Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu]Mikähän virtalähde olisi hyvä?  (Luettu 3316 kertaa)

peran

  • Vieras
[Ratkaistu]Mikähän virtalähde olisi hyvä?
« : 19.07.10 - klo:23.30 »
Tehokone rupesi temppuilemaan ...
herjaa näytönohjaimesta, mutta luulen ongelman olevan virtalähteessä, joka on varsin mopo.

Onkohan joitakin merkkejä, joita osaatte suositella...
Itse kaipaisin hiljaisuutta ja hyötysuhdetta, ja olin ajatellut n. 800W:sta.
Meinasin Antec:in olevan kohtuullinen merkki, mutta tosiaan en tiedä näistä mitään.

Tällä hetkellä koneessa on 500W:n Xilensia, ja se ei ole oikein jaksanut pyörittää tätä rautaa.
i7 920, 6Gt, 32 Gt:n ssd, 500 Gt, 1500 Gt ja DVD. Tuulettimena on Noctuan jokin 14 (kaksirupelinen iso mötikkä).
« Viimeksi muokattu: 20.07.10 - klo:15.23 kirjoittanut peran »

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Mikähän virtalähde olisi hyvä?
« Vastaus #1 : 19.07.10 - klo:23.40 »
Tutustu tähän.

peran

  • Vieras
Vs: Mikähän virtalähde olisi hyvä?
« Vastaus #2 : 20.07.10 - klo:00.06 »
Tutustu tähän.

Vaikuttaa varsin asialliselta. Positiivisena panin merkille, että siinä mainittiin Xilencen olevan sontaa. Sellaiset kokemukset tukevat omaa veikkaustani powerini laadusta.

Noctuaa ei tossa valitettavasti mainittu ei hyvässä eikä pahassa. Se kiinnostaisi kyllä vähän itseänikin. (Siis uusi malli, jota luvataan 80+:ksi. Se kun tekee ainakin jäähy-puolella hyvää jälkeä.

Mitä tarkoittaa rippeli?
« Viimeksi muokattu: 20.07.10 - klo:00.08 kirjoittanut peran »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Mikähän virtalähde olisi hyvä?
« Vastaus #3 : 20.07.10 - klo:00.33 »
luulen ongelman olevan virtalähteessä, joka on varsin mopo.
[...]
Tällä hetkellä koneessa on 500W:n Xilensia, ja se ei ole oikein jaksanut pyörittää tätä rautaa.

No huhhuh... Vai ”mopo”. Lainaus tuolta MuroBBS-linkistä, kun vaikuttaa tällä kertaa puhuvan ainakin tältä osin täyttä totta:

Lainaus
Mitoittakaa poweri oikein! Käyttäkää tervettä järkeä wattiluvun valinnassa. ~500W on suurin järkevä wattimäärä, sekin on jo reilusti yliampuvaa. Tehokkaammatkin yhdellä näyttiksellä varustetut koneet haukkaavat powerista ainostaan ~200-250W, keskivertokoneen kulutus on ~150W.

(Wikipediaa haukutaan yleensä lähteenä suotta, kun MuroBBS:n tapaisia, huomattavasti enemmän haukkumista ansaitsevia, olisi myös.)

Okei, en ole koskaan harrastanut hulluimman tehovaatimusluokan näytönohjainkortteja vaan pyrkinyt aina passiivijäähdytteisiin, ja suorittimenkin olen yleensä pyrkinyt poimimaan AMD:n 45-wattisesta e-sarjasta, mutta joko sen takia tai muuten en ole koskaan tuntenut tarvitsevani edes sitä 350 W Nexuksen virtalähdettä, jonka koneeseeni jouduin hankkimaan – vähävirtaisempia passiivi- tai puolipassiivijäähdytteisiä kun ei enää mistään tunnu löytyvän.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Mikähän virtalähde olisi hyvä?
« Vastaus #4 : 20.07.10 - klo:01.06 »
500 Wattia ehkä riittäisi hyvälaatuisella virtalähteellä, mutta huonolaatuisella virtalähteellä se ei riitä. Virtalähde kannattaa ylimitoittaa mieluummin kuin alimitoittaa. Vajaakäytöllä oleva 1 kW virtalähde kestänee paremmin kuin täysin käytössä oleva 200 W virtalähde.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Mikähän virtalähde olisi hyvä?
« Vastaus #5 : 20.07.10 - klo:08.27 »
Miulla on Corsairin 550 W ollut jo vuoden ja olen tyytyväinen. Näyttis on vanhahko GeForce 9800 GTX, mut pelittää varmaan uudemmatkin.:)
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Mikähän virtalähde olisi hyvä?
« Vastaus #6 : 20.07.10 - klo:08.43 »
Mulla on hyrrännyt Nexuksen 400W malli vuosia ongelmitta.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Mikähän virtalähde olisi hyvä?
« Vastaus #7 : 20.07.10 - klo:11.28 »
Okei, en ole koskaan harrastanut hulluimman tehovaatimusluokan näytönohjainkortteja vaan pyrkinyt aina passiivijäähdytteisiin, ja suorittimenkin olen yleensä pyrkinyt poimimaan AMD:n 45-wattisesta e-sarjasta, mutta joko sen takia tai muuten en ole koskaan tuntenut tarvitsevani edes sitä 350 W Nexuksen virtalähdettä, jonka koneeseeni jouduin hankkimaan – vähävirtaisempia passiivi- tai puolipassiivijäähdytteisiä kun ei enää mistään tunnu löytyvän.

PicoPSU ja kannettavista tuttu virtalähde:
http://www.silentpcreview.com/article601-page1.html
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: Mikähän virtalähde olisi hyvä?
« Vastaus #8 : 20.07.10 - klo:14.03 »
Itselläni Corsairin 650W-virtalähde modulaatisin kaapelein. Omaa 80+-leiman ja on hiljainen.
http://jimmspc.fi/tuote/CMPSU-650HXEU?t=false
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

peran

  • Vieras
Vs: [Ratkaistu]Mikähän virtalähde olisi hyvä?
« Vastaus #9 : 20.07.10 - klo:15.27 »
Tilasin ja maksoin tämän: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10462

Syyt: Ilmeisesti on ihan Ok, ja lisäksi hyvä hyötysuhde.

Huomenna saan ilmeisemminkin sen postista.