(Olen tätä jaanannut täällä ennenkin, mutta aloitetaan uusi säie.)
Olin aikanaan aika distrosurffaaja,
DR-Dossista '90 -luvun alussa siirryin OS/2:n käyttäjäksi. Muistaakseni ensimmäinen asennettu versio oli 2.x tms. Seuravana oli OS/2 v. 3 (Warp), ja ostinpa vielä OS/2 version 4:n nettiyhteyksiä varten, mutta sain hyvät ohjeet viritellä Linux:ssa TCP-IP -yhteydet, joten aloin käyttämään Linux:ia.
Ensimmäiset Linux-kokeilut alkoivat joskus vuoden -94 aikoina (kernel-versio mallia 0.99), ja asennus tapahtui lerppuilla levyke-sarjoin. Asennus muistutti kovasti nykyistä Slackware-asennusta. Olen aina käyttänyt tämän jälkeen Red Hat:in jakeluja. Red Hat:sta siirryin sujuvasti Fedora Core -käyttäjäksi, ja nykyisin siis käytän Fedoraa.
Kaikki Fedora-jakelut ovat olleet koneilla. RedHat:in ohella olen käytellyt Slackwarea ja siihen perustuvia jakeluja kuten Zenwalk (Mini-Slack), Salix OS ja Vector. Ennen siirtymistäni myös Ubuntu-käyttäjäksi (Ubuntu 4.10), käytin Simply-Mepis -jakelua. Ubuntu on ollut koneillani alusta asti Fedoran ohella, kuten myös kaikki Ubuntu-versiot ovat olleet asennettuna. Työpöytänä tosin XFCE4. Lisäksi on levynsyrjällä myös aito ja originaali Debian
![Wink ;)](https://forum.ubuntu-fi.org/Smileys/default/wink.gif)
Kokeiluja väliin innostun harrastamaan, joten myös esim. OpenSuse, Mandrake, Manjaro, CentOS ja monet muutkin jakelut ovat tulleet testatuiksi ja hyviksihavaituiksi.