Heh, pahoittelut asiasta sivuun hyppäämisestä, mutta tulee niin mieleen se kerta, kun yliopistossa fantasiakirjallisuutta käsitelleelle kirjallisuustieteen kurssille saapui muistaakseni yhteiskuntatieteiden opiskelija, joka ei muuten edes suorittanut kirjallisuustiedettä, mutta oli lukenut Tarun Sormusten herrasta viiteen kertaan ja halusi siksi sille kurssille. Katsoimme kurssia pitäneen tuntiopettajan kanssa toisiimme ja totesimme ”amatööri”. Minä olin jo silloin, toistakymmentä vuotta sitten, lukenut Tarun varmaan nelisenkymmentä kertaa.
Tajusin nimittäin tässä juuri, että olen ollut ensisijaisesti Linuxissa kohta jo kymmenen vuotta. Windowsia ei ole koneella ollut ainakaan kuuteen vuoteen. Takaisin ei ole paluuta.
Ei tuo mitään. Minäkin jo lasketaan aikaa, jolloin on ollut jossain määrin Linux ohjelmassani, niin pitää mennä Lähiverkkoneuvoja kurssille 1996/ -7 luvulle, mutta vasta viisi - kuusi myöhemmin oli ensimmäinen Linux koneellani, mutta kielitaidon puute oli jo silloin ongelma, tai oikeastaan pahempi silloin, kuin nyt?
Välissä on ollut monta vuotta, kun sivusilmällä vain seurasin ja olin jopa vähän kärttyinen, kun Lehtisen Jaakko laittoi minulle Linux infoa, kuinka mukava se on? Opetin jopa yhden kotisivu kursin Linuxilla hänen pyynnöstään, ihan mukava kurssi ainakin minulle, kun jouduin asiaan perehtymään myös tällä puolen, mutta nykyään en tajua näistä enää mitään, mistä olen aika tyytyväinenkin.
Nyt Jaakko ei enää pelaa Linuxin kanssa, eläkkeellä kun on, niin on omena kainalossa, jolta päivisin uutisia lukee, no onhan minullakin omppu tabletti lehtien lukemista varten, mutta ei siitä muuhun ole, ei ainakaan minun taidoilla.
Nyt on kuvakkeet rivissä ja kaikki toimii. Kiitos vielä tuosta linkistä, jonka sain, hetken kesti tajuta missä se koneella on, mutta nyt tiedän sen.
Nyt kun on aikaa ja päivisin ei pahemmin mitään suurempaa ohjelmaa ole, niin tässä on ollut mukava palautella Linuxia mieleen ja pikku hiljaa se palautuukin, tosin on niin paljon tullut uutta, että on jopa vaikea sitä käsittää.