Kirjoittaja Aihe: Oraclelta maksullinen Office ohjelmisto  (Luettu 7481 kertaa)

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: Oraclelta maksullinen Office ohjelmisto
« Vastaus #20 : 03.01.11 - klo:18.50 »
Juu lähinnä kai tuo on yritysten käyttöön koko maksullinen tuki vaikkei sillä mitään teekkään. Tuki vaan pitää olla ja rahaa mennä, muuten "ei ole luottamusta tuotteeseen"..
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

J3K

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: Oraclelta maksullinen Office ohjelmisto
« Vastaus #21 : 03.01.11 - klo:19.10 »
Juu lähinnä kai tuo on yritysten käyttöön koko maksullinen tuki vaikkei sillä mitään teekkään. Tuki vaan pitää olla ja rahaa mennä, muuten "ei ole luottamusta tuotteeseen"..

Onpa itselläkin muutamaan otteeseen tullut tenkkapoo johon ei ihan pienellä Googlettelulla apua löytynyt. Yrityksessä vastaavaa ei voi tapahtua vaan homman pitää toimia.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Oraclelta maksullinen Office ohjelmisto
« Vastaus #22 : 03.01.11 - klo:19.32 »
Juu lähinnä kai tuo on yritysten käyttöön koko maksullinen tuki vaikkei sillä mitään teekkään. Tuki vaan pitää olla ja rahaa mennä, muuten "ei ole luottamusta tuotteeseen"..
Onpa itselläkin muutamaan otteeseen tullut tenkkapoo johon ei ihan pienellä Googlettelulla apua löytynyt. Yrityksessä vastaavaa ei voi tapahtua vaan homman pitää toimia.
Eipä ole noihin MSOffice:nkaan "ominaisuuksiin" löytynyt matkan varrella senkään vertaa tukea kuin OpenOfficeen. Ja bugien korjaamiseen on mennyt ikuisuus. Maksullisen tuen edellyttäminen on lähinnä raakaa itsepetosta. Toisilta käyttäjiltä saa useimmiten parhaat neuvot, softasta riippumatta.

Sen vielä ymmärrän, että serverin pystyssäpitämiseen voivat jotkut yritykset tarvita ulkopuolista apua, etenkin ne strategisen munauksen tehneet hölmöt, jotka ulkoistivat atk-osastonsa. Osaava atk-osasto ja omat palvelimet, kun ovat mielestäni yrityksille strateginen etu, myös turvallisussnäkökohdat huomioonottaen. Mutta ohjelmistojen käyttötuen suhteen, ihan erikoisohjelmia lukuunottamatta, on vertaistuki se käytännössä toimivin konsepti.

Ohjelmien käytön suhteen meillä yrityksissä ja julkisorganisaatioissa laiminlyödään pahiten käyttöönottokoulutusta. Sen takia sitten tuhannet ihmiset googlettelevat ja kuormittavat keskustelupalstoja ihan peruskysymyksillä, joiden vastaukset annettaisiin kolmen päivän peruskurssilla.

T:Jallu59
Yrittäjä
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: Oraclelta maksullinen Office ohjelmisto
« Vastaus #23 : 03.01.11 - klo:20.15 »
Eipä ole noihin MSOffice:nkaan "ominaisuuksiin" löytynyt matkan varrella senkään vertaa tukea kuin OpenOfficeen. Ja bugien korjaamiseen on mennyt ikuisuus. Maksullisen tuen edellyttäminen on lähinnä raakaa itsepetosta. Toisilta käyttäjiltä saa useimmiten parhaat neuvot, softasta riippumatta.

Sen vielä ymmärrän, että serverin pystyssäpitämiseen voivat jotkut yritykset tarvita ulkopuolista apua, etenkin ne strategisen munauksen tehneet hölmöt, jotka ulkoistivat atk-osastonsa. Osaava atk-osasto ja omat palvelimet, kun ovat mielestäni yrityksille strateginen etu, myös turvallisussnäkökohdat huomioonottaen. Mutta ohjelmistojen käyttötuen suhteen, ihan erikoisohjelmia lukuunottamatta, on vertaistuki se käytännössä toimivin konsepti.

Ohjelmien käytön suhteen meillä yrityksissä ja julkisorganisaatioissa laiminlyödään pahiten käyttöönottokoulutusta. Sen takia sitten tuhannet ihmiset googlettelevat ja kuormittavat keskustelupalstoja ihan peruskysymyksillä, joiden vastaukset annettaisiin kolmen päivän peruskurssilla.

T:Jallu59
Yrittäjä

Jep, tuo tuki on vähän semmoinen kaksipiippuinen juttu. Oma kommentti oli _vähän_ kärjistetty, itse ainakin OpenOfficen kanssa puuhailllessa olisin tarvinut monta kertaa tukea ohjelmoinnin parissa, muuten on kyllä selvinnyt ilman tukia. Mun mielestä toi premium support hinnottelu OO:lle ei ollut mitenkään paha jos siitä saisi hyötyä, tavalliselle kotikäyttäjälle tuskin tuesta on mitään iloa ja peruskäyttö yrityksissäkin menee varmaan ihan ilman tukemista, jos uskallusta riittää. Monille se vaan on edelleen niin että kun rahaa menee johonkin suuntaan niin silloin sille odotetaan jotain vastinetta, kuitenkin käytännössä käy niin että rahat menee, mutta vastineet jää saamatta niinkuin MS:n uuden officen kanssa, ja sitä taas ei kukaan huomaa kun pääasia oli vaan se että on maksullinen tuki. Jos tolla muutaman kympin premium tuella sais esim. yhden tai kaksi vastausta jotka ratkaisee jonkin ongelman käytössä niin mun mielestä silloin se ois jo maksanut itsensä takaisin.
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Oraclelta maksullinen Office ohjelmisto
« Vastaus #24 : 03.01.11 - klo:20.54 »
kyllä se just noin menee.
ei monikaan yritys luota 'epämääräisiin' keskustelupalstojen nimimerkki'neuvojiin', joista osa osaa ja se toinen osa puhuu täyttä soopaa, todeksi/oikeaksi uskomiaan, toisilta kuulemiaan, jne...

Jake
yrittäjien henkilökuntien kouluttajafirmasta
« Viimeksi muokattu: 03.01.11 - klo:20.56 kirjoittanut jake »
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett