Mitä siirtymää noissa asioissa tarvitaan? Kun uusi tuodaan niin se on sitten uusi systeemi, mikä tuossa ihmeellistä?
Käyttäjille pitäisi suoda aikaa sisäistää järjestelmä. Eikä pakottaa siihen välittömästi.
Edelleenkin ainakin minun on vaikea ymmärtää että mikä Unityssä on vaikeaa?
Ei vaikeudesta ole minä ainakaan puhunut mitään. Ei siinä mitään vaikeaa olekaan. Loogista ja minusta järkevästi tehtyä? Minusta ei mitään.
Itse aiheeseen, niin siitä ei ollut edes kyse. Vaan miksi Canonical ei kuunnellut käyttäjiä? Näytä yksikin todiste siitä, että käyttäjät halusivat Unityn oletukseksi. Miksi ei vaikka Gnome3:sta kuten itsekin sanot, niin se on lähes samanlainen. Tosin ainakin minusta myös merkittävästi parempi. Ehkä hiukan liiankin yksinkertainen.
Ja sitten tuo valittaminen Mir:stä, se ei ole oletuksena käytössä ainakaan tässä 14.04:ssa. Eli... Mikä valittamisen aihe tuokin on?
Taas sama kuin yllä. Näytä käyttäjät jotka sen halusivat tulevan Ubuntuun. Wayland tuntuu olevan se ratkaisu. Miksi halutaan tehdä Mirristä oletus. Miksi Canonical sooloilee, eikä ole kysynyt yhteisön mielipidettä? Samalla voi kysyä, että miksi spywaresta tehtiin opt-out, eikä opt-in? En tiedä ketään, joka pitää tuosta suoritustyylistä. Sen on saanut lukea jo tältä foorumilta ajat sitten.
Kyllä nuo päätökset minusta sotii juuri "Linux for human beings" ideologiaa vastaan. Kohta sloganin saa muuttaa ihan luvalla muotoon "Linux for Canonical Ltd."
Ja juuri nuo on ajanut minut Debianiin (tai ihan mihin tahansa muuhun distroon). Pidin jossain määrin mielenkiintoisena Ubuntu puhelin käyttistä, mutta nyt en enää aio edes periaatteesta sitä hommata. Pitäkööt Canonical tunkkinsa. Kaupallisuutta vastaan minulla ei ole mitään ongelmaa. Mutta siinä on, että Canonical ei minusta enää kunnioita juuriaan lainkaan. Eli Linux yhteisöä.
Siivottu -Storck