Kirjoittaja Aihe: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla  (Luettu 7193 kertaa)

Pjotor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Moro!
Iski himo tehdä itelle htpc kun on noita vanhoja koneenrojuja jäänyt yli... Lähinnä ihan digi-tv tallennin, musiikin soitto ja dvd-soitin yhdistelmä. Pienen tutkiskelun jälkeen päätynyt siihen, että todennäköisesti tuo MythTV joko seuraavan ubuntun LTS version päällä tai CentOSn päällä olisi hyvä ratkaisu pitkän tukiajan vuoksi....

Mutta itse kysymykseen, miten kannattaisi etäkäyttö toteuttaa? Onko mahdollista katsoa esim. telkkarin nauhoituksia (tai vielä parempaa live ohjelmaa) toisella koneella alustasta riippumatta etänä (ulkoverkko). Tai onko sama mahdollista Android puhelimella? 

Kertokaahan oletteko saaneet jo jotain vastaavaa toimimaan... Vinkit ovat tervetulleita  ;)
Ohhoh!

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #1 : 29.12.11 - klo:10.15 »
Moro!
Iski himo tehdä itelle htpc kun on noita vanhoja koneenrojuja jäänyt yli... Lähinnä ihan digi-tv tallennin, musiikin soitto ja dvd-soitin yhdistelmä. Pienen tutkiskelun jälkeen päätynyt siihen, että todennäköisesti tuo MythTV joko seuraavan ubuntun LTS version päällä tai CentOSn päällä olisi hyvä ratkaisu pitkän tukiajan vuoksi....

Mutta itse kysymykseen, miten kannattaisi etäkäyttö toteuttaa? Onko mahdollista katsoa esim. telkkarin nauhoituksia (tai vielä parempaa live ohjelmaa) toisella koneella alustasta riippumatta etänä (ulkoverkko). Tai onko sama mahdollista Android puhelimella? 

Kertokaahan oletteko saaneet jo jotain vastaavaa toimimaan... Vinkit ovat tervetulleita  ;)
Moi! Mulla on olohuoneessa mythtv frontend/backend kone, jolle siis tallenteet yms. menevät. Sitten katson läppäreillä (windowsissa otan mythweb serverin kautta yhteyden ja avaan tallenteet streamina vlc:llä ja linux läppärissä mythfrontend, jolla pääsen suoraan kiinni fe/be koneeseen). Ainoa "bugi" tällä hetkellä systeemissä windows läppärillä on, että katsoessa vlc:llä tallenteita jonkin aikaa ja sitten tulee mainoskatko ja yritän kelata yli, vlc pysäyttää streamin ja pitää avata uudelleen ja sitten kelata. Windows Media Player toimii Win7:ssa paremmin mutta en ole saanut YLE:n DVB-tekstitystä sillä toimimaan...

Kodin ulkopuolelta en ole kokeillut muuta kuin tuota mythweb:iä ja ajastellut tallennuksia poissaollessani.

Kannattaa tutkia myös seuraavat systeemit:

- yaVDR, jossa VDR DVB-tallennussysteeminä ja XBMC vaihtoehto frontendina
- tvheadend DVB-tallennussysteeminä ja sitten vaikka XBMC frontendiksi. Tvheadendia ohjataan selaimella ja oli tyylikäs kokeillessani mutta pari bugia oli liikaa minun makuuni. EPG vaatii patchin, jolloin EPG data tulee aina suomenkielellä (tulee vakiona suomen- tai ruotsinkielisenä), versiossa 2.12 (viimeisin virallinen). Toinen puute on hyvä sammutuslogiikan puute, jotka löytyvät VDR:stä ja Mythtv:stä. Mutta jos kone on aina auki niin sitten ei ole väliä.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #2 : 29.12.11 - klo:11.12 »
Kodin ulkopuolelta en ole kokeillut muuta kuin tuota mythweb:iä ja ajastellut tallennuksia poissaollessani.
Itse käytän tuota Mythwebiä melkein yksinään tallennusten ajastamiseen, kun se on niin kätevä. Tabletilla saa helposti ajastettua ohjelmia. Nyt reissun päällä ollessani, olen käyttänyt SSH:n yli elinksillä ja se ei ole ollut ihan toimiva. Kehtaisikohan tuota laittaa näkyviin ulkomailmaan (suojana salasana). Tosin juuri nyt taitaa kotona olla sähköt poikki tai sitten jotain muita ongelmia. :P

