Kirjoittaja Aihe: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla  (Luettu 7201 kertaa)

Pjotor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #20 : 01.05.12 - klo:19.40 »
Pitääpäs  nyt kysyä ihan tarkempaa ohjetta tähän. Mitä minun temppuja pitää tehdä jottaa pääsen ulkoverkosta mythtv backendiini käsiksi? Sisäverkossa homma jo toimii siis. Ja toki sellainen järjestely olisi suotavaa että tietoturvakin säilyy  ::)
Konffaat mythbackendiin IP osoitteen, jonka backend koneesi muutenkin saa. Backendia konffataan siis esim. komentoriviltä "mythv-setup" -komennolla ja siellä pitäisi olla asetuksissa kohta, jossa määritetään backendin IP-osoite. Oletuksena se on 127.0.0.1 ja sen korvaat siis omalla IP:lläsi. Jos käytät myth-frontendia, niin sitten konffaat sinne backendin IP-osoitteen.

EDIT: Pieni tarkennus: Backendin asetus löytyy ainakin mythtv 0.24.2:ssa seuraavasti: Yleiset --> Isäntäpalvelimen osoitteen asetus: Paikallinen järjestelmä --> Verkko-osoite: <tähän sinun IP osoitteesi>
ja Pääpalvelin --> Verkko-osoite: <tähän myös sinun IP osoitteesi>. Muut asetukset oletuksena.

Minulla frontend ja backend ovat samalla koneella, joten myth-frontend puolelle ei tarvinnut tehdä mitään asetuksia tätä varten vaan oletusasetukset toimivat.
Joo siis tämä homma mulla toimii jo eli sisäverkossa pääsen backendille myös eri koneen frontendillä androidilla jne...  ;) Mutta mitä kaikkea täytyy tehdä, että ulkoverkosta käsin onnistuu esim mythwebin käyttö. Wikin ohjeissa olikin tuon dy.fi käyttöön otto, mutta mitäs muuta tarvitee?
« Viimeksi muokattu: 02.05.12 - klo:18.25 kirjoittanut Pjotor »
Ohhoh!

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #21 : 02.05.12 - klo:14.28 »
Joo siis tämä homma mulla toimii jo eli sisäverkossa pääsen backendille myös eri koneen frondendillä androidilla jne...  ;) Mutta mitä kaikkea täytyy tehdä, että ulkoverkosta käsin onnistuu esim mythwebin käyttö. Wikin ohjeissa olikin tuon dy.fi käyttöön otto, mutta mitäs muuta tarvitee?
Mythwebin käyttöön ei tarvitse edes konffata tuota backendia, se toimii apache2 serverin kautta ja toimii suoraan.. Joo tuo dy.fi pitää konffata ja avata portit palomuurista, itse käytän dyndns:ää ja toimii ihan ok silläkin.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Pjotor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #22 : 02.05.12 - klo:18.28 »
Joo siis tämä homma mulla toimii jo eli sisäverkossa pääsen backendille myös eri koneen frondendillä androidilla jne...  ;) Mutta mitä kaikkea täytyy tehdä, että ulkoverkosta käsin onnistuu esim mythwebin käyttö. Wikin ohjeissa olikin tuon dy.fi käyttöön otto, mutta mitäs muuta tarvitee?
Mythwebin käyttöön ei tarvitse edes konffata tuota backendia, se toimii apache2 serverin kautta ja toimii suoraan.. Joo tuo dy.fi pitää konffata ja avata portit palomuurista, itse käytän dyndns:ää ja toimii ihan ok silläkin.
No niin elikkäs eipä se muuta vaatinut kuin portti auki ja mythwebbiin pääsi  :D
Ohhoh!

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #23 : 03.05.12 - klo:12.14 »
No niin elikkäs eipä se muuta vaatinut kuin portti auki ja mythwebbiin pääsi  :D
Mikä versio sulla on mythtv:stä (tai Myhtbuntusta, jos olet sen asentanut) ja onnistuuko ASX-striimaus mythwebin kautta? ASX-striimaus linkit näkyvät joka tallenteen vasemmassa reunassa... Mulla ei enää onnistu ASX-striimaus mythtv 0.24.2:ssa VLC:llä eikä Windows Media Playerilla ollenkaan...
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Pjotor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: HTPC etäkäyttö toisella pcllä tai esim. androidilla
« Vastaus #24 : 07.05.12 - klo:16.37 »
No niin elikkäs eipä se muuta vaatinut kuin portti auki ja mythwebbiin pääsi  :D
Mikä versio sulla on mythtv:stä (tai Myhtbuntusta, jos olet sen asentanut) ja onnistuuko ASX-striimaus mythwebin kautta? ASX-striimaus linkit näkyvät joka tallenteen vasemmassa reunassa... Mulla ei enää onnistu ASX-striimaus mythtv 0.24.2:ssa VLC:llä eikä Windows Media Playerilla ollenkaan...
Käytössä on MythTv 0,25 ja tallenteiden ASX-striimaus toimii hienosti sisäverkossa. Ulkoverkon striimaukseen liittymäni uppi on liian heikko joten se toimii bufferointikatkoilla höystettynä...
Ohhoh!