Aika hämärä vastaus Maikkarilta -voihan se tosin olla, että muutamien sarjojen seuraaminen vaatii uusimman Silverlightin, mutta toisaalta se tuntuu aika järjettömältä sekin. Tähän voi olla myös ihan realistinen ratkaisu tälläkin Silverlightin versiolla.
Ei tuolla Silverlightin versiolla näyttänyt olevan vaikutusta, kun kokeilin muutama päivä sitten (ennen katsomo-desktopin päivityksiä) lataamalla 5.1-version, jonka sain silloin myös asennettua.
Nythän siellä näkyy viimeisten päivitysten jälkeen olevan Silverlight 5.0 ja 5.1 installerit, mutten löytänyt mitään tapaa asentaa uudempaa Silverlightiä niiden skriptien avulla.
Tuo katsomo-desktopin kuvake kyllä pitäisi muuttaa toiseksi, se on täysin yhteensopimaton muitten ohjelmien (nelikulmaisten) ikonien kanssa.
Esimerkiksi jompi kumpi noista vastaisi Katsomon faviconia:
(itse käytän tuota oikeanpuoleista)
Olen samaa mieltä ikonin vajavaisuudesta. Ikoneissahan on se pulma, että katsomo-desktopin pitää ladata ikoni Maikkarin viralliselta sivulta kullekin käyttäjälle erikseen, eikä se voi laillisesti sisällyttää ikonia itseensä. Virallinen sivu tarkoittanee seuraavaa sivua:
http://www.mtvmedia.fi/logot/netti/ . Jos olen väärässä, korjatkaa toki.
Kysyin maikkarilta tuosta javasta, miksi se pitäisi päivittää. Maikkarin vastaus:
Katsomo ei suoranaisesti tarvitse javaa videoiden suorittamiseen. lähinnä joidenkin komponenttien näyttämiseen nettisivuilla. Lähinnä on käynyt ilmi että päivittämätön java-asennus saattaa sotkea silverlightin.
Mua kiinnostaisi tutkia tuo päivämääräkysymys..voiko olla, että wine-browserin aikavyöhyke olisi eri. jolloin Katsomon suojaus ei antaisi katsoa videota? Lähinnä sen vuoksi kiinnostaa, koska maikkari itse ehdotti moista korjaustoimenpidettä. Mitenköhän sen tarkistaisi, mitä aikaa wine-browser (katsomo-desktop) elää?
Edit: olen velkaa pullakahvit sille, joka ratkaisee, kuinka kaikki katsomon videot toimivat tällä katsomo-desktopilla. Ei siksi, että olisin itse fanaattinen Kosto- tms. fani -vaan siksi, että mulla on halu tehdä tästä ohjeesta täydellinen.