Kirjoittaja Aihe: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!  (Luettu 35021 kertaa)

Senior

  • Vieras
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #100 : 23.04.10 - klo:09.40 »
Pari vuotta sitten kuvittelin, että Linux olisi nimenomaan nuorison valinta. Nykyisin olen tullut siihen tulokseen että otollisin kohderyhmä Linuxille olisivat:

1. Lapsiperheet, sillä niissä käyttö rajoittuu lähinnä vain netinkäyttöön. Esim. Facebook on syrjäyttänyt nykyisin messengerit ja poikani todistuksen mukaan koulukavereista suurin osa pelaa verkkopelejä - ilmaiseksi. Lapsiperheiden koneet lienevät myös altteimpia haittaohjelmille esim. pelisivustojenkin takia.

2. Varttuneet ihmiset. Heille on täysin yhdentekevä mikä käyttöjärjestelmä kunhan se on vaivaton ja turvallinen. Eteenkin LTS-versio sopisi heille kuin nyrkki silmään.


Kaikkein vaikeimmat kohderyhmät löytyvät niistä jotka pelkäävät että jo toimisto-ohjelmiston yhteensopivuus esim. oppilaitoksien (Microsoft)ohjelmistojen kanssa on kyseenalainen. Tämä ryhmä koostuu eteenkin opiskelijoista, lukiolaisista, jne... ts. siitä porukasta jonka aiemmin kuvittelin otollisimmaksi siirtymään Linuxiin.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #101 : 23.04.10 - klo:10.59 »
Senior puhuu asiaa.

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #102 : 24.04.10 - klo:18.09 »
Itse olen ainakin lukiolaisena tehnyt tähän asti jokaisen koulutyöni Openofficella, tallentanut ne sekä odt:nä että doccina ja käyttänyt niitä ihan sujuvasti koulussa Officella.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #103 : 24.04.10 - klo:22.15 »
Senior puhuu asiaa.

Muuten, itse asiassa ne asennukset joita olen tehnyt niin valtaosa (2/3) niistä täyttää Seniorin määrittelemät kriteerit.

Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #104 : 24.04.10 - klo:23.25 »
Senior puhuu asiaa.

Muuten, itse asiassa ne asennukset joita olen tehnyt niin valtaosa (2/3) niistä täyttää Seniorin määrittelemät kriteerit.

Nyt kun mietin niin omaa konettani lukuunottamatta ;) kaikki muut ovat noita. Mitä nyt vähän olen veljeä autellut ja yhteen vanhempaan (koneeseen) asennellut kaiken näköistä.

Minusta tuohon Seniorin listaan voisi lisätä koulut, koska niissä ei kuitenkaan haluta pelata ja monet ohjelmistot ovat niitä tavallisia (office, kuvankäsittely* ja nettiselain) tai toimivat selaimella (Opit**). Kouluilla tarkoitan lähinnä peruskoulua, muista en vielä niin paljon tiedä.

*Eri asia löytyykö Linuxille vaihtoehtoa
**Ei ole enää pahemmin Shockwaveja, mutta voisivat opetella Javascriptiä nykyisen Flashin korvikkeeksi, koska se sopisi mielestäni hyvin tarkoitukseen.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Turbineair

  • Vieras
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #105 : 25.04.10 - klo:00.17 »
Tomppeli:
Mietippäs parametrit uusiksi! Miksi epäonnistunutta kakkaa pitäisi lähteä jatkojalostamaan kumuloituvalla generaattorilla? Toimimattomat shydeemit joutavatkin ongelmajätelaitokseen. Eikö näitä asioita saada ikinä tuhkattua, kun koulutukseen ja muuhunkin on tuhlattu miljoonia egejä!
Ilmeisesti Ei saada.

nore

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 302
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #106 : 25.04.10 - klo:09.10 »
Minusta tuohon Seniorin listaan voisi lisätä koulut, koska niissä ei kuitenkaan haluta pelata ja monet ohjelmistot ovat niitä tavallisia (office, kuvankäsittely* ja nettiselain) tai toimivat selaimella (Opit**). Kouluilla tarkoitan lähinnä peruskoulua, muista en vielä niin paljon tiedä.

