Varmasti hyvä kun haluaa koko levyn osiotauluineen ja käynnistyslataajan myös talteen.
Mitenkäs tuosta palauttaa yksittäisen tiedoston? Vaikka vahingossa poistetun leffan?
Joo sen lisäksi minulla on rsync-kopiot tiedostoista. Sillähän sitä sitten varmuuskopioihin kuluu aikaa.
En nyt muista onnistuuko pakattujen levykuvien liittäminen systeemiin.
Jos onnistuu, niin en ainakaan osaa.
Leffat, kuvat ym. ovat jo valmiiksi pakattu. Itse en niistä tee mitään pakettia.
Minulla on varsinaisille leffoille verkkolevy sisäisen levyjen lisäksi, jonne lykkään ne, mutta välillä unohtuu varsinaiseen järjestelmiin leffatiedostoja, jolloin nekin menevät varmuuskopiointiin.
Tilan säästö olematon. Esim dar komennolla noi jättää pakkaamatta.
Esim.
dar -c paketti -R /mnt/ubuntu/ -z -Z "*.gz" -Z "*.bz2" -Z "*.zip" -Z "*.png" -Z "*.jpg"
Jos boot ym. osioita erikseen ne pitää muistaa liittää.
SSD levyltä palautus tapahtuu sukkelasti. Eikä tallennuskaan mahdottomasti kestä.
rsync kiva leffoille ym. mitä ei kannata pakata. Optioissa on tosin muistamista.
Minä käytän vakio-optioita, jotka eivät ole aivan optimaalisia, mutta soveltuvat käyttöön. Joskus olen harkinnut tehdä selvemmät ja vähemmän tilaa vievät varmuuskopioratkaisut, mutta en ole jaksanut, sillä levy on halpaa.
Enhän minä sinua tarkoittanut vaan tietenkin sitä ettei joku ala sotkea ketjua neuvoilla juuri minun ongelmassani.
No, kiva. Luulin jo, että tuhosit minun komennollani kiintolevysi. Hyvä, ettei näin ollut kuitenkaan käynyt.