Ei vaan suostu millään puhelin yhdistämään nettiin Pitääkö tuolta verkon asetuksista enabloida ppp0? Ja täytyykö tästä muuttaa jotain?:
# <tietokoneen ppp0-laitteen ip-osoite>:<kännykälle annettava ip-osoite>
# kannattaa olla eriverkosta kuin koneen eth laitteen/laitteiden ip(t).
10.0.4.100:10.0.4.101
115200
noauth
crtscts
ms-dns 10.0.1.1 # Dns palvelin
lock
Ei käsittääkseni tarvitse. Tai ainakaan minä en ole sieltä enabloinut mitään. Tuosta minä muutin rivin:
ms-dns 10.0.1.1 # Dns palvelin
Muotoon:
ms-dns 193.210.18.18 # Dns palvelin
Siis laitat tuon 10.0.1.1 tilalle oman internetpalveluntarjoajan antaman dns-palvelimen osoitteen. Sonera antaa tuon minulle. Se löytyy valikosta Järjestelmä -> Hallinta -> Verkon asetukset -> DNS-välilehti
Millä softalla oot tuota yhteyttä yrittänyt käyttää? Kannattaa ladata Opera (Siis Opera Mobile, ei Opera Mini) ja kokeilla sillä. Toimii selaimena kun unelma ja osaa käyttää tuota BT yhteyttä. Ensimmäisellä käyttökerralla GNUboxista sinun pitää valita Install -> Create records ja tämän jälkeen 2box bluetooth -> Lan access server.
Tuo Create Records kohta on varmaan unohtunut, kun siitä ei ole ollut puhetta. Kun oot sen tehnyt, niiin BT yhteys katoaa yhteysvalikosta
etkä pääse enää muuttamaan sen asetuksia Jos niitä tarvitsee kuitenkin vielä muuttaa, niin Install -> Set to GPRS helpottaa. Samalla kun BT katoaa yhteysvalikosta, niin osa sovelluksistakin hukkaa sen. Et siis voi käyttää BT:tä kaikissa ohjelmissa (Muunmuassa Opera Mini ei osaa)
Selvensikö yhtään? Sori kun kohtuu huolimattomasti annoin lisäohjeita tuohon, ne vain helposti vaiheet unohtuu kun ei heti kirjoita ylös