MythTV ei ole ihan alustariippumaton. Linuxit ja Macit (käsittääkseni) ovat hyvin tuettuina, mutta Windows ei. Windowsilla voi katsoa (ilman DVB-T tekstejä) nauhoituksia ja live-tv:tä MythTV Playerillä, mikä oli pitkään ainoa vaihtoehto live-tv:n katsomiseen. Lisäksi voi käyttää Mythwebin kautta .asx-streamia (itselläni toimii VLC:llä) tai sitten ladata koko tallenteen. Nyt Windowsilla voi käyttää myös MythTV Frontendiä, koska se on saatu käännettyä sillekin, mutta en ole itse vielä saanut toimimaan.

Muuten, ainakin minä asentelin 0.23.1(-fixes) version MythTV:stä tuolta: http://www.mythbuntu.org/repos
Sitä versiota tarjotaan ainakin Ubuntu 10.04 LTS:lle, jota itse palvelimessa käytän. Muihin koneisiin käytän sen paketteja, koska uudempii noin vanhaa ei saa (ajattelin luottaa vakaaseen, joo myös 0.24 on nyt vakaa käsittääkseni).
« Viimeksi muokattu: 29.12.11 - klo:11.20 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pjotor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #3 : 29.12.11 - klo:13.44 »
Lainaus
Mulla on olohuoneessa mythtv frontend/backend kone, jolle siis tallenteet yms. menevät. Sitten katson läppäreillä (windowsissa otan mythweb serverin kautta yhteyden ja avaan tallenteet streamina vlc:llä ja linux läppärissä mythfrontend, jolla pääsen suoraan kiinni fe/be koneeseen).
Juurikin tällainen on visioni myös saada itselle, höystettynä vielä tuolla ulkoverkosta käsin toimimisella...

Lainaus
MythTV ei ole ihan alustariippumaton. Linuxit ja Macit (käsittääkseni) ovat hyvin tuettuina, mutta Windows ei. Windowsilla voi katsoa (ilman DVB-T tekstejä) nauhoituksia ja live-tv:tä MythTV Playerillä, mikä oli pitkään ainoa vaihtoehto live-tv:n katsomiseen. Lisäksi voi käyttää Mythwebin kautta .asx-streamia (itselläni toimii VLC:llä) tai sitten ladata koko tallenteen.

Eli tuo etänä katselu onnistuu ja vieläpä livenä...  ;D Ja Mythweb toiminee myös androidilla eli ajastukset saanee kohdilleen? Saiskohan noita tallenteita/liveä vielä näkymään kännyllä...  onko olemassa sovellusta jolla voisi tota .asx-streamia katsoa? Koko tallennetta kun mielestäni ei noihin mobiililaitteisiin ole järkevää ladata...

Lainaus
- yaVDR, jossa VDR DVB-tallennussysteeminä ja XBMC vaihtoehto frontendina
- tvheadend DVB-tallennussysteeminä ja sitten vaikka XBMC frontendiksi.
Kiitti vinkeistä!Tutkitaan toki nuokin. Lähinnä tuo MythTV vaikuttaa siksi hyvältä, että ohjeet värkkien pystyttämiseksi ovat mielestäni suht selkeitä ja kattavia.

Lisäksi rauta on aika vanhaa millä ajattelin projektia toteuttaa, mutta hd-hommiksi ei ole tarkoituskaan tätä vetää. Heitetään nyt sitten silti OTna tähän kokoonpanoa:
1,6Ghz prossu, 512Mt muistia(gigagin saattaapi löytyä), näyttis Nvidia GF3Ti200+pari TV-korttia pci-väylään tarkoitus laittaa...
« Viimeksi muokattu: 29.12.11 - klo:14.10 kirjoittanut Pjotor »
Ohhoh!

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #4 : 29.12.11 - klo:13.58 »
Myös Linhes on mielenkiintoinnen mythtv jakelu. Siinä on mythtv asenettuna ja ei oikeastaan mitään muuta. http://linhes.org/bugs/projects/linhes/wiki Asennus oli helppo ja nopea, mutta ei jäänyt itsellä käyttöön mm. siksi etten keksinyt kuinka siihen olisi saanut asennettua KDE tai Gnomen.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #5 : 29.12.11 - klo:14.20 »
Lainaus
MythTV ei ole ihan alustariippumaton. Linuxit ja Macit (käsittääkseni) ovat hyvin tuettuina, mutta Windows ei. Windowsilla voi katsoa (ilman DVB-T tekstejä) nauhoituksia ja live-tv:tä MythTV Playerillä, mikä oli pitkään ainoa vaihtoehto live-tv:n katsomiseen. Lisäksi voi käyttää Mythwebin kautta .asx-streamia (itselläni toimii VLC:llä) tai sitten ladata koko tallenteen.