*Eri asia löytyykö Linuxille vaihtoehtoa
**Ei ole enää pahemmin Shockwaveja, mutta voisivat opetella Javascriptiä nykyisen Flashin korvikkeeksi, koska se sopisi mielestäni hyvin tarkoitukseen.
Tarkoittanet kuvankäsittelyllä digikuvien muokkausta? Et ole Gimpistä kuullut? Vai tarkoititko, ettei muihin käyttöjärjestelmiin kuin Linuxiin saa vastaavia työkaluja?  ??? Informaatiokatkos

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #107 : 25.04.10 - klo:09.13 »
Seniorin lista pitää hyvin paikkansa. Vastaavasti voisi listata ongelmaryhmiä - mitä niille voisi tehdä?

Tehokäyttäjät
- näillä on käytössä tyypillisesti aika paljon ohjelmia ja tietyt ohjelmat ovat kovassa käytössä. Loppujen lopuksi nämä käyttäjät tuntevat vain yhden tavan tehdä asioita ja sehän on Windows tapa tänä päivänä. Näiden päätä ei helposti käännetä - olettaen, että Windows niin-sanotusti "toimii".

Ammattilaiset
- tällaisia on loppujen lopuksi aika vähän. Tarkoitan tällä ihmisiä jotka oikeasti ymmärtävät tietotekniikkaa, ohjelmia, käyttöjärjestelmiä ja laitteistojakin (en siis tarkoita sitä, että on täysi Guru Photo Shopissa, mutta ei omaa syvällisempää tietoa). Täällä forum-laboratoriossahan tällaisia tapaa paljonkin, mutta luonnossa aika harvoin.
- oikeasti nämä ihmiset voisivat halutessaan helposti käyttää mitä hyvänsä käyttöjärjestelmää ja käyttää mitä hyvänsä sovelluksia tilanteen mukaan ilman sen suurempaa päänsärkyä.

- nämä voisi vielä jakaa kahteen ryhmään:

a) Ammattimaiset jotka eivät näe mitään syytä perehtyä Linuxiin ammatillisistä syistä tai uskomuksista johtuen. Voiko heitä hirveästi moittiakaan, sillä "raha on Windows maailmassa"? Uskomuksia voi tietysti tyrmätä, mutta kuten yleensäkin, uskomuksia vastaan taistelu on hyvin vaikeaa koska järkipuhe ei niitä vastaan tehoa ollenkaan.

b) Ammattilaiset jotka eivät enää halua pilata vapaa-aikaansa käyttämällä huonoa tai kallista käyttöjärjestelmää (= Windows). Edellä mainitusta syystä johtuen panostavat hivenen opiskeluun ja käyttävät Linuxia, eihän oikeastaan muuta vaihtoehtoa edes ole (koska Apple on selvästi kalliimpi ja joustamattomampi, suljettu vaihtoehto).

Kummatkin edelliset ryhmät, tehokäyttäjät ja ammattilaiset, ovat hyvin merkittäviä suunnannäyttäjiä.

Kyllähän näillekin ryhmille tietysti aina jotakin voi tehdä, mutta näihin vaikuttaminen on varmastikin erilaista kuin loppukäyttäjiin vaikuttaminen.
« Viimeksi muokattu: 25.04.10 - klo:09.15 kirjoittanut Ganymedes »

nore

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 302
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #108 : 25.04.10 - klo:09.43 »
Tehokäyttäjät
- ... Loppujen lopuksi nämä käyttäjät tuntevat vain yhden tavan tehdä asioita ...
Sauma on silloin, kun tehokäyttäjä joutuu muutenkin mukautumaan muutokseen, esimerkiksi kun tuttu työkalu muuttuu radikaalisti tai se joudutaan vaihtamaan toiseen. Silloin muun käyttöympäristön muutokset on helpompi niellä.

Lainaus
Ammattilaiset
- tällaisia on loppujen lopuksi aika vähän.
;D

Lisäksi ammattilaisen työkalut maksaa aina joku muu, jolle on tärkeintä, että työ tulee tehtyä. Monet tällaisista ammattilaisista palvelevat tehokäyttäjiä tai ovat itse sellaisia.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #109 : 25.04.10 - klo:10.09 »
Tomppeli:
Mietippäs parametrit uusiksi! Miksi epäonnistunutta kakkaa pitäisi lähteä jatkojalostamaan kumuloituvalla generaattorilla? Toimimattomat shydeemit joutavatkin ongelmajätelaitokseen. Eikö näitä asioita saada ikinä tuhkattua, kun koulutukseen ja muuhunkin on tuhlattu miljoonia egejä!
Ilmeisesti Ei saada.
??? Puhutko nyt siitä, että koululuissa pitäisi jatkaa nykyisellään vai tuosta Opistista? Eikö kaikki uudistukset kuulu tehdä silloin kun entiset systeemit ovat vanhentuneet? Silloinhan ne rahat käytetään muutenkin vai? Tämä pätee noihin molempiin mainitsemiini juttuihin. (opitin edellinen uudistus tehtiin tehtäviä päivitettäessä)

