Kirjoittaja Aihe: Braserolla rippaus  (Luettu 5506 kertaa)

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Braserolla rippaus
« : 18.06.12 - klo:01.12 »
Kellään kokemuksia tästä levyjen rippauksessa? Pitääkö kauheasti säätää asetuksia?
« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo:05.39 kirjoittanut Storck »

Storck

  • Vieras
Vs: Brasero
« Vastaus #1 : 18.06.12 - klo:05.03 »
Laitatko otsikkoon vähän enemmän tietoa, ettei käy niin että tulevaisuudessa on useita ketjuja pelkän ohjelman nimisenä otsikkona.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Brasero
« Vastaus #2 : 18.06.12 - klo:11.46 »
Brasero on levynpoltto-ohjelma, ei sillä taida voida ripata levyjä...

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Brasero
« Vastaus #3 : 18.06.12 - klo:14.07 »
Poltto: Suosittelen mieluummin esim. xfburn -ohjelmaa. Brasero ei ole minun ympäristössäni toiminut hyvin.

Rippaus: Audio CD Extractor on ihan hyvä.

Kummatkin löytyvät asennettavaksi suorinta mahdollisinta tietä Dashillä:

- paina Dashistä alhaalta työkalujen kuvaa ja kirjoita cd

ja

- paina Dashistä alhaalta työkalujen kuvaa ja kirjoita rip


Audio CD Extractorissa piti ennen tehdä oma profiili jos haluaa ripata 320 kbit/s bittivirralla mp3 kappaleiksi. Nämä ohjeet löytynevät tältä foorumiltakin haulla.

Mitään muuta säädettävää niissä ei ole, normaalien menuvalintojen lisäksi, jotka koskevat kaikkia muitakin vastaavia ohjelmia (tavanomaisessa käytössä).


EDIT:

Ohjeen säie näyttäää olevan tämä:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=41500.msg319438#msg319438
« Viimeksi muokattu: 18.06.12 - klo:14.12 kirjoittanut Ganymedes »

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Brasero
« Vastaus #4 : 19.06.12 - klo:23.14 »
Onko tuo Audio CD Extractor sama kuin Musiikkimaija?

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Brasero
« Vastaus #5 : 19.06.12 - klo:23.27 »
Tein kaiken mitä tuossa ohjeessa käskettiin mutta en pysty vieläkään luomaan omaa profiilia jolla saisin ämppäreitä....? Musiikkimaijaa siis tarkoitin.

khaosaming

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Brasero
« Vastaus #6 : 20.06.12 - klo:00.19 »
Onko tuo Audio CD Extractor sama kuin Musiikkimaija?
------------------
EDIT: Eesauruksen tarkka silmä bongasi minulta selvän mokan. Sound Juicer ja Musiikkimaija ja Audio CD Exctractor ovat yksi ja sama asia.
« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo:12.18 kirjoittanut khaosaming »

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Brasero
« Vastaus #7 : 20.06.12 - klo:00.24 »
Miten tuossa Rytmilaatikossa pystyy muuttamaan mp3-profiilia. Olen kokeillut kaikkia neuvoja mitä olen löytänyt.
« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo:00.30 kirjoittanut Lups »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Brasero
« Vastaus #8 : 20.06.12 - klo:11.04 »
Onko tuo Audio CD Extractor sama kuin Musiikkimaija?
------------------
Ei. Sama kuin Sound Juicer. Musiikkimaija on Rhythmbox.

Hmmm, minusta Audio CD Extractor, Sound Juicer ja Musiikkimaija ovat kaikki sama asia.

LISÄYS: Niin, ainakaan minun Musiikkimaijassa (3.4.0) ei voi luoda mp3 -profiilia, puuttuu kokonaan se "Edit profiles" -kohta asetuksissa.
« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo:12.05 kirjoittanut Eesaurus »

khaosaming

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Brasero
« Vastaus #9 : 20.06.12 - klo:12.15 »
...minusta Audio CD Extractor, Sound Juicer ja Musiikkimaija ovat kaikki sama asia.
------------------
Olet oikeassa. Suomenkieliset nimet menivät minulta sekaisin. Rytmilaatikko on siis Rhythmbox ja Sound Juicer (Musiikkimaija) on sama kuin Audio CD Extractor.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Brasero
« Vastaus #10 : 20.06.12 - klo:12.20 »
...
LISÄYS: Niin, ainakaan minun Musiikkimaijassa (3.4.0) ei voi luoda mp3 -profiilia, puuttuu kokonaan se "Edit profiles" -kohta asetuksissa.

Mikä se tuollainen versio on? 12.04:ssa on tällä hetkellä versio 2.32.1. Siinä tuo oman profiilin luonti sujuu kuten ennenkin, ainakin menujen suhteen jotka näytin tuolla yllä olevassa linkissä. (Menusta valitaan Edit - Preferences).

Mutta alkuperäinen kysyjä kyselee Rythmilaatikosta ... en osaa vastata kun en halua tuonkaltaisia ohjelmia käyttää (vrt Itunes).

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Braserolla rippaus
« Vastaus #11 : 20.06.12 - klo:12.34 »
Ihan minä sen sovellusvalikoimasta asensin. https://launchpad.net/ubuntu/+source/sound-juicer/3.4.0-1ubuntu1

Googletin, moni tuntuu ihmettelevän samaa asiaa, kun ei löydy "Edit profiles" -kohtaa Sound Juicerista enää...  