Eli tuo etänä katselu onnistuu ja vieläpä livenä...  ;D Ja Mythweb toiminee myös androidilla eli ajastukset saanee kohdilleen?

Mythweb toimiii millä vain Javascriptiä tukevalla nettiselaimella. Tosiaan huonoin selain, jolla jotenkin olen onnistunut sitä käyttämään on tekstipohjainen elinks. Androidin vakioselain ja Opera Mobile toimivat molemmat hyvin.

Saiskohan noita tallenteita vielä näkymään kännyllä...  onko olemassa sovellusta jolla voisi tota .asx-streamia katsoa?
Se .asx on vissiin jonkin tapainen soittolista ja toisettava videotiedosto on mpeg2-ts:ää. En tiedä saako sitä Androidilla näkymään, mutta tuo vaatii kyllä ARMilta (kännykän suoritin) aikamoisia tehoja, jos DSP (mm. videoiden purkuun sopiva piiri) ei osaa sitä käsitellä.

Itse olen kännykällä ja tabletilla toistanut x264:llä h.264:ksi muuntamiani videoita (muunnoksen GUI:na Handbrake). Nämä siis laiteeseen ladattuna. Mythtvn saa myös automaattisesti muuntamaan videot, mutta en ole sitä koskaan kokeillut. En sitten ole koskaan kokeillut toistaa videoita muualla kuin kotona, koska nettiliittymäni on vain 1M/512K eli sillä ei hirveästi videota streamata ulkopuolelle.

Lisäksi rauta on aika vanhaa millä ajattelin projektia toteuttaa, mutta hd-hommiksi ei ole tarkoituskaan tätä vetää. Heitetään nyt sitten silti OTna tähän kokoonpanoa:
1,6Ghz prossu, 512Mt muistia(gigagin saattaapi löytyä), näyttis Nvidia GF3Ti200+pari TV-korttia pci-väylään tarkoitus laittaa...
Pitäisi riittää ihan hyvin. Itselläni oli alkujaan palvelinkoneena 2,0 GHz:n Sempron (nyt käytössä 2,1 GHz tuplaydin Athlon) ja puoli gigaa muistia (nyt 2 Gt). Kiintolevyä tarvinnet ihan reippaasti (minulla taitaa olla noin 400 Gt pelkille videoille nyt), tosin MythTV:n automaattinen vanhentuminen pitää ainakin itselläni huolen siitä, että uusille ohjelmille on aina tilaa. Näyttiksen tärkein ominaisuus on, että se toimii ja sen saa kiinni televisioon. Siis kun kyse on SD-tarkkuuden kuvasta.

Taannoin rakentelin 1 GHz VIA:n C3 prosessorin ympärille toistinta, mutta siinä kävi sitten niin ettei projekti edennyt emolevyn ongelmien vuoksi. Kyseessä oli siis huomattavasti vanhempaa rautaa kuin käyttämäsi, mutta sekin jaksoi (juuri ja juuri) toistaa tv-kuvaa. Nyt siihen tulee tuon vanhan palvelinraudan jämien pohjalle rakennettava kokoonpano. Ja koska nälkä kasvaa syödessä, niin laittan siihen Nvidian GeForce 6200 TC:n, joka kytketään SCART:iin RGB-kuvalla. Pitäisi tulla terävä kuva kuvaputkitelkkariin. :) (tästä on ketju Lomitettua kuvaa näytönohjaimesta tjsp. multimedia ja grafiikka -alueella)

Ja kuten tästä ehkä näkyy, minulla on siis erillinen palvelin ja siihen yhdistetään periaatteessa miltä tahansa tietokoneelta. Pian (toivottavasti kuukauden sisään) myös olohuoneen telkkariin kytkettävältä.
« Viimeksi muokattu: 29.12.11 - klo:14.24 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pjotor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #6 : 30.12.11 - klo:11.05 »
Lainaus
nettiliittymäni on vain 1M/512K eli sillä ei hirveästi videota streamata ulkopuolelle
Itsellä sisään on sellainen 3-5megaa ja uppi sitten siinä megan korvilla... sillä kai luulis  jo yhtä streamia lähettävän?
Ohhoh!