Minusta tuohon Seniorin listaan voisi lisätä koulut, koska niissä ei kuitenkaan haluta pelata ja monet ohjelmistot ovat niitä tavallisia (office, kuvankäsittely* ja nettiselain) tai toimivat selaimella (Opit**). Kouluilla tarkoitan lähinnä peruskoulua, muista en vielä niin paljon tiedä.

*Eri asia löytyykö Linuxille vaihtoehtoa
**Ei ole enää pahemmin Shockwaveja, mutta voisivat opetella Javascriptiä nykyisen Flashin korvikkeeksi, koska se sopisi mielestäni hyvin tarkoitukseen.
Tarkoittanet kuvankäsittelyllä digikuvien muokkausta? Et ole Gimpistä kuullut? Vai tarkoititko, ettei muihin käyttöjärjestelmiin kuin Linuxiin saa vastaavia työkaluja?  ??? Informaatiokatkos
Juu olen kuullut. Toisaalta olen kuullut väitteitä, että siihen oppimiskynnys olisi suuri, toisaalta olen kuullut Linux-järjestelmistä samanlaisia huhuja. ::)

Tuntuipas jotenkin vihamielisiltä noiden kommenttien sävyt. Sori nyt vaan kun ajattelin (...illalla myöhään..).

En muuten eilen huomannut tätä kohtaa Seniorin viestissä:
Lainaus
Kaikkein vaikeimmat kohderyhmät löytyvät niistä jotka pelkäävät että jo toimisto-ohjelmiston yhteensopivuus esim. oppilaitoksien (Microsoft)ohjelmistojen kanssa on kyseenalainen. Tämä ryhmä koostuu eteenkin opiskelijoista, lukiolaisista, jne... ts. siitä porukasta jonka aiemmin kuvittelin otollisimmaksi siirtymään Linuxiin.
En tiedä onko tuo vastaan vai ei (siis tuon peruskouluhomman kohdalla)....
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #110 : 25.04.10 - klo:11.06 »
Lainaus
Ammattilaiset
- tällaisia on loppujen lopuksi aika vähän.
;D
Lisäksi ammattilaisen työkalut maksaa aina joku muu, jolle on tärkeintä, että työ tulee tehtyä. Monet tällaisista ammattilaisista palvelevat tehokäyttäjiä tai ovat itse sellaisia.

Samaa mieltä, myös tehokäyttäjiin vaikuttamisessa.

Mutta oikeastaan en tarkoittanutkaan, että ammattilaiset vaihtaisivat ammattityökalunsa Linux-ohjelmiin - siinä maailmassa mistä minä tulen, eihän sellaisia ole olemassakaan eikä minkäänlaisessa nähtävissä olevassa tulevaisuudessa sellaisia ole tulossakaan (voi tietysti tulla joskus - olihan niitä 90-luvulla Unixissakin). Näitä "ammattiohjelmia" mitä minä tarkoitan ei helposti vaihdeta, vaikka olisi mahdollistakin, koska vaihto tarkoittaisi väistämättä vaikutuksia yrityksen liiketoimintoihin - ei tähän tarvita aivan SAP-tasoisia ohjelmia - ja sikäli vaihto on on aika paljon korkeammissa käsissä ... mukaan pitää ottaa muut toimistot, yhteiskumppanit, alihankkijat ja koko revohka, niiltä osin kuin milloinkin on oleellista. No, kun kaikilla on Windows, ei tarvitse miettiä tätä ollenkaan - samasta syystä Macin markkinaosuus on pysynyt tasaisena 0%:na tässä maailmassa. Siinä mielessä eivät nämä "ammattilaiset" yksin pysty paljoakaan vaikuttamaan siihen, että käytetäänkö Windowsia vai ei - se on myöhästä ny.

