Mielelläni tilaisin Linux-lehden, mutta se pitäisi tilata suoraan? Ja jonkinlainen hinta/laatu -vertailu olisi paikallaan. Linux-lehdet, jotka itse muistan olivat cd:n sisältäviä ja irtonumerot sairaan kalliita. Jokin yleispätevä hesarimainen olisi kiinnostavampi kuin (jos nyt sellaisia edes on) Iltasanomat -tyylinen lehti, jossa on pari kolumnia ja mainoksia...
Enkku sujuu ihan hyvin, ainakin sen lukeminen. Pitäisi varmaan nähdä jokaista numeroa pari kappaletta, että osaisi päättää mitä niistä tilaa.
Suoraan tilaamisella tarkoitin, että tilaa Linux Magazinen lehden
sivuiltaJa
Linux Journalin sivuilta löytyvästä linkistä
subscribeLinux Formatin jakelusta vastaa normaalisti
Future Publishing Limitedin Myfavouritemagazines.co.uk. Syystä tai toisesta kuitenkin mainittu
lehtitori tarjoaa LXF:n kohdalla tuotetta halvemmalla.
Ja mitä tuohon vertailuun tulee, niin mitä itse olen googlaillut ja koittanut jotain mielipiteitä löytää, niin LXF:ää tunnuttiin eniten kehuttavan. Toisaalta kehutaan muitakin. Pari sivua luin jotain threadia tuolla Ubuntun enkkufoorumilla ja siinä jo joku kerkesi vähintään kerran sanomaan about jokaisesta lehdestä, että tämä on todella asiapitoinen toisin kuin tuo toinen tai sitten että tämä on hyvä aloittelijan lehti kun ei mene liiallisesti teknisiin yksityiskohtiin. Toisaalta voi myös olla, että LXF mielletään paremmaksi tai sitä ollaan hankammin kehumassa, ihan vaan sillä kun hinta on muita korkeampi. Yleensä sitä lähtökohtaisesti jo odottaa laadun paranevan, kun hinta nousee ja jos lähtökohtaisesti odottaa parempaa, niin ehkä sitä helpommin myös uskoo sitten saavansa.
Niin ja onhan se toki myös mielipidekysymys, että viimekädessä siihen ei kai kukaan muu kuin itse voi vastata, mutta siinähän se dilemma onkin, kun pitäis sitten niitä lehtiä lukea (ja ostaa/tilata).
Itsekkin tätä jäin pohtimaan ja siinä sitten tuumasin, että kokeillaanpa tuota Linux Magazinea 3 numeroa, kun 3€:lla sellaisen tutustumispaketin tuolta mainitsemastani osoitteesta sai tilattua. (HUOM! Tutustumispaketin jälkeen tilaus jatkuu normaalina vuoden tilauksena automaattisesti luottokritiltasi veloitettuna, mikäli et ilmoita tilauksen perumisesta spostitse 7:n päivän kuluessa saatuasi TOISEN lehden, kts. tilausehdot).