Minulla ei aktiviteetit hidastele ainakaan mitenkään häiritsevästi. Sen sijaan ne eivät pysy järjestyksessä. Käyttämällä oletuksena olevaa windows + tab näppäintä, se vaihtelee kahden aktiviteetin välillä. Sitten kun klikkaan hiirellä pois jäänyttä, se vaihtelee taas edellisen ja sen välillä. Minulla on siis tällä hetkellä kolme aktiviteettia. Haluaisin saada ne järjestykseen kuten ne ovat pöytäkoneeni plasma 5.5:ssä, jossa on jo mainittu Kubuntu 16.04 lts. Lenovossa ne eivät pysy järjestyksessä, eikä aktiviteettien työpöydille tallennetut ohjelmat pysy niille määrätyssä aktivviteetissa. Tämä on ongelma . Pöytäkoneessa ne pysyvät.
Toki työpöytäasetuksissa on paljon vaihtoehtoja, mutta pikanäppäimiä myöten ne eivät vättämättä toimi kuten pitäisi. Voi olla, että jotkut työpöytäasetukset vaikuttavat toisiinsa. Olisiko mahdollista, että 17.04:ssä suomenkielinen työpöytä vaikuttaa? Ainakaan Firefoksissa kirjaimet eivät toimi kunnolla oikeinkirjoituksesta puhumattakaanl Esim "on" sanassa kirjain on muita pienempi. Koitin jopa vaihtaa fonttia, mutta tulos oli sama. . Laitoin fontin kooksi 12, mutta se teki samalla tekstiin hakasulkuihin ilmoituksen siitä. Ehkä kysymys on siitä, että Kubuntu 17.04 on vielä keskeneräinen. Nyt minun pitäisi tietää, voiko tämän korjata, vai pitäisikö asentaa vanhempi versio? Lenovossa on 8 gigaa muistia ja alla 500 gigan ssd-levy. Prossu on i7-4510U-Cpu@2.00Ghz.