Tarkoitin "ammattilaisten" osuudella sitä, että harkitsisivat uusiin asioihin Linuxia - kuten esim. virtualisointiin tai kotikäyttöön (jossa ammattiohjelmilla ei välttämättä ole mitään merkitystä tai ne voidaan hoitaa virtualisoinnilla - monesti ovat hoidettu virtualisoinnilla joka tapauksessa, joten Linuxiin vaihto virtualisoinnin pohjana ei muuta mitään ... muuta kuin antaa paremman pohjan, inho).

Tietysti edellä olevaa terminologiaa voi tietysti tulkita monella eri tavalla. En nyt puhunut esim. ammattilaisena kirjailijasta, joka ei tarvitse tekstinkäsittelyohjelmaa kummempaa. Vaan puhuin monimutkaisemmista Windows-pohjaisista sovelluksista. Sinänsä en ymmärrä miksi näistä tekstinkäsittelyohjelmista niin paljon meuhkataan - niiden monimutkaisuus (yrityksen ja käyttäjän kannalta katsottuna) on luokkaa 1/1000 verrattuna moniin muihin mitä yrityksissä käytetään. Tavanomaisia tekstejä voisi mielestäni kirjoittaa ihan millä hyvänsä.
« Viimeksi muokattu: 25.04.10 - klo:11.12 kirjoittanut Ganymedes »

nore

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 302
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #111 : 25.04.10 - klo:14.23 »
Juu olen kuullut. Toisaalta olen kuullut väitteitä, että siihen oppimiskynnys olisi suuri, toisaalta olen kuullut Linux-järjestelmistä samanlaisia huhuja. ::)
Huhut ovat suuresti liioiteltuja. Keskinkertaisesti pärjäävä yläkouluikäinen saa tehtyä kuvan rajauksen, skaalauksen ja pientä värikorjausta kaksoistunnin aikana, kunhan saa selkeät ohjeet, joilla aloittaa.  Neljässä tunnissa edetään jo kuvan upotukseen ja muuhun leikkiretusointiin. Niin kuin muussakin oppimisessa, aloitetaan matkimisesta ja edetään siitä kohti omaa soveltavaa päättelyä. Tavoitteenahan ei tietenkään ole ammattilaisten kanssa kilpaileminen vaan saada käsitys kuvien käsittelemisen perusideasta.

Toki aloituskynnys Gimpiinkin on korkea, jos yrittää ymmärtää kaikkea ihan omin päin. Samaa voi sanoa mistä tahansa kaupallisesta tai avoimesta ohjelmasta.

tetrafuran

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #112 : 25.04.10 - klo:15.09 »
Opettelin käyttämään photoshop nelosta ja vitosta ja osasin ne mielestäni kohtuullisen hyvin. Sitten siirryin GIMPpiin  ja alussa oli vähän hankalaa lähinnä sen takia, että kukin juttu oli oma ikkunansa ja mikään ei meinannut pysyä järjestyksessä. Sitten opettelin käyttämään pikanäppäimiä ikkunoiden hallinnassa ja johan rupesi luistamaan. Muutoin nämä ohjelmat ovat suurin piirtein yhtä helppoja oppia.

Minulle kuitenkin merkittävin ero on skripteissä. GIMPin skriptejä olen vähän katsellut joskus ja vähän koettanut opetella, mutta ei se ole oikein lähtenyt käyntiin. Photoshopissa ei tarvinnut kirjoittaa riväkään koodia, vaan makrojen tekeminen tapahtui näyttämällä esimerkkiä ja kone teki samat temput perässä.

Makropuolella Open Office on myös vähän kankeampi kuin MS office.
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them. For the beast had been reborn with its strength renewed, and the followers of Mammon cowered in horror.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #113 : 25.04.10 - klo:20.38 »
Juu olen kuullut. Toisaalta olen kuullut väitteitä, että siihen oppimiskynnys olisi suuri, toisaalta olen kuullut Linux-järjestelmistä samanlaisia huhuja. ::)
Huhut ovat suuresti liioiteltuja. Keskinkertaisesti pärjäävä yläkouluikäinen saa tehtyä kuvan rajauksen, skaalauksen ja pientä värikorjausta kaksoistunnin aikana, kunhan saa selkeät ohjeet, joilla aloittaa.  Neljässä tunnissa edetään jo kuvan upotukseen ja muuhun leikkiretusointiin. Niin kuin muussakin oppimisessa, aloitetaan matkimisesta ja edetään siitä kohti omaa soveltavaa päättelyä. Tavoitteenahan ei tietenkään ole ammattilaisten kanssa kilpaileminen vaan saada käsitys kuvien käsittelemisen perusideasta.
Tiedän. Olen koulussa opetellut tuota Adobe Photoshop Elementsillä ja kotona tehnyt GIMPillä joitakin samoja asioita (ja vähän muitakin). Ainut vaan, että koulun oppikirjat ovat sille Adoben tuotteelle, eivät GIMPille.

