Kirjoittaja Aihe: Työpöytien vaihto hiiren rullalla pois päältä KDE:ssa?  (Luettu 3424 kertaa)

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
En löytänyt ruksia, eikä raksia mistään asetuksista. Miten saisi pois?
« Viimeksi muokattu: 13.08.10 - klo:18.11 kirjoittanut Dost »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Työpöytien vaihto hiiren rullalla pois päältä KDE:ssa?
« Vastaus #1 : 13.08.10 - klo:18.38 »
Toiminto on olemassa, mutta se on todella etevästi piilotettu: siihen ei nimittäin pääse Järjestelmän asetuksista lainkaan.

Nakauta hiiren oikealla tyhjää kohtaa työpöydällä ja valitse ”Sovelman Toiminto Työpöytä asetukset” (kauhea käännös, mutten ole vielä löytänyt, mistä sitä korjaisi). Mene kohtaan Hiiren toiminnot. Kohdasta ”Pystyvieritys” paina isoa punaista miinusta poistaaksesi toiminnon – tai vaihtoehtoisesti aseta siinä mieleisesi toinen toiminto.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

skfin

  • Vieras
Vs: Työpöytien vaihto hiiren rullalla pois päältä KDE:ssa?
« Vastaus #2 : 13.08.10 - klo:20.09 »
(kauhea käännös, mutten ole vielä löytänyt, mistä sitä korjaisi)

Työpöytä on tuon sovelman nimi, KDE:ssä kun voi olla useampia työpöytiä samaan aikaan eri plasmoideilla ja taustakuvilla. Noiden sovelmien nimiähän voi vaihtaa ja suomenkielisessä KDE:ssä se ensimmäisen sovelman nimi sattuu olemaan "Työpöytä". Itse vaihtaisin tuon "sovelman" vastaamaan paremmin sanaa containment joka siis on tuon nimi englanniksi. Sovelmiksi käsittää liian helposti nuo plasmoidit. Jos et tiedä mistä korjata niin KDE:n suomennosryhmän sivuilta löytyy ohjeet kuinka saada nuo käännökset ja sieltä niitä voi käsin korjata. Tosin voit myös #lokalisointi kanavalla ircnetissä ilmoittaa vastaavista jos nyt ei viitsi ihan itse korjailla.

Ja anteeksi offtopicista, mutta kai se sallitaan kun vastaus on jo tullut?

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Työpöytien vaihto hiiren rullalla pois päältä KDE:ssa?
« Vastaus #3 : 13.08.10 - klo:21.55 »
Sinne se on piilotettu! Kiitos!

Suomennokset ovat vähän huonot KDE:ssa vielä, mutta nyt käytän englanninkielisenä.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Työpöytien vaihto hiiren rullalla pois päältä KDE:ssa?
« Vastaus #4 : 13.08.10 - klo:22.42 »
Työpöytä on tuon sovelman nimi, KDE:ssä kun voi olla useampia työpöytiä samaan aikaan eri plasmoideilla ja taustakuvilla.

Tarkoitin lähinnä tuon ilmauksen muotoa. ”Sovelman Toiminto Työpöytä asetukset”... Esim. ”Työpöytä-toiminnon asetukset” olisi huomattavasti selkeämpi.

Lainaus
Itse vaihtaisin tuon "sovelman" vastaamaan paremmin sanaa containment joka siis on tuon nimi englanniksi.

En muista, kuka ja missä vaiheessa on päättänyt tässä kohtaa käyttää sovelma-sanaa; saattaa jopa olla, että minä. Containment-sanan parhaasta käännöksestä ei olla vielä löydetty lokalisointiryhmässä yksimielisyyttä.

Olen siis itse mukana tuossa KDE:n lokalisoinnissa ja moite kohdistui nimenomaan itseeni. Muistelen katselleeni tuota moittimaani kohtaa jo 4.4:n esiversioissa, mutten löytänyt .po-tiedostoista paikkaa, josta se syntyy.

Suomennokset ovat vähän huonot KDE:ssa vielä, mutta nyt käytän englanninkielisenä.

