En tiedä olisiko pitänyt kirjoittaa tälle alueelle, vaikka kyseessä onkin tarkoitus olla Debian pohjainen ratkaisu.
Kirjoitin aiheesta jo
Muut distrot tjspMinulla on useita ruoskakoneita ja voisin yrittää ristikkäiskaapeleilla ja yhdellä ruoskakoneella saada aikaan palvelin
verkoston, jossa on 1) palomuuri,
2) palvelin: WWW-palvelin, MySQL-tietokanta, tiedostopalvelin,
3) yksi tai useampi asiakaskone
Olen miettinyt HUB-vaihtoehtoja, vanhaa Debianin distroa esim, 4.0? Tarkkaa konespesifiointia minulla ei tässä ole,
mutta olen miettinyt työn tekemistä virtuaalisella tasolla osittain rahan/rahattomuuden takia. Minulla on käsittääkseni
muuten tehokas HP:n kannettava ja 4 GB on keskusmuistia... kovalevytila ei tule tuottamaan ongelmia kone on HP:n
HDX malli ja prossuna Intel Centrino 2..
Oma ideani olisi lykätä koneeseen Debian pohjalle ja virtuaaliboxiin ainakin Windows XP Pro:n... Mikäli haluan tehdä
enemmän johdotuksia, niin ottaisin mielelläni vastaan myös neuvoja miten saan _johdollisesti_ kannettavani serveriksi,
kun verkkokortteja pitäisi olla enemmän. Olen löytänyt googlettamalla muutamia ulkoisia lisäverkkokortteja, mutta
mitkä niistä ovat sitten Linuxiin sopivia? Tai onko moisessa mitään järkeä.
Homman nimihän tässä on lopulta se, että minun pitää saada tutkintoon järkevät raportit ja ratkaisut, eikä sillä ole väliä
tulevatko ne todella käyttöön vai eivät. Itse laittaisin mielelläni myös ruoskat käyttöön ihan omaksikin huviksi ja hyödyksi.
Varsinkin palomuurin. Kysyin eräältä kaverilta miten hän hoitaisi johdotuksen niin sanoi, että hänellä oli jokin halpa
modeemin ja kytkimen yhdistelmä, jolla hoiti hommaa. Myös tällaisesta laitteesta olisin kiinnostunut. Tosin sellaisesta,
joka kestää, toimii ja on suht järkevä valinta edullisuudestaan huolimatta.