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #7 : 30.12.11 - klo:11.38 »
Lainaus
nettiliittymäni on vain 1M/512K eli sillä ei hirveästi videota streamata ulkopuolelle
Itsellä sisään on sellainen 3-5megaa ja uppi sitten siinä megan korvilla... sillä kai luulis  jo yhtä streamia lähettävän?
Ei taida ainakaan ihan sellaisenaan mennä. Pitäisi varmaan ainakin muuntaa h264:ksi, ehkä jopa tiputtaa resoa (tietysti millä laadulla sitä nyt sitten haluaa katsoa).
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #8 : 30.12.11 - klo:14.34 »
Itse käytän tuota Mythwebiä melkein yksinään tallennusten ajastamiseen, kun se on niin kätevä. Tabletilla saa helposti ajastettua ohjelmia. Nyt reissun päällä ollessani, olen käyttänyt SSH:n yli elinksillä ja se ei ole ollut ihan toimiva. Kehtaisikohan tuota laittaa näkyviin ulkomailmaan (suojana salasana).
Minusta on turha yrittää kikkailla tekstiselaimella, jos se kerran ei toimi kunnolla. Kannattaa mieluummin käyttää ssh-tunnelia.
Koodia: [Valitse]
ssh muntvkone -L 80:localhost:80Komento avaa ssh yhteyden koneelle muntvkone ja luo suojatun tunnelin paikallisen koneen portista 80 etäkoneelle osoitteeseen localhost:80 (eli etäkoneen porttiin 80). Jotenkin tuli taas mieleen vanha sanonta: "tämä on ihan yksinkertaista, mutta odottakaas kun selitän" :P

Sitten avaat vain selaimen ja kirjoitat osoitekenttään localhost... ;)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #9 : 30.12.11 - klo:14.48 »
Itse käytän tuota Mythwebiä melkein yksinään tallennusten ajastamiseen, kun se on niin kätevä. Tabletilla saa helposti ajastettua ohjelmia. Nyt reissun päällä ollessani, olen käyttänyt SSH:n yli elinksillä ja se ei ole ollut ihan toimiva. Kehtaisikohan tuota laittaa näkyviin ulkomailmaan (suojana salasana).
Minusta on turha yrittää kikkailla tekstiselaimella, jos se kerran ei toimi kunnolla. Kannattaa mieluummin käyttää ssh-tunnelia.
Koodia: [Valitse]
ssh muntvkone -L 80:localhost:80Komento avaa ssh yhteyden koneelle muntvkone ja luo suojatun tunnelin paikallisen koneen portista 80 etäkoneelle osoitteeseen localhost:80 (eli etäkoneen porttiin 80). Jotenkin tuli taas mieleen vanha sanonta: "tämä on ihan yksinkertaista, mutta odottakaas kun selitän" :P

Sitten avaat vain selaimen ja kirjoitat osoitekenttään localhost... ;)

Kiitos. Tuommoista kaipasinkin (olisihan se pitänyt muistaa ja kokeilla). :)
Tosin ei tämä ihan suoraan toimi. Varmaan jotekin säätänyt Apachea, koska antaa 403:n kun yritän Mythwebiin päästä. Etusivun (omatekoinen) kyllä näyttää.
« Viimeksi muokattu: 30.12.11 - klo:14.51 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #10 : 30.12.11 - klo:17.36 »
Hmm, pitänee tunnustaa etten tunne mythtv tai mythweb juttuja, vaan vedin tuon hatusta. Jos mythweb on suojattu tai eri muuten vaan eri portissa, tuo jälkimmäinen numero pitää muuttaa. Esim. https on portissa 443.

Se on vain tunneli kahden pisteen välillä eli ei toimi proxynä tai vpn-yhteytenä. Jos sinulla siis on oma apache palvelin, jossa sivu ja siellä linkki varsinaiseen mythweb-sivuun (eri koneella tai eri portissa), se ei toimi. Pitäisi yhdistää suoraan sinne.

Esim, jos otat ssh-yhteyden toisen palvelimen (gw-koneen) kautta muntvkoneelle porttiin 1234, pitäisi komentaa:
Koodia: [Valitse]
ssh gw-kone -L 80:muntvkone:1234

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #11 : 30.12.11 - klo:19.42 »
Hmm, pitänee tunnustaa etten tunne mythtv tai mythweb juttuja, vaan vedin tuon hatusta. Jos mythweb on suojattu tai eri muuten vaan eri portissa, tuo jälkimmäinen numero pitää muuttaa. Esim. https on portissa 443.

