Ööö.. onko XP asennuksen jälkeen käyttövalmis kaikkeen? Buntuista ja muista isoimmista distroista löytyy valmiiksi toimisto-, multimedia-, kuvankäsittelyohjelmat jne. valmiiksi mukana
no tähän törmää aina kun esittää pienintäkään kritiikkiä gnu viritteistä, no sanotaan vaikka näin että
mulla ainakin on ollut sellaisia virityksiä ihan 98:lla. (se "kerneli" piti manuaalisesti vaihtaa)
ja toiseksi linuk puolella täytyy mennä todella huonosti jos heidän pitää verrata aina tuotteitaan microsoftin ulosteisiin. (jee teidän kakassako on puolukoita ;P , sillä kakka koko linux on jos sitä [edit:(pitää)] verrataan microsoftiin.
(ja rautalankalogiikkaa microsoft = kakkaa joten se on vertailu kelpoinen vain muun kakan kanssa, eikö niin)
Linux kaiken hyvän päälle lisää tietokoneen käyttöikää. Käytössä on tällä hetkellä kymmenen vuotta vanha kone, jossa ajan tasalla oleva käyttis (Arch Linux). Tuskin tähän Win 7 enää uppoaa.
heh mulla 128 muistia ja 266 pena II, hyvin toimiin xampp, editori, selain, (gif animaattori, photo shop pro 7) ja niin monta tiedosto ikkunaa kun tarvitsee. musaa en ole kuunnellut kuunnellut, mutta varmasti sekin toimisi kuten muutkin, käynnissä olevat ohjelmat vaihtuu HETI nappia painamalla. latailu käynnistyksen alussa kyllä vähän aikaa kestää, muttei vissiin mikään ihme. (kokeilin äsken: sammutin photoshopin ja käynnistin uudelleen. viisi sekuntia, siitäkin sekuntti/2 meni varmasti trial ilmoituksen lataukseen, siinä iso kuva, varmasti useampi mega) vastaavaan toimintaa ei ole pystynyt mikään linux jakelu, jos voidaan sanoa ettei mikään jos olen ajanut dam small linuksia ja lähden siitä ettei sitä luikkaammin enään mikää graafinen toimi. (olenkohan väärässä) olen myös melko varma että tuota käynnissä olevien ohjelmien määrä voisi vielä kasvattaa eikä REAALIAIKAINEN ohjelmien vaihto vielä kärsisi.
Omat muistikuvat Win9x:stä ovat vähän toista.
niin on varmasti monella muullakin. olen asennellut 98 n 100 koneeseen, eikä se oikein missään toiminut samalla tavalla kuin jossain toisessa, se oli pelon tasapainoa. varmaan johtui komponenteista.
XP oli ensimmäinen Windows, jota pidin käytettävänä työympäristönä.
mitä tarkoitat työ ympäristöllä? itse siirryi xp:hen lähinnä parin pelin takia ja siksi ettei mokkula toiminut 98:ssa.
En nyt oikei tajuu miksi pitäisi saada tietää se ohjelman koko? Eikö riitä että kerrotaa yksittäiste pakettie koko sellaisenaa ja asennettuna,
joo tuo mun moka, menin ubuntun sovellus valikoiman kautta hakemaan dataa. siinä ei mitään vinkkiä koosta. synaptic ilmoittti kaiken mitä halusinkin tietää josta latailin/asentelin sillä clamav:n jonkin version
jolla ajattelin kokeilla scannata xp:n.(jos mahd) tietysti mitään kuvaketta ei ilmestynyt onnistumis ilmoituksien jälkeen sovelluksiin tai työpöydälle. minua korventaa siihen malliin ajatus että vielä pitäisi mennä johonkin kansioon ja toistamiseen naputella salasanat etten viitsi edes kysyä mistään että mitä ny.
clik clik ja hitto vielä kerran clik (sudo \redo [alt gr+ch142]/@£+clam*.*) tai muuta yhtä riemukkaan kivaa...
Mennään samaa linjaa ja sanotaan että äkspeestä löytyy terminaalikin(cmd). Ehe ehe.
ja sehän on fakeadmintool modessa. ;P
ja onhan xp:ssä tuo security keskuskin josta voi ottaa automaattiset päivitykset pois käytöstä. eh eh eh