Kirjoittaja Aihe: leikepöytä, bugiko?  (Luettu 2452 kertaa)

jukkis88

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 47
    • Profiili
leikepöytä, bugiko?
« : 13.04.10 - klo:00.01 »
Ihmetellyt jo pidemmän aikaa linuxin leikepöytää... Kertokaan onko tämä bugi vai onko jokin pielessä taikka saako sitä mahdollisesti jotenkin korjattua.

Avaan vaikkapa Openoffice "wordin" ja kopioin jotain tekstiä ja suljen tämän jälkeen ohjelman, mutta kappas mitään tekstiä ei tullut kopioitua. Sama käy Firefoxin linkkien ja kaikkien muiden kanssa. Minun tarvitsee pitää ohjelma päällä, jos haluan että saa kopioitua. Eikö ole mitenkään mahdollista saada asiaa toimimaan kuten windowissa? Eli ohjelman sulkemisella ei ole mitään väliä... Vai onko tämä vain linuxin ominaisuus?  :-\

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: leikepöytä, bugiko?
« Vastaus #1 : 13.04.10 - klo:00.16 »
Minun kokemuksessani OpenOffice on jotenkin erityisen huono viemään mitään X:n leikepöydälle. Joskus saa painaa Ctrl+C useasti, joskus se ei toimi vaan pitää valita Muokkaa | Kopioi, ja sitten joskus ei toimi sekään.

Itse olen KDE-käyttäjänä epäillyt jotain Gtk+- ja Qt-kirjastojen yhteensopimattomuutta, mutta jos ongelmaan törmää Gnomestakin käsin, vika on varmaan jossain muualla.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

jukkis88

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: leikepöytä, bugiko?
« Vastaus #2 : 13.04.10 - klo:00.35 »
Mjaaha... Ongelma vain ei koske pelkkää OpenOfficea... Mm. Firefox kadottelee kopioiduit linkin jonnekin, myös muut ohjelmatkin tekevät tätä... Eli ongelma ei ole pelkästään OpenOfficessa. gedit taitanut vähiten hukata näitä, saattaa kylläkin johtua myös vähäisestä käytöstä, jonka takia en ole huomannu. Erikoinen ominaisuus pakko myöntää

Storck

  • Vieras
Vs: leikepöytä, bugiko?
« Vastaus #3 : 13.04.10 - klo:00.39 »
Sellaisen olen laittanut merkille että Ctrl C häviää JOS sulkee ikkunan/selaimen ennen kun painaa Ctrl V.

Ei pysy siis muistissa jos sulkee lähteen josta kopiota ottaa.

jukkis88

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: leikepöytä, bugiko?
« Vastaus #4 : 13.04.10 - klo:16.04 »
Niin... Ilmeisesti tälle ei voi tehdä mitään??

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: leikepöytä, bugiko?
« Vastaus #5 : 13.04.10 - klo:18.09 »
Onko Ubuntussa edes sitä "leikepöytäsovellusta" oletuksena asennettuna?

Asensinpa huvikseni glipper paketin ja pystyn nyt liittämään koska tahansa.
E: En kuitenkaan...
« Viimeksi muokattu: 13.04.10 - klo:18.12 kirjoittanut Dost »

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: leikepöytä, bugiko?
« Vastaus #6 : 13.04.10 - klo:20.11 »
Firefoxissa leikkelepöytä ei toimi juuri ollenkaan. Välillä saa kopioida 15 kertaa ennen kuin menee leikkeleeksi....

LeHiX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: leikepöytä, bugiko?
« Vastaus #7 : 14.04.10 - klo:20.24 »
Nautilus kopioi joskus tiedostonimen polkuineen joskus taas pelkästään tiedoston nimen, ja vielä lisään ettei aina niitäkään, joutuu tekemään monta kertaa Ctrl+c, sama juttu ctrl+x eli leikatessa
Joskus location riviltä "valitse kaikki" valitsee koko hakemisto näkymän :(
| Pros. AMD Phemon(tm) 9950 :) (4cores) | Emo: ASUS M3A78 | Mem 8GT
| x86_64, ubuntu xorg 22.04  | GeForce GTX 750 Ti/PC