Pitääpäs nyt kysyä ihan tarkempaa ohjetta tähän. Mitä minun temppuja pitää tehdä jottaa pääsen ulkoverkosta mythtv backendiini käsiksi? Sisäverkossa homma jo toimii siis. Ja toki sellainen järjestely olisi suotavaa että tietoturvakin säilyy
Konffaat mythbackendiin IP osoitteen, jonka backend koneesi muutenkin saa. Backendia konffataan siis esim. komentoriviltä "mythv-setup" -komennolla ja siellä pitäisi olla asetuksissa kohta, jossa määritetään backendin IP-osoite. Oletuksena se on 127.0.0.1 ja sen korvaat siis omalla IP:lläsi. Jos käytät myth-frontendia, niin sitten konffaat sinne backendin IP-osoitteen.
EDIT: Pieni tarkennus: Backendin asetus löytyy ainakin mythtv 0.24.2:ssa seuraavasti: Yleiset --> Isäntäpalvelimen osoitteen asetus: Paikallinen järjestelmä --> Verkko-osoite: <tähän sinun IP osoitteesi>
ja Pääpalvelin --> Verkko-osoite: <tähän myös sinun IP osoitteesi>. Muut asetukset oletuksena.
Minulla frontend ja backend ovat samalla koneella, joten myth-frontend puolelle ei tarvinnut tehdä mitään asetuksia tätä varten vaan oletusasetukset toimivat.
Joo siis tämä homma mulla toimii jo eli sisäverkossa pääsen backendille myös eri koneen frontendillä androidilla jne...
Mutta mitä kaikkea täytyy tehdä, että ulkoverkosta käsin onnistuu esim mythwebin käyttö. Wikin ohjeissa olikin tuon dy.fi käyttöön otto, mutta mitäs muuta tarvitee?