Juu lähinnä kai tuo on yritysten käyttöön koko maksullinen tuki vaikkei sillä mitään teekkään. Tuki vaan pitää olla ja rahaa mennä, muuten "ei ole luottamusta tuotteeseen"..
Onpa itselläkin muutamaan otteeseen tullut tenkkapoo johon ei ihan pienellä Googlettelulla apua löytynyt. Yrityksessä vastaavaa ei voi tapahtua vaan homman pitää toimia.
Eipä ole noihin MSOffice:nkaan "ominaisuuksiin" löytynyt matkan varrella senkään vertaa tukea kuin OpenOfficeen. Ja bugien korjaamiseen on mennyt ikuisuus. Maksullisen tuen edellyttäminen on lähinnä raakaa itsepetosta. Toisilta käyttäjiltä saa useimmiten parhaat neuvot, softasta riippumatta.
Sen vielä ymmärrän, että serverin pystyssäpitämiseen voivat jotkut yritykset tarvita ulkopuolista apua, etenkin ne strategisen munauksen tehneet hölmöt, jotka ulkoistivat atk-osastonsa. Osaava atk-osasto ja omat palvelimet, kun ovat mielestäni yrityksille strateginen etu, myös turvallisussnäkökohdat huomioonottaen. Mutta ohjelmistojen käyttötuen suhteen, ihan erikoisohjelmia lukuunottamatta, on vertaistuki se käytännössä toimivin konsepti.
Ohjelmien käytön suhteen meillä yrityksissä ja julkisorganisaatioissa laiminlyödään pahiten käyttöönottokoulutusta. Sen takia sitten tuhannet ihmiset googlettelevat ja kuormittavat keskustelupalstoja ihan peruskysymyksillä, joiden vastaukset annettaisiin kolmen päivän peruskurssilla.
T:Jallu59
Yrittäjä