Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Katsomo ja netflix-desktop  (Luettu 10649 kertaa)

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
[Ratkaistu] Katsomo ja netflix-desktop
« : 20.03.13 - klo:18.10 »
Moro!

Kuka  muu käyttää netflix-desktopia ( http://linux.fi/wiki/Wine/Netflix-Desktop ) katsomo-videoiden pyörittämiseen? Itse videoiden pyörittäminenhän toimii itse asiassa erittäin hyvin. Ainut ongelma on, että selain jäätyy täysin kun videon katsomisen jälkeen kokeilee siirtyä selaimella jonnekin toisaalle.

Onkohan joku keksinyt ratkaisun tähän ongelmaan? Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia.

T: Ooba
« Viimeksi muokattu: 03.04.13 - klo:22.47 kirjoittanut Ooba »

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #1 : 22.03.13 - klo:23.25 »
Ei se selain minulla ainakaan yhtään jumittele millään koneella, mitä olen käyttänyt.

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #2 : 23.03.13 - klo:11.07 »
Lainaus
Ei se selain minulla ainakaan yhtään jumittele millään koneella, mitä olen käyttänyt.

Mielenkiintoista. Pystyt siis esimerkiksi katsomaan monta katsomon videota putkeen ilman että wine-firefoxia tarvitsee tappaa välillä?

Minkälaista kokoonpanoa käytät? Itselläni kaksi konetta, joissa molemmissa 64-bittinen 12.10. Molemmissa koneissa tapahtuu tuo jäätyminen. Toinen atin, toinen nvidian kortilla, molemmissa uusimmat paketinhallinnasta löytyvät ajurit.

T: Ooba

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #3 : 23.03.13 - klo:11.38 »
Nyt, kun kokeilin, niin näkyyhän tuo välillä jäätyvän. Toipuu kyllä, kun odottaa n.20s.

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #4 : 23.03.13 - klo:11.56 »
Lainaus
Nyt, kun kokeilin, niin näkyyhän tuo välillä jäätyvän. Toipuu kyllä, kun odottaa n.20s.

Kiitos vinkistä. Olen näköjään liian malttamaton. Kyllähän se minullakin toimii noin puolen minuutin odottelun jälkeen. Kummallista. Mistäköhän lähtisimme ratkaisemaan tätä ongelmaa?

Storck

  • Vieras
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #5 : 25.03.13 - klo:21.59 »
Ooba, jos aiheeseen ei tule ratkaisevia muutoksia niin käytä muokkaa-toimintoa edelliseen viestiisi äläkä kirjoita uutta.
Älä myöskään "osta" muissa ketjuissa omiin juttuihisi osallistujia, kyllä asiaa kiinnostavat/tietävät ottavat kantaa.

Tämä on muutaman pykälän rauhallisempi foorumi kuin vaikkapa suomi24...

avanti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #6 : 31.03.13 - klo:14.55 »
Typerä tuo netflix-desktopin asennus, kun heti pitää antaa jonkin maksukortin tiedot. Minulla on vain Visa Electron, eikä ole mitään muuta tarkoitusta kuin kokeilla ohjelmaa sen kuukauden, sitten luopua siitä.

Poistin koko tunkin samantien järjestelmästäni. Taidan samantien poistaa sen epävirallisen lähteen pakettien hallinnasta.

ML
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #7 : 31.03.13 - klo:16.39 »
Typerä tuo netflix-desktopin asennus, kun heti pitää antaa jonkin maksukortin tiedot. Minulla on vain Visa Electron, eikä ole mitään muuta tarkoitusta kuin kokeilla ohjelmaa sen kuukauden, sitten luopua siitä.

Poistin koko tunkin samantien järjestelmästäni. Taidan samantien poistaa sen epävirallisen lähteen pakettien hallinnasta.

ML

Eiköhän ne kaikkien pankkien Elektronit ole toiminut verkkomaksuissa Visana sen viimeiset 10v. Ei ne siltä kortilta mitään veloita, ennenkuin seuraavassa kuussa. Muistaa vain perua tilauksen ajoissa.

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #8 : 31.03.13 - klo:17.25 »
Lainaus
Typerä tuo netflix-desktopin asennus, kun heti pitää antaa jonkin maksukortin tiedot. Minulla on vain Visa Electron, eikä ole mitään muuta tarkoitusta kuin kokeilla ohjelmaa sen kuukauden, sitten luopua siitä.

Itse sovellus ei takuulla kysele mitään maksukortteja. Sehän on vain wine, jonka päällä on muutama patchi, firefox ja silverlight 4. Itsekään en käytä Netflixiä. Käytän sovellusta vain katsomo.fi:n videoiden pyörittämiseen -kokeilitko sovellusta tähän tarkoitukseen?