Itse asiassa suomennokset ovat jo varsin hyvät, mutta distrot (etenkin Kubuntu) laahaavat pahasti perässä niiden käytössä. Itse nappaan aina SVN:stä ajantasaiset, jos mahdollista – juuri nythän ei oikein ole, koska 4.5 on jo vakaa versio ja useimmissa distroissa on 4.4.x.
« Viimeksi muokattu: 13.08.10 - klo:22.43 kirjoittanut SuperOscar »
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

skfin

  • Vieras
Vs: Työpöytien vaihto hiiren rullalla pois päältä KDE:ssa?
« Vastaus #5 : 14.08.10 - klo:18.07 »
Olen siis itse mukana tuossa KDE:n lokalisoinnissa ja moite kohdistui nimenomaan itseeni. Muistelen katselleeni tuota moittimaani kohtaa jo 4.4:n esiversioissa, mutten löytänyt .po-tiedostoista paikkaa, josta se syntyy.
Jeps en huomannut edes katsoa, itse jotain pientä epävirallisesti teen kanssa.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Työpöytien vaihto hiiren rullalla pois päältä KDE:ssa?
« Vastaus #6 : 15.08.10 - klo:00.44 »
Mandrivan puolella työpöytää (tai pikemminkin Kansionäkymää kai) klikatessa saa nuo Kansionäkymän asetukset esiin. Sieltä löytyy tuo pystyvieritys, jonka olen asettanut työpöydän vaihdolle. Onko normaalia, että noilla asetuksilla hiiren rullan pyöräytys vaihtaa työpöytää vain, jos menen tuon "työpöytävalikon" päälle kursorilla? Tarkoitan siis tuota alareunan neliöä, jossa on pieninä kuvakkeina näkyvissä eri työpöydät, joista valita.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Työpöytien vaihto hiiren rullalla pois päältä KDE:ssa?
« Vastaus #7 : 15.08.10 - klo:12.13 »
Mandrivan puolella työpöytää (tai pikemminkin Kansionäkymää kai) klikatessa saa nuo Kansionäkymän asetukset esiin. Sieltä löytyy tuo pystyvieritys, jonka olen asettanut työpöydän vaihdolle. Onko normaalia, että noilla asetuksilla hiiren rullan pyöräytys vaihtaa työpöytää vain, jos menen tuon "työpöytävalikon" päälle kursorilla? Tarkoitan siis tuota alareunan neliöä, jossa on pieninä kuvakkeina näkyvissä eri työpöydät, joista valita.

”Työpöytävalikko” on siis oikeasti nimeltään Sivutin :)

En tiedä normaalista, mutta ehkä tuossa on kyse siitä, että työpöytänä on kansionäkymä eikä varsinainen työpöytä. Kansionäkymän taustahan kuuluu periaatteessa siihen näytettyyn kansioon, joten ehkä logiikka on, ettei rullaaminen sen yllä ole sama kuin rullaaminen työpöydällä.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Työpöytien vaihto hiiren rullalla pois päältä KDE:ssa?
« Vastaus #8 : 15.08.10 - klo:14.07 »
Mandrivan puolella työpöytää (tai pikemminkin Kansionäkymää kai) klikatessa saa nuo Kansionäkymän asetukset esiin. Sieltä löytyy tuo pystyvieritys, jonka olen asettanut työpöydän vaihdolle. Onko normaalia, että noilla asetuksilla hiiren rullan pyöräytys vaihtaa työpöytää vain, jos menen tuon "työpöytävalikon" päälle kursorilla? Tarkoitan siis tuota alareunan neliöä, jossa on pieninä kuvakkeina näkyvissä eri työpöydät, joista valita.

”Työpöytävalikko” on siis oikeasti nimeltään Sivutin :)

En tiedä normaalista, mutta ehkä tuossa on kyse siitä, että työpöytänä on kansionäkymä eikä varsinainen työpöytä. Kansionäkymän taustahan kuuluu periaatteessa siihen näytettyyn kansioon, joten ehkä logiikka on, ettei rullaaminen sen yllä ole sama kuin rullaaminen työpöydällä.

Jotain tällaista uumoilin itsekin. Eipä tuo sinänsä haittaa, kunhan jostain saa helposti kuution pyörimään.