(Olen tätä jaanannut täällä ennenkin, mutta aloitetaan uusi säie.)
Olin aikanaan aika distrosurffaaja,
DR-Dossista '90 -luvun alussa siirryin OS/2:n käyttäjäksi. Muistaakseni ensimmäinen asennettu versio oli 2.x tms. Seuravana oli OS/2 v. 3 (Warp), ja ostinpa vielä OS/2 version 4:n nettiyhteyksiä varten, mutta sain hyvät ohjeet viritellä Linux:ssa TCP-IP -yhteydet, joten aloin käyttämään Linux:ia.
Ensimmäiset Linux-kokeilut alkoivat joskus vuoden -94 aikoina (kernel-versio mallia 0.99), ja asennus tapahtui lerppuilla levyke-sarjoin. Asennus muistutti kovasti nykyistä Slackware-asennusta. Olen aina käyttänyt tämän jälkeen Red Hat:in jakeluja. Red Hat:sta siirryin sujuvasti Fedora Core -käyttäjäksi, ja nykyisin siis käytän Fedoraa.
Kaikki Fedora-jakelut ovat olleet koneilla. RedHat:in ohella olen käytellyt Slackwarea ja siihen perustuvia jakeluja kuten Zenwalk (Mini-Slack), Salix OS ja Vector. Ennen siirtymistäni myös Ubuntu-käyttäjäksi (Ubuntu 4.10), käytin Simply-Mepis -jakelua. Ubuntu on ollut koneillani alusta asti Fedoran ohella, kuten myös kaikki Ubuntu-versiot ovat olleet asennettuna. Työpöytänä tosin XFCE4. Lisäksi on levynsyrjällä myös aito ja originaali Debian
Kokeiluja väliin innostun harrastamaan, joten myös esim. OpenSuse, Mandrake, Manjaro, CentOS ja monet muutkin jakelut ovat tulleet testatuiksi ja hyviksihavaituiksi.