Kirjoittaja Aihe: Icedove kubuntuun?  (Luettu 2877 kertaa)

antsu

• Käyttäjä
    • Profiili
Icedove kubuntuun?
« : 27.08.12 - klo:22.04 »
Moi,

miten saan asennettua icedove:n kubuntuun? Samalla saa mennä myös iceweaselkin. Synaptic ei näyttänyt niitä valikoimissaan.

terv.  antsu

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Icedove kubuntuun?
« Vastaus #1 : 27.08.12 - klo:22.18 »
Eikös nuo ole yhtä kuin Thunderbird ja Firefox... Eli eivätkö ne ajaisi asiaa?

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #2 : 27.08.12 - klo:22.20 »
Icedove on Thunderbird ja Iceweasel on Firefox ilman brändäystä, eli tavallaan ne ovat saatavilla. Onko joku erityinen syy ettei Thunderbird ja Firefox käy? Tosin jos välttämättä haluat nuo niin varmastikin lähdekoodista kääntämällä tai mahdollisesti Debianin paketteja käyttämällä ne on saatavilla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Iceweasel
http://en.wikipedia.org/wiki/Iceweasel#Icedove
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

antsu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.08.12 - klo:23.02 »
Syynä se, että ne muutamat vanhat viestit haluan tallentaa ja lukea uudelleen pienen ajan kuluttua. Epäilen ettei thunderbird ja icedove käsittele toistensa viestejä.

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 27.08.12 - klo:23.15 »
Syynä se, että ne muutamat vanhat viestit haluan tallentaa ja lukea uudelleen pienen ajan kuluttua. Epäilen ettei thunderbird ja icedove käsittele toistensa viestejä.

Olen kyllä ihan varma, että toimivat ristiin moitteettomasti. No, sanotaan, että olen 99,9999999% varma. :) Kyseessä sama tuote, mutta nuo Ice -alkuiset ovat vain ymmärtääkseni 100% avointa koodia. Jotain sellaista...

SuperOscar

• Käyttäjä
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
« Vastaus #5 : 27.08.12 - klo:23.24 »
Olen kyllä ihan varma, että toimivat ristiin moitteettomasti. No, sanotaan, että olen 99,9999999% varma. :) Kyseessä sama tuote, mutta nuo Ice -alkuiset ovat vain ymmärtääkseni 100% avointa koodia. Jotain sellaista...

Eikös kyse ole vain Firefoxin ja Thunderbirdin nimien ja tunnuskuvien käyttöehdoista, ei siitä, että Firefox ja Thunderbird sisältäisivät ainuttakaan riviä ei-avointa koodia?
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 27.08.12 - klo:23.32 »

Eikös kyse ole vain Firefoxin ja Thunderbirdin nimien ja tunnuskuvien käyttöehdoista, ei siitä, että Firefox ja Thunderbird sisältäisivät ainuttakaan riviä ei-avointa koodia?

Nyt kun vilkaisin Tomin:in linkkiä, niin siellä sanotaan näin:
Lainaus
It removes the proprietary artwork and plug-in repositories used in the official release by the Mozilla Corporation, which are classified as non-free by free software advocates.

Eli juu, kutakuinkin, niin kuin sanoit.

antsu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 27.08.12 - klo:23.36 »
Hyvä, se yhteensopivuus on sitten selvä juttu. Thunderbird ilmaantuu toiseen koneeseen. Kiitos tiedoista.

juyli

• Vieras
« Vastaus #8 : 28.08.12 - klo:22.12 »

Kyseessä lienee softan brändäys - modifiointi. Mozilla.org ei hyväksy Debianin tapaa modifioida Mozilla.org:in vapaata/avointa koodia (ja nimetä niitä Mozilla.org:in nimeämällä tavalla), joten Debian tarjoaa IceWeaseal:Ia/IceDovea jne. omiin jakeluihinsa.
Tiettyjä eroavuuksia noiden sovellutusten suhteen kuitenkin on olemassa.