Hei!
Tänään olen koettanut asentaa Ubuntua kaikilla mahdollisilla konsteilla TÄYSIN tyhjään koneeseen, missä on muistia, vaikka lehmät söis, kiintolevyä ensin 250 Gb ja sitten jatkossa kahteen kertaan 200 Gb ja aina vaan asennuksessa tulee viestiä, että on joku error ja asennus ei onnistu?
No, jonkun verran asioita harrastaneena voin kertoa, että Ubuntu horisee nyt takuulla omiaan ja kömmähtää ihan muuhun kuin kohdelaitteiston ongelmiin! Olen vaihtanut jopa kiintolevyjä jne... mutta sama tulos.
Kopsasin ISO-tiedoston tuosta kymppiversiosta kaikista mahdollisista vaihtoehdoista tästä:
http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html kolmelle eri platalle!
Ja AINA asennus tökkäsi kertomaan jossain 30- 60% välillä, että levyllä (tai asennusmedialla) olisi jotain (levy)virhettä
Vaihdoin koneeseen kolme eri kiintolevyä ja pudotin myös asennusmedian kolmelle eri CD-levylle, mutta aina sama tulos! Nyt on putoamassa koneeseen vanha versio 8.10 (v. 2009), jonka olen asentanut pariin koneeseen aikanaan tuolta samalta levyltä jonkinlaisella menestyksellä...
Kertoisiko joku, pitäisikö seisoa päällään, vai tehdä jotain taikatemppuja - vai mitä pitäisi tehdä, että käyttis asentuisi? Alkaa korpeamaan, kun ajattelin asentaa Ubuntun pelkästään sikis, että autan erästä lähimmäistä, jolla on sen kanssa ongelmia.
t. Uti