Kuten tiedämme luulo ei ole tiedon väärti, vaikka jotkut niin kuvittelevat. :-\
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jaer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #114 : 27.04.10 - klo:00.27 »
Tietokoneen päivitys (osa1)
http://www.youtube.com/watch?v=PJqvIo_bduI&feature=related

Koneen päivitys aiheutti seuraavan ongelman eli XP:n asennus ei toiminut "uudessa" raudassa, jolloin alkoi uuden käyttöjärjestelmän metsästys.

Onneksi Linux käyttöjärjestelmissä ei tarvitse tapella OEM vai RETAIL välillä ;-)
http://www.tietokone.fi/keskustelu/kayttojarjestelmat/20634


Windowsin ylivalta (osa2)
http://www.youtube.com/watch?v=C6HNRH_OuC0



ps.
Mielestäni nämä videot nivoutuvat hyvin yhteen.

Rauta seiska: Intel Core i7 @ 920 & Nvidia
Ubuntu, Mint, Debian, Ultimate Edition
Androidina HTC Desire HD

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #115 : 27.04.10 - klo:08.35 »
Se on totta, että pelkästään tämä Windowsin kaupallinen malli tuo toisinaan kovia ongelmia kuluttajille. XP:ssähän tämä korostui kun lisenssi saattoi olla vuodelta 2002 ja asennus 7-8 vuotta myöhemmin. Ubuntussa asennusmedia on vastaavasti korkeintaan 6 kk vanhalle versiolle.

tetrafuran

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: Kuningaskuluttaja 15.4. Katso!
« Vastaus #116 : 27.04.10 - klo:12.52 »
Seniorin lista pitää hyvin paikkansa. Vastaavasti voisi listata ongelmaryhmiä - mitä niille voisi tehdä?

Tehokäyttäjät
- näillä on käytössä tyypillisesti aika paljon ohjelmia ja tietyt ohjelmat ovat kovassa käytössä. Loppujen lopuksi nämä käyttäjät tuntevat vain yhden tavan tehdä asioita ja sehän on Windows tapa tänä päivänä. Näiden päätä ei helposti käännetä - olettaen, että Windows niin-sanotusti "toimii".

Tehokäyttäjät
- Miten windowsissa hallitaan ikkunoita tehokkaasti?

Tietääkseni ei hallita. Kaikki on onnellisesti sekaisin ja sitten kun tehokäyttäjä saa käsiinsä neljä virtuaalityöpöytää ja läjän pikanäppäimiä, alkaa sana "tehokäyttäjä" tuntumaan liian laimealta ilmaisulta. Eilen kun kahlasin seiskalla ikkunaviidakossa, tuli mieleen että miksei näihin ole laitettu virtuaalityöpöytiä. Pysyisi nätisi ojennuksessa tämäkin homma.

Lisäksi olen lukenut että Emacs ja Vi ovat ohjelmia, joilla asiansa osaava henkilö siirtää vuoria napin painalluksella. Omakohtaisesti olen kokenut saman jo terminaalissakin, mutta täytyypä joku kerta opetella vaikka Vimmin käyttöä. Vastaavasti järjestelmän säätöjen tekeminen tekstieditorilla on asiansa osaavalle salaman nopeaa. Tehokäyttäjä saattaa myös haluta vaihtaa kepeään xcfe:hen tai fluxboxiin, niin johan alkavat ikkunat reagoimaan niin kuin niiden pitääkin. Ei nyt yhtäkkiä tule mieleen Windowsin puolelta vastaan tällaisia teho-ominaisuuksia, mutta ehkä vain en tunne Windowsia riittävän hyvin. Tai jospa windowsin käyttäjät ovat määritelleet sanan "teho" hieman uudella tavalla.

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them. For the beast had been reborn with its strength renewed, and the followers of Mammon cowered in horror.