Edit: netflixin käyttö kysyy noita tietoja, ei sovellus.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #9 : 31.03.13 - klo:18.04 »
Itse sovellus ei takuulla kysele mitään maksukortteja. Sehän on vain wine, jonka päällä on muutama patchi, firefox ja silverlight 4. Itsekään en käytä Netflixiä. Käytän sovellusta vain katsomo.fi:n videoiden pyörittämiseen -kokeilitko sovellusta tähän tarkoitukseen?

Edit: netflixin käyttö kysyy noita tietoja, ei sovellus.

Juu, ilmainenkin kuukausi Netflixissa vaatii luottokortin tietojen antamista.

Miten käytännössä tapahtuu Katsomon videoiden katsominen ko. sovelluksella?

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #10 : 31.03.13 - klo:18.11 »
Lainaus
Miten käytännössä tapahtuu Katsomon videoiden katsominen ko. sovelluksella?

http://linux.fi/wiki/Wine/Netflix-Desktop . Ks sivun loppu.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #11 : 31.03.13 - klo:21.50 »
Lainaus
Miten käytännössä tapahtuu Katsomon videoiden katsominen ko. sovelluksella?

http://linux.fi/wiki/Wine/Netflix-Desktop . Ks sivun loppu.

Tänks, hyvin toimii.

avanti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #12 : 01.04.13 - klo:00.18 »
Itse sovellus ei takuulla kysele mitään maksukortteja. Sehän on vain wine, jonka päällä on muutama patchi, firefox ja silverlight 4. Itsekään en käytä Netflixiä. Käytän sovellusta vain katsomo.fi:n videoiden pyörittämiseen -kokeilitko sovellusta tähän tarkoitukseen?

Edit: netflixin käyttö kysyy noita tietoja, ei sovellus.

Juu, ilmainenkin kuukausi Netflixissa vaatii luottokortin tietojen antamista.

Miten käytännössä tapahtuu Katsomon videoiden katsominen ko. sovelluksella?

Niinpä, ja VISA Electron ei ole mikään luottokortti! Sillä maksetaan kuin käteisellä, eikä onnistu jos tilillä ei ole katetta. Asennusohjelma näytti vain joitakin luottokorttien kuvia. Minua taas Katsomossa olisi kiinnostanut F1-videot, josko olisi nähnyt. Ja olisi kiinnostanut nähdä pitkästä aikaa miten Silverlight toimii.

ML
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS

vartsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 506
  • Kyllä, hankin joskus elämän... apt-get a life ...
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #13 : 01.04.13 - klo:01.10 »
Itse sovellus ei takuulla kysele mitään maksukortteja. Sehän on vain wine, jonka päällä on muutama patchi, firefox ja silverlight 4. Itsekään en käytä Netflixiä. Käytän sovellusta vain katsomo.fi:n videoiden pyörittämiseen -kokeilitko sovellusta tähän tarkoitukseen?

Edit: netflixin käyttö kysyy noita tietoja, ei sovellus.

Juu, ilmainenkin kuukausi Netflixissa vaatii luottokortin tietojen antamista.

Miten käytännössä tapahtuu Katsomon videoiden katsominen ko. sovelluksella?

Niinpä, ja VISA Electron ei ole mikään luottokortti! Sillä maksetaan kuin käteisellä, eikä onnistu jos tilillä ei ole katetta. Asennusohjelma näytti vain joitakin luottokorttien kuvia. Minua taas Katsomossa olisi kiinnostanut F1-videot, josko olisi nähnyt. Ja olisi kiinnostanut nähdä pitkästä aikaa miten Silverlight toimii.

ML

Niin eihän se VISA Electron ole varsinainen luottokortti mutta toimii jos sulla on tillä rahaa.
Se on periaatteessa VISA, joka ei anna luottoa. Se toimii aika monessa paikassa missä toimii tavan VISA.
Siksi siellä varmaan on niitä luottokortin kuvia...
Nyt mennään läppärillä: Hp DV6-6108US
Tulossa jotain muuta...

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #14 : 01.04.13 - klo:10.02 »
Lainaus
Tänks, hyvin toimii.

Eesaurus: jumiiko selaimesi lopetettuasi  katsomo-videon katselun? Mikäli ei, kerrotko vähän enemmän koneestasi. Aloitetaan vaikka sillä, käytätkö 32- vai 64-bittistä Ubuntua?

Lainaus
Niinpä, ja VISA Electron ei ole mikään luottokortti! Sillä maksetaan kuin käteisellä, eikä onnistu jos tilillä ei ole katetta. Asennusohjelma näytti vain joitakin luottokorttien kuvia. Minua taas Katsomossa olisi kiinnostanut F1-videot, josko olisi nähnyt. Ja olisi kiinnostanut nähdä pitkästä aikaa miten Silverlight toimii.

Täh? Asennusohjelma ei kysele luottokortteja. Kun selain avautuu ensimmäisen kerran, menee se oletuksena netflixin sivulle, joka kyselee luottokorttia. Mene tämän ohjeen mukaan katsomo.fi-sivulle ja kokeile f1-videoita.