LISÄYS: 12.04 minullakin, tosin ElementaryOS Luna, mutta 12.04:ään se perustuu.
LISÄYS2: Joo, itseä ei tuo siis haittaa, koska käytän Rubyripperiä. Ihan yleisestä uteliaisuudesta vaan... :)
« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo:12.39 kirjoittanut Eesaurus »

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Braserolla rippaus
« Vastaus #12 : 20.06.12 - klo:12.53 »
Ihan minä sen sovellusvalikoimasta asensin. https://launchpad.net/ubuntu/+source/sound-juicer/3.4.0-1ubuntu1
...

OK, minä käytän sitä mitä Software Centeristä on tullut ja mitä päivityksiä Ubuntu on heittänyt sen jälkeen automatiikalla.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Braserolla rippaus
« Vastaus #13 : 20.06.12 - klo:13.22 »
Ihan minä sen sovellusvalikoimasta asensin. https://launchpad.net/ubuntu/+source/sound-juicer/3.4.0-1ubuntu1
...

OK, minä käytän sitä mitä Software Centeristä on tullut ja mitä päivityksiä Ubuntu on heittänyt sen jälkeen automatiikalla.

Jep, sieltä minäkin. Mutta en äsken muistanut sitä, että minulla on tässä ElementaryOS:ssä runsaasti rukseja ohjelmalähteissä... :) Siksi varmaankin se uudempi versio.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Braserolla rippaus
« Vastaus #14 : 20.06.12 - klo:17.23 »
Mitä ohjelmaa käytätte sitten itse musiikin kuunteluun?

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Braserolla rippaus
« Vastaus #15 : 20.06.12 - klo:18.54 »
Mitä ohjelmaa käytätte sitten itse musiikin kuunteluun?

Muista en tiedä, mutta minä käytän eri tilanteissa Clementinea ja Audaciousia. Clementinea siksi, että se osaa käytännössä kaiken, Audaciousia siksi, että se on kevyt ja nopea.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Braserolla rippaus
« Vastaus #16 : 20.06.12 - klo:21.05 »
Mitä ohjelmaa käytätte sitten itse musiikin kuunteluun?

Vastaus siihen mitä kukakin käyttää riippuu siitä infrastruktuurista jonka kukakin on rakentanut kuuntelun ympärille - tai jättänyt rakentamatta. Itse pidän näitä Itunes/Rytmilaatikko -tyyppisiä ohjelmia hankalina, rajoittuneina, toimimattomina ja ärsyttävinä - ehkä nuo syyt riittävät näin aluksi.

Oman musiikin infrani, lyhyesti sanottuna, olen rakentanut tiedostopalvelimen, rsync-ohjelman, järkevien hakemistojen, ryhmittelyn ja eri tarkoituksiin tehtyjen soittolistojen varaan. Lisänä voi käyttää Catfish hakuohjelmaa tai oletettavasti Unityn hakuja suoraan (jälkimmäisestä ei ole vielä kokemusta).

Tämä infra ei rajoitu yhteen koneeseen eikä siinä ole käyttöjärjestelmäriippuvuutta (koska tarvittavat ohjelmat voi helposti korvata toisen käyttöjärjestelmän vastineilla). Siinä pystyy myös kaiken varmentamaan hyvin helposti.

Tällöin soitto-ohjelma voi olla mikä hyvänsä joka osaa järkevästi soittaa biisit aakkosjärjestyksessä tai randomina. Movie Player (=Totem, Elokuvasoitin) osaa tehdä tämän enkä ole Ubuntussa huomannut vakiona mitään parempaa, tosin uusimpia Ubuntuja en ole katsonut.

Ainoa piirre mitä olen kaivannut, on se että soitto-ohjelma osaisi laskea soittolistalla olevine biisien yhteisajan tai edes näyttäisi pituudet oikein. Audacious yrittää, mutta sekoilee VBR biisien kanssa. Totem ei valitettavasti edes näytä biisien pituuksia (etukäteen). Tämä tarve liittyy lähinnä vain kokoelmien tekoon.

Clementineä en ole kokeillut, koska se ei ole ainakaan 10.10:n Software Centerissä näkyvillä ... ehkä kannattaisi kuitenkin?

EDIT: Näkyy Clementine olevan 12.04:ssä ladattavissa.

Joo, joskus kun on ollut tarve editoida tageja, esim. IPODia varten koska ne eivät osaa mitään muuten, tai liittää Cover Artia mukaan, niin olen käyttänyt muita ohjelmia. Hyvä tietysti olisi, jos vain yksi lisäohjelma osaisi nämä sujuvasti - näiden muiden kanssa on aina ihme säätöjä.
« Viimeksi muokattu: 21.06.12 - klo:00.13 kirjoittanut Ganymedes »

khaosaming

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Braserolla rippaus
« Vastaus #17 : 20.06.12 - klo:22.37 »
Mitä ohjelmaa käytätte sitten itse musiikin kuunteluun?
--------------
Minulla on käytössä Audacious. Simppeli ja toimiva soitin. En tarvitse iTunesin tai Bansheen kaltaisia järkäleitä biisien kuunteluun.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Braserolla rippaus
« Vastaus #18 : 20.06.12 - klo:23.23 »
Onko tuo Rubyripper hyvä ja turvallinen? Miten se oikein asennetaan, latasin jonkun paketin netistä mutta ei onnistu.
« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo:23.39 kirjoittanut Lups »

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Braserolla rippaus
« Vastaus #19 : 21.06.12 - klo:00.13 »
Löysin deb-paketin mutta mikä noista on uusin Ubuntu? Vaihtoehtoina on lucid, natty, oneiric ja precise.