Hymiö näemmä jäi pois leikatessa. Tiedän kyllä, että kyseessä ei ollut sama asia. Halusin vain tuoda ilmi niitä pointteja, joilla minusta Canonical on viemässä itseään todella pahasti harhaan, eli siihen kun käyttjäjiä ei kuunnella ja halutaan vaientaan vastalauseet.
Kyllä Unity on tällä hetkelläkin omana haaranaan, muita haaroja käsittääkseni ovat Xubuntu, Kubuntu, Ubuntu-Gnome jne. Jos haluaa käyttää Gnomea niin mikä estää asentamasta sitä koneelleen? Ei mikään.
Virallisesti tuettuna haarana? Kubuntu? No eipä vaan ole. Juurihan sieltä lähti pääkehittäjä käveleen mm. Wayland Mir asioiden takia.
Kyllä kyllä juhisi. Et nyt vaan näemmä huomaa, että minä olen sillä kannalla, että Canonical on hylännyt yhteisön. Se on se pointti. Olenko minä sitten väärässä? Olen nimittäin foorumien lukemisen perusteella suhteellisen varma, että tämän näkökulman kannattajien määrä on suhteellisen suuri ja Canonical ei tunnu välittävän asiasta pätkääkään. Olen itseasiassa melko varma, että se on enemmistö käyttäjistä. En toki varmaksi asiaa väitä.
Ja mistä se Ubuntu oikein tuli? No ei takuulla ainakaan tyhjästä, vaan Debianin tekemästä pohjatyöstä, eli yhteisöstä. Minua rassaa, että he eivät kuuntele juuriaan, eli sitä yhteisöä. Otteet alkaa oleen ihan kuin Applella.
*lisäys*
Mutta ilmeisesti minä kuulun nyt siihen itkijä ja marisija kastiin. Kait minunkin pitäisi vain hyväksyä nuo asiat ja olla mielinkielin.
Tai.. Sitten äänestää jaloilla kuten olen jo tehnyt. Miksi en saisi marista ja olla vastaan Canonicalia? Minua ei kukaan pakota olemaan mikään Canonical fanboy.