Se on vain tunneli kahden pisteen välillä eli ei toimi proxynä tai vpn-yhteytenä.

Joo, tiedän kyllä mitä tuossa tehtiin. Ei tosin tullut mieleen, että voisihan sitä tunnelin pystyttää.

Ongelma on (en vielä yrittänyt selvittää, saa nähdä jaksanko nyt ratkoa) Apachen asetuksissa.
Siellä on jotain tämän tapaista (tiedosto /etc/apache2/sites-available/mythweb.conf:
Koodia: [Valitse]
blaablaablaa
    <Directory "/var/www/mythweb/">
        Order Allow,Deny
        Allow from 192.168
        Deny from 192.168.0.254
blaablaablaa
Tuo siis sallii lähiverkon yhteydet (ainakin pitäisi) ja kieltää kaikki, jotka tulevat reitittimeltä. Jostain syystä ulkoverkosta tulevat yhteyden otot näkyvät reitittimen ip:llä.

Hmm. Paitsi, että ei se voi ihan noinkaan mennä, kun se on tunneli...?

Muokkaus: Joo, eli localhost-osoitteella ei pääse noilla säädöillä sisään.
Ratkesi lisäämällä sääntö
Allow from 127.0.0.1 :)
« Viimeksi muokattu: 30.12.11 - klo:19.49 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #12 : 31.12.11 - klo:09.58 »
Itse käytän tuota Mythwebiä melkein yksinään tallennusten ajastamiseen, kun se on niin kätevä. Tabletilla saa helposti ajastettua ohjelmia. Nyt reissun päällä ollessani, olen käyttänyt SSH:n yli elinksillä ja se ei ole ollut ihan toimiva. Kehtaisikohan tuota laittaa näkyviin ulkomailmaan (suojana salasana). Tosin juuri nyt taitaa kotona olla sähköt poikki tai sitten jotain muita ongelmia. :P

MythTV ei ole ihan alustariippumaton. Linuxit ja Macit (käsittääkseni) ovat hyvin tuettuina, mutta Windows ei. Windowsilla voi katsoa (ilman DVB-T tekstejä) nauhoituksia ja live-tv:tä MythTV Playerillä, mikä oli pitkään ainoa vaihtoehto live-tv:n katsomiseen. Lisäksi voi käyttää Mythwebin kautta .asx-streamia (itselläni toimii VLC:llä) tai sitten ladata koko tallenteen. Nyt Windowsilla voi käyttää myös MythTV Frontendiä, koska se on saatu käännettyä sillekin, mutta en ole itse vielä saanut toimimaan.

Muuten, ainakin minä asentelin 0.23.1(-fixes) version MythTV:stä tuolta: http://www.mythbuntu.org/repos
Sitä versiota tarjotaan ainakin Ubuntu 10.04 LTS:lle, jota itse palvelimessa käytän. Muihin koneisiin käytän sen paketteja, koska uudempii noin vanhaa ei saa (ajattelin luottaa vakaaseen, joo myös 0.24 on nyt vakaa käsittääkseni).
Sen verran vielä kommenttia Mythtv:n käyttäjänä, että oikeastaan ainoa suuri moittimisen aihe on MythVideon DVD-toisto: Lähes poikeuksetta tulee vastaan uusia, lähinnä Disneyn ja Pixarin levyjä, jotka pätkivät/eivät toimi MythVideolla kunnolla ja olen kokeillut muillakin videotoistimilla, jotka käyttävät css-salauksen purkuun libdvdcss2 pakettia.. VLC ei myöskään näitä toista oikein vaikka siinä taitaa olla oma css-purku. Tämä on iso juttu itselleni, harmittaa vaan kun Mythtv on muuten aika hyvä kokonaisuus.  XBMC on ainoa, jossa lähes kaikki omat levyni toistuvat ongelmitta, siinä taitaa olla oma css-salauksen purku vai onko?

