Kirjoittaja Aihe: Firefox ehdottelee päivitystä, vaan ei kerro miksi  (Luettu 1194 kertaa)

Araminta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Sorry, kun olen tällä sivustolla, mutta tää oli eka googlen tarjoama Firefox-keskustelu. Ongelma: Käynnistin Firefoxin (3.6.24), jota käytän Windowsissa tosi harvoin ja se tietty alkoi heti ehdotella päivitystä ja että lisätietoja päivityksestä löytyy klikkaamalla tätä. Klikkaaminen tuotti vain 404 Page not found-sivun tällaisella ohjeella:

We hate to say it, but we couldn’t find that page or file you’re looking for.

    * If you typed in the address, try double-checking the spelling.
    * If you followed a link from somewhere, please let us know at webmaster at mozilla dot com. Be sure to tell us where you came from and what you were looking for, and we’ll do our best to fix it.

Lähetin tiedon asiasta kyseiselle webmasterille (oon nyt vähän säikkynä, kun oon siivoomassa virusta tai jotain koneestani, enkä halua ladata mitään pimeesti). Viestini palautui välittömästi ilmeisesti jonkun robotin toimesta ja siinä ehdotettiin kääntymistä jonkun supporttiryhmän puoleen. Tsekkasin supporttiryhmät ja ne on kuin valikoita valikoitten yrittäen etsiä mulle sopivaa dokua. Tässä ei nyt dokut auta, kun sivulla selvästi pyydettiin saattamaan asia webmasterin tietoon. En todellakaan aio päivittää ennenkuin tiedän, mitä on tarjolla - ja nyt alkaa tuntua, etten sittenkään.   

Teho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Firefox ehdottelee päivitystä, vaan ei kerro miksi
« Vastaus #1 : 12.02.12 - klo:01.13 »
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/3.6.26/releasenotes/

Jos jostain kumman syystä päivittäminen sinua niin pelottaa niin lataa ohjelma uusiksi suoraan Firefoxsin sivuilta. Olen lähetuslkoon täysin varma siitä, että mitään todellista uhkaa tuossa ei ole. Sinulla on tällä hetkellä epäturvallinen ja vanhentunut versio, jonka käyttöä ei voi suositella.

Araminta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Firefox ehdottelee päivitystä, vaan ei kerro miksi
« Vastaus #2 : 12.02.12 - klo:11.36 »
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/3.6.26/releasenotes/

Jos jostain kumman syystä päivittäminen sinua niin pelottaa niin lataa ohjelma uusiksi suoraan Firefoxsin sivuilta. Olen lähetuslkoon täysin varma siitä, että mitään todellista uhkaa tuossa ei ole. Sinulla on tällä hetkellä epäturvallinen ja vanhentunut versio, jonka käyttöä ei voi suositella.

Kiitos vastauksesta ja linkistä! Mun primääriongelma oli se, että linkki, jolla piti löytyä lisätietoja, johti 404-virheeseen ja latautuva sivu kehotti ottamaan yhteyttä webmasteriin, joka näyttää vastaavan vain robottiviesteillä. Eiks ko linkki olisi pitänyt olla tuo antamasi? Eikä webmasterista olisi pitänyt puhua mitään, jollei se ota vastaan feedbackia. Ja olen kyllä oppinut epäilemään linkkejä, jotka vievät jonnekin muualle kuin pitäisi.

Niinkuin sanoin, en ole juuri käyttänyt Firefoxia Win-puolella, siellä on koko valikoima Chrome/Firefox/IE/Opera, joista normikäytössä Chrome, muita kokeilen, jos se tökkii. Nyt konetta siivotessani testailin ja poistelin niitä vuorotellen seuraten muistin käyttöä ja prosesseja ym. Kärähdin oikeesti Firefoxin käytöksestä, mulla olis ollut muutakin tekemistä kuin setviä tätä asiaa. Poistan FFn nyt kokonaan ja otan takaisin, kunhan saan Linuxin asennettua johonkin (kts. ketju "Ubuntu kolmanneksi käyttöjärjestelmäksi" asennuspuolella).   

Teho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Firefox ehdottelee päivitystä, vaan ei kerro miksi
« Vastaus #3 : 12.02.12 - klo:12.05 »
Joskus noita linkkejä menee rikki nettisivuja järjesteltäessä. Tukipalveluiden järjestäminen on hankalaa "ilmais" projektilla, jolla on n. 400 miljoonaa käyttäjää. Asian toki voisi varmaan silti järjestää paremmin.