Itse käytin Ubuntua 4.10 --> 9.04 asti aktiivisesti. Jo 6.06 jälkeen huomasin alamäkeä. Lisää ohjelmia, ei mitään uutta, ei bugien korjauksia. Se on uusin Ubuntu.
Toissa päivänä asensin koneelle tuon "jo ennaltaan varoitetun" Ubuntu 9.10 version. Asennus meni oikein. Ensimmäinen käynnistys meni oikein. Otin paivitykset sammutin ja käynnistin. Skuubailin koneella netissä ja sammutin koneen ihan kokonaan, ennen nukkumaan menoa. Seuraavalla kerralla käynnistyi vaan joku valokeila ikkuna ja liikkumaton hiiri. Tietääkseni siinä olis pitänyt olla se kirjautumisruutu kohta puolin. Ei ilmestynyt vaikka kuinka monta kertaa käynnistin koneen. TURVALLINEN ON. Turvallista on ainakin näin yhden omistajan koneella, kun itse omistajakaan ei pääse koneelle. Vahingossa jätin tuon "kysy salasanaa kirjautuessa plaa plaa"
En luovuttanut vaan asensin koko perunan uudelleen.
Joka helvetin pikku seikka bugaa! Polta CD-levy. Tulee jokin poteetuksen ilmoitus, että taltiota ei voi liittää ja Windowssin tapaan siitä ilmoituksesta ei pääse eroon ilman uudelleen käynnistystä. Ihan sama mitä nappia painaa mitään ei tapahdu.
Samoin kun tarkistaa DVD-levyllä olevan videotiedoston koon. Siihen ominaisuus paskaan jäädään ja se häviää, kunhan kirjautuu ulos.
Kaikkista eniten Vit... tuo SD korttien tuki. Edelleenkin tekee samaa. Pukkaa kortti lukiaan... kaikki toimii OK ota kortti pois ja vähän ajan päästä pistä uudelleen. Sitä korttia ei käytetä ennen uudelleen käynnistystä. Näin näyttää olevan parilla USB liitännäisella muistitikullakin.
Kingston DataTravel G2 16GB USB-tikku toimii Ubuntussa päin persettä. Jos toimii ollenkaan. Konetta pitää uudelleen käynnistellä, että koko tikku edes tunnituu asemassa. Ihan sama mihin asemaan sen pukkaa. Koneessa on ainakin 7 USB paikka ja joka portissa sama homma.
Kaiken kukkuraksi, kun vien tikun siskon U.9.10 koneelle ja otan tavarat talteen + ulostan tikun oikea oppisesti. Omalla Debian koneella ei ole oikeuksia tiedostoille.
Siskokin on hakkunut koko värkin vitt..n kun edes ennen Ubuntussa toimiva Digikamera ei toimi nykyisessä Bugibuntussa. Kortti ulos, asemaan ja kuvat koneelle.
Itse asiassa toi Kingston 16gb tikkujen toimivuus on ollut onnenkauppaa jo 9.04 asti. Toimii, ei toimi, toimii, ei toimi, toimii, ei toimi, eiköhän tullut jo selväksi.
Tuo minun tietsa on ollut Ubuntu sopiva ties mistä muodesta asti, mutta tää 9.01 on ihan katastrofi tän koneen kanssa!!!!
Onneksi käytän pää käyttiksenä Debian Lenny:ä Se ei jätä pulaan missään tilanteessa.
Niin siis aiheena ole ne "Ubuntu haukut"
Tänne käikki mikä ei Ubuntussa miellytä. Ehkä löytyy vinkkiä korjaukseen, ehkä jää korjaamatta, niin kuin mun kokemuksista.