Jos tyhjentelet juuren niin muista luoda käyttäjät samoilla UID:llä mitä nyt, niin oikeudet siirtyvät automaagisesti.
Mikä UID? Itse en ole kiinnittänyt mokomaan ollenkaan huomiota, kun olen asentanut käyttiksen uudelleen. Minulla on siis home-hakemisto omalla osiollaan. Olen vain luonut uuden asennuksen yhteydessä saman nimisen käyttäjä tunnuksen ja kaikki on toiminut hyvin. Jopa työpöydän kuvakkeet on pysynyt uudelleen asennuksen yhteydessä samassa paikassa.
Vai onko minulla se vain mennyt sattumalta oikein, vai häh?
Jos luot samat käyttäjät samassa järjestyksessä, niin on enemmän kuin todennäköistä että UID:t pysyvät samana. Asennus kun antaa ensimmäiselle aina UID:n 1000 ja muille siitä ylöspäin.
Itsellänikin on Dapper ollut jo kannettavassa vajaan kuukauden ja suurimmista bugeista on päästy eroon. Olen tosin kommentoinutkin ahkerasti launchpadissa noita bugeja ja muutaman omankin raportin pistänyt menemään. Tuntuu siltä että virranhallinnassa on ollut eniten ongelmia ja sitten tuossa Live-CD:n asennusohjelmassa. Minun koneeni on tässä testivaiheessa ollut siitä hyvä, että siinä tosiaan on ilmaantunut noita bugeja ihan omiksi tarpeiksi. Tämähän on kehittäjillä vain hyödyksi, sillä parempi ne on tässä vaiheessa saada kiinni, ennen kuin jakeluversio pistetään ulos.
Varman päälle jos haluaa pelata, niin asentaisin ihan Install-CD:ltä.
Mikko