Tämähän on kuin sisustuslehteä lukisi
Vaan lisätään omakin rikka rokkaan...
Ja esitelläänpä samalla hieman Firefox tuunausta. Itse olen läpeensä ihastunut käyttämään omaa portaalisivua usein tarvitsemilleni linkeille. Siis linkkejä joita tarvitsen
todella usein. Muille kirjanmerkeille paras paikka on del.icio.us, joka tarjoaa kätevät painikkeet työkalupalkkiin. Portaali/aloitussivun taustakuva kertoo itselleni, että olen "kotona", joten se sopii myös työpöydän taustaksi. Painikkeet ja valikot pyrin tiivistämään yleensä mahdollisimman pieneen tilaan niin selaimessa kuin työpöydälläkin.
Mitä tulee sitten itse Ubuntun työpöytään niin eipä tässä ole vielä ehtinyt virittelemään mitään ihmeellistä. Gdeskletit ovat hieman jäähyllä, kun valitsemani tuntuivat kaatuilevan tai toimivat huonosti (tai en osannut säätää). En esimerkiksi saanut ainuttakaan sääpalvelua toimimaan. StarterBar on hyvä keksintö, mutta se pitäisi pystyä yhdistämään yläpaneeliin. Eli perustilassa kuvakkeet voisivat olla pienempiä ja aina näkyvillä. Toisin sanoen olisi ihan mukava, jos yläpalkin käynnistimissä olisi käytettävyyttä helpottava suurennusefekti. Niin ja kokeilemastani Win Vistosta en kaipaa kuin ikkunoiden pienoiskuvakkeita, jotka ponnahtavat esiin, kun hiiren vie alapaneelin ikkunavaihtimen päälle (vai miksi noita nyt nimitetäänkään). Saakohan Ubuntuun moista?