Kirjoittaja Aihe: YouTube ääniongelma [RATKAISTU]  (Luettu 5928 kertaa)

maarit.s

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
YouTube ääniongelma [RATKAISTU]
« : 06.10.13 - klo:12.38 »
Pitkästä aikaa olisin kuunnellut musiikkia YouTubesta, mutta ääntä ei kuulu (kuvat toimii). Iltasanoman ja Iltalehden netti-Tv:n klipeissä ääni toimii, joten äänikortissa ei ole vikaa. Kysyin myös ystävältäni, jolla on Windows 7 ja Firefox, hänellä kuuluvat YouTube-videoiden äänet.

Onko kenelläkään muulla ongelmia YouTube-äänien kanssa? Miten saisin äänet kuulumaan?

Käyttöjärjestelmä on Ubuntu/Xubuntu 12.04 LTS ja selain Firefox 24.0. Käytössä oli myös YouTube Unblocker, jonka poistin, mutta toimenpide ei auttanut ääniongelmaan.

No niin, tuntien veivaamisen jälkeen ja heti kun täällä kysyin ongelmasta, ratkaisu löytyi ihan omin voimin. Videon alalaidassa olevasta kaiutin-ikonista kun laittaa äänet päälle, niin johan kuuluu.

« Viimeksi muokattu: 06.10.13 - klo:13.09 kirjoittanut maarit.s »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: YouTube ääniongelma
« Vastaus #1 : 06.10.13 - klo:13.02 »
Ei kai vain Youtuben volume ollut nollilla? Minulla nimittäin niin oli eilen, kun muutaman videon sieltä kattelin. Tänään taas äänet olivat oletuksena päällä, mikä lie ollut...

Selaimena Chrome ja alustana 12.04 (Elementary OS).

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: YouTube ääniongelma
« Vastaus #2 : 06.10.13 - klo:13.10 »
Huomasinpa saman ongelman, kaikissa muissa lähteissä ääni pelaa täysin, paitsi YouTubessa. Videot pyörii aivan ok, mutta ääni on kadonnut. Viikko sitten kaikki toimi aivan ok.

No niinpä niin, johan kuuluu  ;D

t.matti
« Viimeksi muokattu: 06.10.13 - klo:13.14 kirjoittanut Matzi »

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1546
    • Profiili
Vs: YouTube ääniongelma
« Vastaus #3 : 06.10.13 - klo:13.17 »
Saattaahan kysymyksessä olla joku nappulatekninen juttu. Siinä on pari äänensäätöä peräkkäin. Flashin oma siinä ruudun oikeassa alanurkassa ja sitten Ubuntun äänensäätö. Muta niistä en osaa paremmin neuvoa kun olen kiertänyt koko flashin käytön toisilla konsteilla.

Yksi hyvä konsti on käyttää html toistoa liittymällä googlen html kokeiluun ja kytkemällä selaimen työkalujen kautta liitännäisistä shockvave pois käytöstä. Ei sitä poistaa tarvitse silti ja voi taas tarvitessa ottaa käyttöön. Googlen html kokeiluun pääsee täältä:

http://www.youtube.com/html5

Siinä on jopa paremmat ominaisuudet kuin flashilla.

Toinen tapa on asentaa Ubuntuun VLC elokuvasoitin ja selaimeen Launchy 4.4.0 lisäosa. Tällöin selaimeen tulee ominaisuus, jolla voi youtuben ja monen muunkin videon katsoa VLC:llä kunnon elokuvasoittimen ominaisuuksilla. Se toimii niin, että osoitetaan hiirellä kyseisen tuubin pikkukuvaa ja klikataan hiiren oikealla korvalla. Pudotusvalikosta valitaan 'launshy' ja sen valikosta 'toista VLC:llä'. Pienellä kakistelulla useimmat videot aukeavat ihan hyvin. Ja VLC:n punaisella nauhoitusnapilla voi myös nauhoittaa omalle levylle videon, mutta sitä ei sitten saa jakaa toisille tekijänoikeussyistä.

Itse olen asentanut launshy lisäosan ja ajaaskelin tekemän automaattisen ylen ohjelmien lataajan hänen tekemällään komentorimpsulla samalla kerralla. Sivulla on myös asian taustaa ja käyttöohjetta. Lataaja on täysin kokeiluohjelma, mutta minulla se on toiminut jo pitkään aivan mainiosti; yksi hienoimpia juttuja koko Linuxissa.  ;)

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=43484.0

Olen huomannut, että tietoturvatonta Adoben flashia tarvitaan tosi harvoin. Lisäksi Adoben flash muuttuu jatkuvasti ja kolmannen osapuolen softana sen päivittäminen Linuxiin laahaa hiukan jäljessä. Tässäkin saattaa olla siitä kysymys. Aika turhauttavaa, ja siksi olen luopunut koko flashista. Sehän on turkasen vanhanaikainenkin.
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

maarit.s

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: YouTube ääniongelma
« Vastaus #4 : 06.10.13 - klo:13.19 »
Ei kai vain Youtuben volume ollut nollilla? Minulla nimittäin niin oli eilen, kun muutaman videon sieltä kattelin. Tänään taas äänet olivat oletuksena päällä, mikä lie ollut...

Selaimena Chrome ja alustana 12.04 (Elementary OS).

Kiitos vastauksesta, näinhän se oli. YouTuben äänet olivat nollilla. Itse en ole niitä laittanut nollille, miten lie menneetkin. Hyvä puoli tässä on, että jos jollakin muullakin on ongelmia äänen kanssa, ratkaisu voi olla näinkin yksinkertainen.


villevi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Vs: YouTube ääniongelma [RATKAISTU]
« Vastaus #5 : 06.10.13 - klo:14.45 »
Joo, minullakin oli pari päivää sitten youtubessa äänet nollilla.  ???

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: YouTube ääniongelma [RATKAISTU]
« Vastaus #6 : 06.10.13 - klo:18.18 »
Perjantaina jo huomasin tämän saman ongelman. Niin Windows koneella kuin Linux.

Muillakin on ollut samoja ongelmia (linkki muoto ongelmallinen foorumin softan kanssa):
http://productforums.google.com/forum/#!topic/youtube/ETfCgHO4MhU[1-25-false]