Itse tutkiskelen tvheadend+XBMC yhdistelmää, johon käänsin epg-patchin ja nyt pitäis suomenkielinen epg tulla näkyviin aina. En ole vielä testannut kylläkään tätä. Tämän lisäksi tvheadend+xbmc:lle on tehty näköjään automaattinen sammutusskripti (PVR Uptime) systeemi, jota pitää kokeilla joskus myös, tämä on minulle must ominaisuus. Skriptit löytyy täältä.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

JoniR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • Peugeot 206
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #13 : 08.01.12 - klo:17.13 »
Hei,
Itsellenäkin on ollut tälläinen MythTv server + useampi client viritys jo 4 vuotta käytössä.. Nyt kun tuli äkkilähtö kotoa remonttievakkoon niin löysin netistä Mythpodcaster ohjelman.
http://code.google.com/p/mythpodcaster/
Tuo on kyllä aivan loistava ohjelma näihin streamailu hommiin.

-Joni

Pjotor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #14 : 08.01.12 - klo:23.48 »
Hei,
Itsellenäkin on ollut tälläinen MythTv server + useampi client viritys jo 4 vuotta käytössä.. Nyt kun tuli äkkilähtö kotoa remonttievakkoon niin löysin netistä Mythpodcaster ohjelman.
http://code.google.com/p/mythpodcaster/
Tuo on kyllä aivan loistava ohjelma näihin streamailu hommiin.

-Joni
Tohonpa täytyy tututstua tarkemmin, näyttää lupaavalta!
Ohhoh!

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #15 : 09.01.12 - klo:16.27 »
Hei,
Itsellenäkin on ollut tälläinen MythTv server + useampi client viritys jo 4 vuotta käytössä.. Nyt kun tuli äkkilähtö kotoa remonttievakkoon niin löysin netistä Mythpodcaster ohjelman.
http://code.google.com/p/mythpodcaster/
Tuo on kyllä aivan loistava ohjelma näihin streamailu hommiin.

-Joni
Siistin näkoinen ohjelma, harmi vaan että mythtv 0.23 on uusin tuettu versio. Mä oon itse streamaillut Mythwebin kautta VLC:llä tai Windows Media Playerilla suoraan asx-streamia..
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Pjotor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #16 : 24.04.12 - klo:17.37 »
Mythfrontend niminen sovellus löytyy marketista androidille. Ainakin sisäverkossa pelaa ihan ok. Onko muilla kokemuksia?
Ohhoh!

Pjotor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #17 : 29.04.12 - klo:23.48 »
Pitääpäs  nyt kysyä ihan tarkempaa ohjetta tähän. Mitä minun temppuja pitää tehdä jottaa pääsen ulkoverkosta mythtv backendiini käsiksi? Sisäverkossa homma jo toimii siis. Ja toki sellainen järjestely olisi suotavaa että tietoturvakin säilyy  ::)
« Viimeksi muokattu: 30.04.12 - klo:12.48 kirjoittanut Pjotor »
Ohhoh!

nikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #18 : 30.04.12 - klo:07.38 »
itsellä käytössä http://www.gmote.org/.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #19 : 01.05.12 - klo:16.21 »
Pitääpäs  nyt kysyä ihan tarkempaa ohjetta tähän. Mitä minun temppuja pitää tehdä jottaa pääsen ulkoverkosta mythtv backendiini käsiksi? Sisäverkossa homma jo toimii siis. Ja toki sellainen järjestely olisi suotavaa että tietoturvakin säilyy  ::)
Konffaat mythbackendiin IP osoitteen, jonka backend koneesi muutenkin saa. Backendia konffataan siis esim. komentoriviltä "mythv-setup" -komennolla ja siellä pitäisi olla asetuksissa kohta, jossa määritetään backendin IP-osoite. Oletuksena se on 127.0.0.1 ja sen korvaat siis omalla IP:lläsi. Jos käytät myth-frontendia, niin sitten konffaat sinne backendin IP-osoitteen.

EDIT: Pieni tarkennus: Backendin asetus löytyy ainakin mythtv 0.24.2:ssa seuraavasti: Yleiset --> Isäntäpalvelimen osoitteen asetus: Paikallinen järjestelmä --> Verkko-osoite: <tähän sinun IP osoitteesi>
ja Pääpalvelin --> Verkko-osoite: <tähän myös sinun IP osoitteesi>. Muut asetukset oletuksena.

Minulla frontend ja backend ovat samalla koneella, joten myth-frontend puolelle ei tarvinnut tehdä mitään asetuksia tätä varten vaan oletusasetukset toimivat.
« Viimeksi muokattu: 01.05.12 - klo:17.35 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi