MythTV ei ole ihan alustariippumaton. Linuxit ja Macit (käsittääkseni) ovat hyvin tuettuina, mutta Windows ei. Windowsilla voi katsoa (ilman DVB-T tekstejä) nauhoituksia ja live-tv:tä MythTV Playerillä, mikä oli pitkään ainoa vaihtoehto live-tv:n katsomiseen. Lisäksi voi käyttää Mythwebin kautta .asx-streamia (itselläni toimii VLC:llä) tai sitten ladata koko tallenteen.
Eli tuo etänä katselu onnistuu ja vieläpä livenä... Ja Mythweb toiminee myös androidilla eli ajastukset saanee kohdilleen?
Mythweb toimiii millä vain Javascriptiä tukevalla nettiselaimella. Tosiaan huonoin selain, jolla jotenkin olen onnistunut sitä käyttämään on tekstipohjainen elinks. Androidin vakioselain ja Opera Mobile toimivat molemmat hyvin.
Saiskohan noita tallenteita vielä näkymään kännyllä... onko olemassa sovellusta jolla voisi tota .asx-streamia katsoa?
Se .asx on vissiin jonkin tapainen soittolista ja toisettava videotiedosto on mpeg2-ts:ää. En tiedä saako sitä Androidilla näkymään, mutta tuo vaatii kyllä ARMilta (kännykän suoritin) aikamoisia tehoja, jos DSP (mm. videoiden purkuun sopiva piiri) ei osaa sitä käsitellä.
Itse olen kännykällä ja tabletilla toistanut x264:llä h.264:ksi muuntamiani videoita (muunnoksen GUI:na Handbrake). Nämä siis laiteeseen ladattuna. Mythtvn saa myös automaattisesti muuntamaan videot, mutta en ole sitä koskaan kokeillut. En sitten ole koskaan kokeillut toistaa videoita muualla kuin kotona, koska nettiliittymäni on vain 1M/512K eli sillä ei hirveästi videota streamata ulkopuolelle.
Lisäksi rauta on aika vanhaa millä ajattelin projektia toteuttaa, mutta hd-hommiksi ei ole tarkoituskaan tätä vetää. Heitetään nyt sitten silti OTna tähän kokoonpanoa:
1,6Ghz prossu, 512Mt muistia(gigagin saattaapi löytyä), näyttis Nvidia GF3Ti200+pari TV-korttia pci-väylään tarkoitus laittaa...
Pitäisi riittää ihan hyvin. Itselläni oli alkujaan palvelinkoneena 2,0 GHz:n Sempron (nyt käytössä 2,1 GHz tuplaydin Athlon) ja puoli gigaa muistia (nyt 2 Gt). Kiintolevyä tarvinnet ihan reippaasti (minulla taitaa olla noin 400 Gt pelkille videoille nyt), tosin MythTV:n automaattinen vanhentuminen pitää ainakin itselläni huolen siitä, että uusille ohjelmille on aina tilaa. Näyttiksen tärkein ominaisuus on, että se toimii ja sen saa kiinni televisioon. Siis kun kyse on SD-tarkkuuden kuvasta.
Taannoin rakentelin 1 GHz VIA:n C3 prosessorin ympärille toistinta, mutta siinä kävi sitten niin ettei projekti edennyt emolevyn ongelmien vuoksi. Kyseessä oli siis huomattavasti vanhempaa rautaa kuin käyttämäsi, mutta sekin jaksoi (juuri ja juuri) toistaa tv-kuvaa. Nyt siihen tulee tuon vanhan palvelinraudan jämien pohjalle rakennettava kokoonpano. Ja koska nälkä kasvaa syödessä, niin laittan siihen Nvidian GeForce 6200 TC:n, joka kytketään SCART:iin RGB-kuvalla. Pitäisi tulla terävä kuva kuvaputkitelkkariin.
(tästä on ketju Lomitettua kuvaa näytönohjaimesta tjsp. multimedia ja grafiikka -alueella)
Ja kuten tästä ehkä näkyy, minulla on siis erillinen palvelin ja siihen yhdistetään periaatteessa miltä tahansa tietokoneelta. Pian (toivottavasti kuukauden sisään) myös olohuoneen telkkariin kytkettävältä.