Kirjoittaja Aihe: Powered by Ubuntu tarrat  (Luettu 71176 kertaa)

Bender

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #20 : 05.09.06 - klo:08.41 »
Jos joku tätä lähtee järjestämään, niin täältä vain keräilemään osallistujatietoja.
Minulle 5kpl metalliubuntuja, kiitos.

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #21 : 05.09.06 - klo:09.41 »
Pari kappaletta voisi kiinnostaa minuakin.

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #22 : 05.09.06 - klo:13.00 »
Minuakin kiinnostaisi muutama kappale Kubuntu-tarroja.

eap

  • Vieras
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #23 : 05.09.06 - klo:13.44 »
Sattuipa silmään tällainen: http://system76.com/index.php/cPath/53_64

Eli ymmärtääkseni tuolta niitä saisi lähettämällä sinne itselleen osoitetun kirjekuoren. Tarkemmin katsoen näyttäisivät olevan niitä valkopohjaisia.

Edit: Pitäisi varmaan olla sellainen kansainvälinen vastauskuori, kun lähin paikka on Hollannissa. Jossakin tuolla oli kyllä ehdotusta, että LOCO tiimit hankkisivat näitä ja järjestäisivät jakelun kotimaissaan.
« Viimeksi muokattu: 05.09.06 - klo:13.51 kirjoittanut eap »

Rdma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #24 : 05.09.06 - klo:15.13 »
Minkäs hintaisia noi siis onkaan?

eap

  • Vieras
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #25 : 05.09.06 - klo:15.20 »
Minkäs hintaisia noi siis onkaan?
Ymmärtääkseni ilmaisia tuota kautta hankittuna, postikuluja lukuunottamatta.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #26 : 05.09.06 - klo:15.23 »
Minkäs hintaisia noi siis onkaan?
Ymmärtääkseni ilmaisia tuota kautta hankittuna, postikuluja lukuunottamatta.

se alkuperäinen ei lähettänyt kuin jenkkeihin, enkä ole aivan varma lähettävätkö nuo muutkaan kuin omaan maahansa. sinänsä saattaisi vaatia hieman säätämistä, selvittäkseen kuinka paljon postimaksut noista maista suomeen ovat ja varsinkin se kyseisen maan postimerkkien hankkiminen saattaisi olla haasteellista. tai mistä minä tiedä, ei ole koskaan ollut tarvetta ulkomaan postimerkeille muuten kuin ulkomailla.
Janne

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #27 : 05.09.06 - klo:15.24 »
Minullekin kävisi muutama tarra. :)
alias vililikku

eap

  • Vieras
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #28 : 05.09.06 - klo:15.37 »
Minkäs hintaisia noi siis onkaan?
Ymmärtääkseni ilmaisia tuota kautta hankittuna, postikuluja lukuunottamatta.

se alkuperäinen ei lähettänyt kuin jenkkeihin, enkä ole aivan varma lähettävätkö nuo muutkaan kuin omaan maahansa. sinänsä saattaisi vaatia hieman säätämistä, selvittäkseen kuinka paljon postimaksut noista maista suomeen ovat ja varsinkin se kyseisen maan postimerkkien hankkiminen saattaisi olla haasteellista. tai mistä minä tiedä, ei ole koskaan ollut tarvetta ulkomaan postimerkeille muuten kuin ulkomailla.

Itseasiassa parempi linkki tuohon asiaan löytyykin jääkaapista: http://fridge.ubuntu.com/

peran

  • Vieras
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #29 : 10.09.06 - klo:08.53 »
Itsekin voi tehdä tarrat - tosin laatu ei ehkä ole aivan kaupallisten versioiden tasoa, mutta mulle kelpaa...



Tässä on kuva tekemästäni tarrasta - kuva ei aivan noin huonolta näytä luonnostaan, koska kameran salama heijastelee ilkeästi. Tosin aivan täysin tasaistakaan jälkeä en tarroille saanut, mutta mielestäni aivan kelvollista kuytenkin.

Valitettavasti en aivan voi taata toimiiko tämä ohje kaikilla papereilla, mutta Canonin paperilla nyt kuitenkin toimi.

1. Tarvittavat tarvikkeet ja työkalut: Kuumankestävää foliotarraa (Minulla oli saunatilojen kosteuseristykseen käytettävää leveää folioteippiä), mustesuihkutulostin (Minulla Epson Stylus Foto R300, mutta ei liene merkillä väliä), paitojen mustesuihkusiirtokuvapaperia (Minulla todellavanhoja Canonin tulostimen mukan tulleita), vanha, mutta toimiva, silitysrauta, tasainen alusta (Minulla hiottu laudanpätkä) ja lasertarrojen vahapintaista pohjaa (Lasertarrojen vahapintaa siksi että ne kestävät lämpöä).

2. Suunnittele kuva, jonka aiot tulostaa foliolle.
Minun kuvani.


Huomioi kuvan peilikuvaisuus, koska se tulostetaan paitojon mustesuihkusiirtokuvapaperille.

Kannattaa tulostaa useampi kuva kerralla, jotta voi valita parhaiten onnistuneen.
Tässä scriptini, jolla kopioin viisi kuvaa yhteen kuvaan: (Tarvitsee asentaa imagemagick, jollei jo ole).
Koodia: [Valitse]
#!/bin/bash

convert -density 300 -draw "image Over 0,0 236,354 ${1}" ${2} P.bmp
convert -density 300 -draw "image Over 236,0 236,354 ${1}" P.bmp p.bmp
convert -density 300 -draw "image Over 472,0 236,354 ${1}" p.bmp P.bmp
convert -density 300 -draw "image Over 236,0 236,354 ${1}" P.bmp p.bmp
convert -density 300 -rotate "90" ${1} rotated.bmp
convert -density 300 -draw "image Over 0,354 354,236 rotated.bmp" p.bmp P.bmp
convert -density 300 -draw "image Over 354,354 354,236 rotated.bmp" P.bmp vtulos.bmp

Syötteenä scriptille:
1. 'ubuntutarra.bmp'
2. tyhjä kuva, jonka pikselimäärä 300dpi:llä oli: 708x600


Sitten tulostin kuvat mustesuihkutulostimella siirtopaperille - tulosta ensin tavalliselle paperille varmistaaksesi kuvien mahtumisen foliolle ja kuvien alan olevan silitysrautaa pienempi. (Jos on liian iso tuloste - pienennä tulostetta tai vähennä kuvista tarroja, jotta tulosteesta tulisi sopiva).

Sitten leikkasin foliotarrasta sopivankokoisen palan, asetin sen tasaiselle kuumuutta kestävälle alustalle, sen päälle laitoin kuvapuoli alaspäin tulostamani siirtopaperin, Lämmitin silitysraudan mahdollisimman kuumaksi (maksimiläpötilaan), asetin kuuman silitysraudan siirtopaperin päälle (ei kannata vedellä, sillä silloin kuvat venähtävät - ensimmäisilleni kuville kävi niin). Silityksen jälkeen ennen jäähtymistä ota siirtopaperin suojapaperi pois - Voila nyt pitäisi näkyä onnistuneita Ubuntutarroja, mutta rypyläpintaisia. Pintaa voi parantaa Lasertarrojen vahapintaisella suojapaperilla siten että aseta vahapinta kohti tarroja silitä sitä kuumalla silitysraudalla. Tarroista lieneen tulleen hiukan parempia. Jos joku keksii miten saadaan vielä parempia tarroja itse tekemällä, niin foorumi lieneen vapaa.

Tosiaan toi tarra näyttää koneenkyljessä ihan kelvolliselta - tosin 'Linux tor human beings' - teksti on aika epäselvä.

Edit - luonnohajavalolla saatiin jo kuva, joka on aavistuksen todellisuuttakin parempi.

