivettä kuinka kaukana huolto yksikkö on huollettavasta yksiköstä.

Kun yksikkö liikkuu tai taistelee, niin, kestää 600 tiksiä, ennen kuin uuden liike komennon voi antaa.

Kun yksikkö liikkuu tai taistelee, niin, kestää 300 tiksiä, ennen kuin uuden taistelu komennon voi antaa.

Yksikkö liikkuu 600 tiksin välein, ja taistelee 300 tiksin välein, hieman eroja sitten eri yksiköillä, mutta, peli testaaminen ratkaisee esittelyyn tulevat arvot.

Pelissä on seuraavat yksiköt ->

Jalkaväki, divisioona.
Jalkaväki, divisioona, laskuvarjo.
Jalkaväki, divisioona, merijalkaväki.
Jalkaväki, rykmentti.
Jalkaväki, rykmentti, laskuvarjo.
Jalkaväki, rykmentti, merijalkaväki.
Panssarintorjunta rykmentti.
Konekivääri rykmentti.
Tykistö rykmentti.
Huolto.
Esikunta.

Panssaroitu jalkaväki, divisioona.
Panssaroitu jalkaväki, rykmentti.
Panssari vaunu divisioona.
Panssari vaunu rykmentti.
Panssaroitu tiedustelu rykmentti.
Panssaroitu tykistö rykmentti.

Minä tällä viikolla piirrän ensimmäiset grafiikat, puola ja saksa 1939 skenaarioon, ja myös ekat lauta maasto grafiikat.

:) :) :)

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.urossaro.com

--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: HS - Sotalautapelejä 2019 ja tästä eteenpäin ..
« Vastaus #4 : 16.03.19 - klo:01.20 »
Se fps laudoillani,

Minulla tuo noin 45 fps on rajana, että, tuo minimi vaatimusten mukainen näytönohjain nvidia 610 alkaa lämmittämään ja tuuletin alkaa toimimaan.

Fps voi olla jotain tuon 44 ja tuuletin ei reagoi, tässä hitaimmassa näytönohjaimessa jota tuen.

Pari - viisi vuotta eteenpäin ja uskon, että, laitan sitten viimein sen 60 fps kenteis enemmänkin.

Mutta, nyt on fps arvo maksimi fps ajoissa 44 fps, aiemman 33 fps sijaan.


Täällä voi käydä testaamassa - http://www.hannunpilotit.com

:) :) :)

--
« Viimeksi muokattu: 16.03.19 - klo:06.37 kirjoittanut HannuTapio »

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: HS - Sotalautapelejä 2019 ja tästä eteenpäin ..
« Vastaus #5 : 21.03.19 - klo:19.36 »
Kuvasnap,

Hei, minulla on tässä ekaa kuvan testiä "heidän kunniansa päivät" sota lautapeliini, kyseessä on sitten saksa - puola 1939, matka varsovaan, preussista ja saksasta ja tsekeistä.

Tässä on kuvakaappaus - http://www.hannusaro.com/kuvat/tempsnap_008.png

--

Minä tällä hetkellä yritän säätää näitä ekoja testeja peliin tulevasta grafiikasta, tässä on kyse, tässä kuvassa, siintä yksikön tausta grafiikasta ja sitten ikonista mikä siihen tausta neliöön tallennetaan.

Tässä on seuraavaa -

Ensin on kuva yksiköstä, saksa ja puola, tumma ja vaalea neiliö grafiikka.
Sitten on kuvaa panssarista, tiedusteluvaunusta, panssaroitu tykistö, tykistö ja vielä panssaroitu jalkaväki.

Minä lisään nyt viikonlopun aikana loput grafiikat ja pyrin ensi viikolla laittamaan ensimmäisen youtube videon pelattavasta versiosta puola - saksa 1939 skenaarioon.

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.urossaro.com

:) :) :)

--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: HS - Sotalautapelejä 2019 ja tästä eteenpäin ..
« Vastaus #6 : tänään kello 07:07 »
Kuvansnap,

Tässä on vielä loputkin HKP pelin yksikkö ikoneista, minä mahdollisesti säädän niitä vielä lisää sitten ajan kanssa, mutta, nämä tulevat nyt sitten ekaan testi ajoon.

Tässä snap - http://www.hannusaro.com/kuvat/tempsnap_009.png

Laitan vielä maasto grafiikkaa tässä viikonlopun aikana, niin, pyrin että puola - saksa 1939 skenaariota voi sitten pelata jo ensi viikon aikana, ainakin osittaisilla keskeneräisillä säännöillä.

Pyrin ennen kesäkuuta ainakin kaksi sotalautapeliä esittämään, kokonaansa taikka osittain, tämän HKP pelin jälkeen sitten vuoroon tulee "panssaroitu jalkaväki".

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.urossaro.com

:) :) :)

--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: HS - Sotalautapelejä 2019 ja tästä eteenpäin ..
« Vastaus #7 : tänään kello 16:12 »
Kuvansnap,

Tässä on vielä pelialuetta jossa on näitä uusia yksiköitä mukana - https://www.hannusaro.com/kuvat/tempsnap_010.png

Minä nyt vielä viikonlopun aikana lisään nämä eri maasto grafiikat ja sitten ensi viikon aikana yiritän ehtiä rakentamaan ensimmäisen pelattavan testi demo version ja mahdollisesti laitan sitten youtube videon myös lautapelistäni.

:) :) :)

--