Minä pidän Tapatalkin asentamista tärkeänä, jotta foorumit toimivat hyvin myös mobiililaitteilla. Tällä on merkitystä etenkin nyt, kun mobiilikäyttö yleistyy todella nopeasti. Tästä syystä siis sivuston siirto jollekin muulle palvelimelle kiinnostaa.
En oikein nopeasti keksi ketään tahoa, joka voisi ryhtyä sponsoriksi, mutta ehkä muut ovat tässä minua parempia? Itse pitäisin tietysti eniten julkisesta organisaatiosta, esimerkiksi jostain yliopistosta, kirjastosta tai vastaavasta. Olisikohan jollakin yliopistolla sopiva koulutusohjelma tähän liittyen? Toisaalta myös joku sopivan kokoinen yritys voisi olla ok vaihtoehto. Tunteeko kukaan ketään Opinsysistä? Kawajaxin argumentit yksittäisen ylläpitäjän puolesta taas eivät oikein vakuuta. Mulla ei ole hyvää kokemusta siitä, että yhteisissä projekteissa (ja varsinkaan tämän kokoluokan projekteissa) asiat olisivat yhden ihmisen takana ilman muodollista vastuuta (siis vastuuta tyyliin yhdistyksen hallitus tms.)
Itsekin tässä vaiheessa pitää varmaan kiittää ajaaskelia, jota ilman tämä foorumi ei tällä hetkellä olisi pystyssä. Mainiota ja esimerkillistä toimintaa!