Kuten kuvastakin näkyy - Windowsin käyttö on vähentynyt.    ;D
« Viimeksi muokattu: 10.09.06 - klo:09.33 kirjoittanut peran »

sieda84

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #30 : 28.09.06 - klo:16.48 »
Mahtava idea nämä tarrat!
Tallennan kuvat talteen jos niistä teettäisi tarrat kopio pajassa, joskus...
Kotona win xp -pelikoneena ja Macci läppäri hyötykäyttöön (Mac OS X). Olen kokeilumielessä asentanut KAVERILLE windowsin rinnalle Ubuntun, joka on ENSIMMÄINEN askeleeni Linux -maailmaan.
---Linux: Beginner/Newbie, Win: Advanced, Mac: Advanced---

kiryo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
jeps
« Vastaus #31 : 08.10.06 - klo:19.15 »
jos joku tilaa ison nipun nii siitähän ne helposti jaetaan tolla posti menetelmäl. 5kpl tänneppäin kiitos :D

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #32 : 09.10.06 - klo:14.17 »
Vähäk hienoja noi metallin väriset! Mäkin haluun sellasia! :D Niitä metallisia Ubuntuja!
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

hetku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #33 : 09.10.06 - klo:16.08 »
minäkin voisin ottaa 4kpl kubuntu tarroja metallinvärisiä tai ihan normi väri

petri nospam merikivi.fi

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #34 : 09.10.06 - klo:17.18 »
Näyttäis tuo metallitarraa myyvä paikka myyvän "ei-oota", linkitetty kuva näkyy yhä aloitusviestissäni, mutta linkki tuottaa nykyään tuloksen "Sorry, the product was not found.". Paypal tiliä itselläni ei ole, joten jäänee tilaamatta ne valkoisetkin vaikka ajattelin jo että pitääköhän itse ruveta tilailemaan. Muutenkin jos ja kun noista maksaa, niin mieluustihan rahat osoittaisi ns. oikeaan osoitteeseen, eli http://www.cafepress.com/ubuntushop/ olisi täten oiva kauppavalinta, kunhan valikoimassa olisi vaan noita mainittuja tuotteita.

Täytyy nyt kuitenkin katsella mihin asia kehittyy, itsekkin olen yhä kiinnostunut tarroista.
Linux: Be root
Windows: Reboot

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #35 : 09.10.06 - klo:18.48 »
Juuh, jos jotain kimppatilausta on tiedossa niin minutkin voi laskea mukaan.

Mahtis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
  • Kekeke
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #36 : 09.10.06 - klo:20.47 »
Noita metallisia voisi kyllä kymmenisen ottaa :) Jos kimppatilausta tulossa niin oon mukana!
- Ubuntu 6.06 Dapper - AMD Athlon 64 3500+ - Geforce 6600GT(Pci-E) - PCPartner RS480AK9-A58S Socket 939 -

submin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #37 : 10.10.06 - klo:08.58 »
Tervehdys, mä olen tuon tilauksen http://hccmqqr.sr2.fi järjestänyt kaveri.
Tarroille olisi näköjään vieläkin kysyntää, joten järjestän suht lähiaikoina uutta tilausta.
Laitan päivitystä em. sivuille parin viikon sisällä.

terv. Nikolas Immonen ( nikolas immonen gmail com )

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #38 : 10.10.06 - klo:12.37 »
Tervehdys, mä olen tuon tilauksen http://hccmqqr.sr2.fi järjestänyt kaveri.
Tarroille olisi näköjään vieläkin kysyntää, joten järjestän suht lähiaikoina uutta tilausta.
Laitan päivitystä em. sivuille parin viikon sisällä.

terv. Nikolas Immonen ( nikolas immonen gmail com )

Hieno juttu! Metallisesta moni on kiinnostunut, mutta kuten sanottua niitä ei ainakaan siitä putiikista enää saa missä niitä oli aloitusviestiäni kirjoittaessani. Täytyy kuitenkin seurailla tuota kimppatilaussivua, sillä itselleni kyllä kelpaa mettallisen puutessa valkoinenkin. :)
Linux: Be root
Windows: Reboot

SlaMina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Re: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #39 : 11.10.06 - klo:18.10 »
Mäki oisin kiinnostunu noista tarroista. Metallinen tai valkonen ei väliä. Laittakaahan tänne site lisä tietoa jos joku alkaa niitä tilaamaan.