Onko Libre Office tarpeellinen Ubuntussa nykyään? En ainakaan itse tarvitse mitään sen eri sovelluksia mihinkään.
Tä? Mistä sitten saat taulukkolaskentaohjelman, jollei ole LibreOfficea? Kamaan? Ei kukaan voi olla niin vieraantunut todellisuudesta, että ei muka tarvitsisi taulukkolaskentaa. Sen keksi aikoinaan Visicalc ja sen jälkeen se on hallinnut maailmaa.
Miten seuraat tuottamiesi jätteiden määrää, jollei LibreOffice Calcilla?
Tai alkoholinkäyttöäsi?
Tai verenpainettasi ja painoasi?
Tai menojasi ja rahan kulumista?
Tai leipomiesi leipien reseptejä ja koostumusta?
Tai wc-paperirullien kulutusta?
Tai valmistamiesi juustojen raaka-aineita ja lopputuloksia?
Tai pyöräilykaudella ajamiesi kilometrien määrää? Noususummaa? Yhteisaikaa? Keskinopeutta?
Tai uintikilometrejä?
Näihin kaikkiin LibreOffice Calc on oikein pätevä softa...
Voihan ne toki jollakin muullakin panna järjestykseen, mutta kenties hankalammalla tavalla.
Kunnioitan Jarmalaa hienoista harrasteista!
Olosuhteet eivät kuitenkaan ole kaikilla identtisiä:
- Jätteitteni määrää minun ei tarvitse seurata. Ottaa tarpeeksi päähän, että joudun maksamaan saman summan aina tuotti sitten jätettä tai ei.
- Alkoholinkäyttö näkyy pankkitililtäni.
- Verenpaine ja paino on pysynyt vakiona viime vuodet ja säilyy päässäni.
- Rahankuluminen näkyy suoraan pankkitilini saldon lukemissa.
- Kakkureseptien seuraamisesta saattaa tulla ongelma. Luen vain vaimon pullanteko-ohjeita harvoin, ehkä kolme kertaa vuodessa.
- WC-paperirullien kulutusta seuraan siten että merkkaan uuteen Serlan pakkaukseen tussilla ostopäivämäärän.
- Onneksi en ole vielä edes ehtinyt aloittamaan juustojen raaka-aineitten valmistusta. Lopputulokset olisivat varmaankin olleet katastrofaalisia. Aikoinaan minua pyydettiin jopa juustoseuran jäseneksi kunnes kaikkien onneksi totesimme, että onhan se paljon mukavampaa sekin aika nauttia vaikka olutta lähipubissa.
- Pyöräilyä harrastan vain yleisliikunnaksi. Aktiivisempi pyöräilyhän on todettu aiheuttavan impotenssia ja eturauhasen syöpää. Joten suosittelen pientä rajaa intoilussa. = Ehdottomasti LibreOfficen eduksi.
- Uiminen nykyään yleisissä uimahalleissa on melko epäesteettistä. En nykyään suosi sitä ollenkaan. Onhan ilmennyt paljon tapauksia, missä jotkut kansanryhmät ovat saattaneet tuottaa joitain ruumiin eritteitä siihen uimaveteen. Terveellisempää kai uiskennella saastuneissa luonnonvesissä.