Kernel Update - Stopping System Runlevel V CompatibilityLaitan tästä uuden aiheen, kun en muista (enkä edes kunnolla nähnyt nopeasti menevää virheilmoitusta). Olin siis tänään (eilen
) porukoilla ja päivitin ubuntun asennuksen, edellisestä päivityksestä oli varmaan liki kuukausi. Nyt päivityksiä tuli n. 150 kpl. Muuten kaikki vaikutti menneen ok (en tosin ollut vahtimassa koneen luona), mutta kun koneen käynnisti uudestaan ei x enää käynnistynyt, ei edes komennolla startx.
Nyt kun tätä kirjoittaessa googletin, niin ubuntulogon alle (siinä missä ne pallot muuttuvat punaiseksi logon alla, vuorollaan vasemmmmalta oikealle), taisi tulla teksti Stopping System V Runlevel. Tämän jälkeen käynnistys etenee mustaan tekstiruutuun, jossa voi kirjautua sisään terminal tilassa.
Kokeilin käynistystä pykälää vanhemmalla kernelillä => toimi. Epäilin että ongelma olisi nvidia ajureissa ja kokeilin vaihtaa käytössä olevaa ajuriversiota jonka seuraksena myös tällä kernelillä (ja myös tästä pykälää vanhmmalla) lakkasi graafinen tila toimimasta.
Tähän mennessä olen kokeillut asentaa nvidia-current ajurit uudestaan komentokehotteeseen käynnistetyäni ja käynnistää uudestaan => ei vaikutusta. Poistin nvidia-current ajurit, asensin nvidia-319 ajurit uudestaan => ei vaikutusta.
Mikähän tuossa meni mönkään? Tilanetta vaikeuttaa myös se, että ko kone on noin 13km päässä, joten en voi joka asiaa käydä tarkistamassa mitä ilmoittaa, enkä juuri tämän tarkemmin muista.. Ajattelin silti kysellä täältä jotain pohjatiedoksi, ennenkuin ajelen tuon välin uudestaan konetta katsomaan... Joten olen kaikista tilannetta selvittävistä neuvoista todella kiitollinen.
Edit: Täällä taitaa olla sama ongelma:
http://askubuntu.com/questions/399186/12-04-kernel-update-stopping-system-runlevel-v-compatibility/400906#400906 (lisätty linkkinä ylös)
Ainut ongelma, että tuolla neuvotaan palaamaan vanhaan kernel versioon, mutta itselläni nyt vika sielläkin..