Kirjoittaja Aihe: Mint 9 ei suostu käynnistymään työpöydälle  (Luettu 1738 kertaa)

Tonto-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 150
    • Profiili
Moro.
Eli Isadora ei suostu kirjautuessa menemään työpöydälle saakka, paitsi vikasietoisessa Gnomessa. Ainoastaan taustakuva pamahtaa ruutuun, mutta sen jälkeen toiminta ja kovalevyn ruksutus lakkaa. Kone ei kuitenkaan mene juntturaan, vaan ctrl+alt+backspace ym. toimivat.
Mietinkin, että mikä ihme tässä voi mättää tai miten sen saisi selville. Uuden käyttäjän luonti auttaa hetkeksi, mutta muutaman käynnistyskerran jälkeen sekin käyttäjä muuttuu samanlaiseksi.
Olen jo kertaalleen kokeillut uudelleenasennusta.

Kiitokset avusta jo etukäteen!
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä - On olemassa ainoastaan tyhmiä ihmisiä.

Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
Vs: Mint 9 ei suostu käynnistymään työpöydälle
« Vastaus #1 : 01.06.10 - klo:16.36 »
Koitas löytyykö Mintin omilta foorumeilta vastausta  ;)

Ja ei, kyllä saat täällä kysyä aiheesta. meinasin vaan että siellä tuo teucca vois tietää paremmin tuosta mintistä :-)

http://linuxmint-fi.org/forum/index.php?sid=f2fdb5822de746ae2ac760fc09a2489b
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823

ukki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Mint 9 ei suostu käynnistymään työpöydälle
« Vastaus #2 : 02.06.10 - klo:20.10 »
Olen kokenut samantapaista jumiutumista.

Minulla oli '/etc/fstab'- tiedostossa toimimaton
osio, jota käynnistys yritti turhaan kytkeä, eikä
päässyt eteenpäin.

Voisiko toisaalta olla niin, että jokin osioistasi
olisi niin täynnä tieto, ettei tilaa riitä kuin
sattumoisin?

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Mint 9 ei suostu käynnistymään työpöydälle
« Vastaus #3 : 02.06.10 - klo:20.52 »
Jokin Gnomen asetustiedosto on sekaisin. Kokeile vaikka luomalla toinen käyttäjätunnus: jos sillä voi kirjautua ongelmitta sisään, homma on selvä.

Nimenomaisen ongelmatiedoston etsiminen on sen sijaan niin aikaa viepää puuhaa, että minä kyllä siivoaisin kaikki ~/.gnome* ~/.gtk* huis hiivattiin ja aloittaisin asetusten säätämisen alusta.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11