Lainaus
http://linux.fi/wiki/Wine/Netflix-Desktop . Ks sivun loppu.

Toimii ainakin minulla, mutta selain jäätyy noin puoleksi minuutiksi videon loppumisen jälkeen. Kerrothan sinäkin kokemuksiasi.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #15 : 01.04.13 - klo:10.43 »
Siis pelkkä Katsomon katseleminen ei vaadi mitään luottokortteja, ainoastaan tämän:

Netflix-Desktop pakottaa oletuksena aloitussivuksi netflix.com. Voit muuttaa aloitussivuksi "katsomo.fi" seuraavasti:

Koodia: [Valitse]
sudo gedit /usr/bin/netflix-desktop
Muuta viimeinen rivi muotoon

Koodia: [Valitse]
PACKAGE="netflix-desktop" SERVICE="${gettext_service_name}" URL="http://www.katsomo.fi/" "${WINE_BROWSER}" $*;
Muutoksen tekemisen jälkeen kun avaa Netflixin, niin siinä etusivulla on Katsomo.fi.

Tsekkaan selaimen jumimisen myöhemmin...

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #16 : 01.04.13 - klo:11.27 »
Eesaurus: jumiiko selaimesi lopetettuasi  katsomo-videon katselun? Mikäli ei, kerrotko vähän enemmän koneestasi. Aloitetaan vaikka sillä, käytätkö 32- vai 64-bittistä Ubuntua?

Joo, Netflix jumii noin puoleksi minuutiksi, kun lopettaa/sulkee videon, jota on katsellut. Sen jälkeen tuntuu taas toimivan. Lisäksi ainakin kertaalleen ohjelma jätti jonkin prosessin taustalle, kun suljin Netflix-Desktopin. Piti tappaa se järjestelmänvalvonnasta. Päälle vielä sellainen yleinen tahmeus koko kyhäelmässä, niin eipä tuota voi oikein kellekään suositella. Kohtalaisen surkea wine-kötöstys.

Toki kun tietää nuo ongelmat, ja jos on pakko joku proggis sillä katsoa, niin kyllähän se jotenkin onnistuu.

Koneeni on ihan perus HP pöytäkone, i3, 6Gb RAM, Nvidia GT520 jne... Käyttiksenä ElementaryOS 64bit, joka on pellin alta siis Ubuntu 12.04.

Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #17 : 01.04.13 - klo:11.43 »
Luulen ratkaisseeni tuon jumiutumisongelman. Menin wine-firefoxin osoiterivillä osoitteeseen about:config ja muutin "dom.ipc.plugins.processLaunchTimeoutSecs" ja "dom.ipc.plugins.timeoutSecs" arvoiksi "1". Jumiutuminen loppui siihen.

Lainaus
Lisäksi ainakin kertaalleen ohjelma jätti jonkin prosessin taustalle, kun suljin Netflix-Desktopin.

Sovellus jättää tosiaan muutaman prosessin taustalle, mutta ne on pieniä eivätkä syö käytännössä tehoja, ellet nyt ihan antiikkista konetta käytä (et varmaan, koska pystyt silverlightiakin pyörittämään..). Siksi ei haittaakaan, vaikkei niitä prosesseja kävisi tappamassakaan.

Nyt mielestäni loistava sovellus. Vielä kun keksisi, miten natiivi-firefoxin silverlight-linkit saisi ajettua suoraan tuossa wine-browserissa suoraan hiirenklikkauksella.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #18 : 01.04.13 - klo:11.48 »
Sovellus jättää tosiaan muutaman prosessin taustalle, mutta ne on pieniä eivätkä syö käytännössä tehoja, ellet nyt ihan antiikkista konetta käytä (et varmaan, koska pystyt silverlightiakin pyörittämään..). Siksi ei haittaakaan, vaikkei niitä prosesseja kävisi tappamassakaan.

On siinä se käytännön ongelma, ettei ohjelmaa saa uudelleen auki, ellei käy tappamassa niitä prosesseja. Tai saa sen auki, mutta käyttää ei voi, koska on pelkkä valkoinen ruutu. Noin se meni ainakin minulla.


Ooba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Katsomo ja netflix-desktop
« Vastaus #19 : 01.04.13 - klo:12.14 »
Lainaus
On siinä se käytännön ongelma, ettei ohjelmaa saa uudelleen auki, ellei käy tappamassa niitä prosesseja.

No tuosta ongelmasta pääsee eroon vaikkapa seuraavalla kikalla:

Koodia: [Valitse]
sudo gedit netflix-desktop
Ja lisää seuraava rivi tiedoston toiselle riville ("#!/bin/sh":n jälkeen)
Koodia: [Valitse]
killall firefox.exe
« Viimeksi muokattu: 01.04.13 - klo:12.19 kirjoittanut Ooba »