Ei kai kuitenkaan muutosta sinällään vastusteta, ainakaan tällaisella foorumilla, jossa ollaan selvästi kiinnostuneita tietokoneen käytöstä tavallista laajemmin. Ajattelen kiivastelun johtuvan siitä, että monet joutuvat käyttämisen sijaan liikaa säätämään (mielenkiintoista sekin, joskus). Se sitten harmittaa, kun ei päivitykset ym. toimikaan noin vaan.
Kyllä jotkut perustelivatkin Unity-vastustuksensa, ei siinä, mutta hirveästi oli/on sellaista "Unity sucks" -tyyppistä viiltävää analyysiakin liikkeellä.
No, kaipa Ubuntu+Gnomesta kerkesi tulla monelle sellainen instituutio, että noin iso muutos sitten ärsyttää.
Jos uutuudet pystyttäisiin perustelemaan selkeästi ja kerrottaisiin edut, voisi pieni säätäminenkin mennä läpi helpommin. Jos mullakin olisi nyt ylimääräinen kone, olisi 11.10:een kiva tutustua. Toimisi tai ei. Kyllä minäkin vielä joskus ostan koneen, jossa on edes kaksi ydintä
Joo, en muista, miten Canonical perusteli Unityn, mutta varmaankin olisivat voineet tehdä siinä parempaa työtä.
En ole rohkaissut mieltäni ehdottamaan äänestystä / kyselyä, jossa kysyttäisiin niitä ominaisuuksia, jotka katosivat tai menivät sekaisin jonkin versiopäivityksen jälkeen (lankaverkko, mokkula, wlan, resoluutio, kansiot, usb, äänet, paneelit, oikeudet jne.). Tulos kiinnostaisi jo siksikin, että osaisi ennen päivitystä keskittyä tiettyihin seikkoihin.
Aivan. Noinhan ei saisi tapahtua, että laitteet tms. lakkaavat toimimasta, kun käyttöjärjestelmä päivitetään uuteen versioon. Olipa päivitystapa mikä tahansa, jopa se huonomaineinen versiosta toiseen upgreidaaminen ilman puhdasta asennusta. Jota tosin en ole itse ikinä edes halunnut yrittääkään. En W-maailmassakaan.
Off topic: Noin yleisellä tasolla olen monet kerrat ihmetellyt, miten paljon ihmisillä on ongelmia Ubuntunsa kanssa. Liekö tämä minun 5v HP Pavilion pöytäkone sitten NIIN Linux -ystävällinen, kun ei ole oikein milloinkaan mitään.
Jos joskus jotain on, niin se on niin pientä, ettei meinaa iletä keskustelua aloittaa edes.