Äänestys

ensimmäinen vahva ärsyyntyminen ubuntu linuksin käyttöön otosta.

alle tunti tai asennus
2 (2.1%)
ensimmäisenä päivänä
11 (11.6%)
viikon sisällä
7 (7.4%)
kaikki hyvin, hyvä viritelmä
57 (60%)
rakennan supertietokonetta, ja graafiset jutut sivuseikka. (ärsyynnyn lähinnä ihmisista)
18 (18.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 84

Kirjoittaja Aihe: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)  (Luettu 13146 kertaa)

game hosting

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #20 : 05.01.10 - klo:00.23 »
Olen monta kertaa miettinyt, että onko tietokoneita suunniteltu ihmisille ollenkaan, sen verran masokistista touhua.  ;D

 Bingo!

  joo, tietenkään ei pitäisi pienistä rutista ubuntunkaan kohdalla, vistaa kokeillessa muutaman kerran olin jo kaappaamassa lentokonetta kohti mikrosoftia, (näin kuvainnollisesti hei, kyllä ymmärrän että kaiken tavaran mitä käyttäjän koneelta microsoftille lähtee, täytyy mennä turvallisuuspalvelun koneiden läpi)

 mutta kyllä silti uttennated win98+95a/b kernelillä on parasta mitä ihmisille on saattettu, tietoturvakin on sillä tasolla ettei siitä tarvitse enää miettiä mitään vainoharhaista, ja kivasti ghostilla saa sen instattua vaikka leivänpaahtimeen. ainut että se vähän toimiin  joka raudassa erilailla, eihän sen koko järjestelmän pitänyt edes toimia (eikä kukaan tiedä miten se toimii, oli niin hajauttettu projekti.) mutta toimiipahan vaan. XP:hen siirryin pitkin hampain. (ei olisi mokkula toiminut 98:sissa)

 jos ms soft olisi vain jäänyt virittämään sitä 95 sta eikä tulevaisuuden ohjelma formaattien ja median hallinnan fantasiamaaillmaan sukeltamista, olisi nyt varmasti turboviritys käsissä, kaikki mikä menee yli 400 hertsisen koneen yli on kutakuinkin turhaa jos ei pelaa tai tarvitse muutoin maksimi vääntöä koneesta.

 (vieläkin tulee tippa linssiin kun muistelen vanhaa nelisatastani joka pyöri kuin delffiini, leffatpyöri, latas piraattia ja vielä sai naksautuksella selaimenkin auki (no okei, pari sekkaa), oi niitä aikoja, voi mihin olette kadonneet, miksei nyt edes 1,5 ghz kone tahdo jaksaa...)

 

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #21 : 05.01.10 - klo:20.31 »
Lainaus
eli siis pitäisi vielä asennella jotain muuta kuin tuo  cd ubuntun sovellusvalikoima systeemi.. varmaan kiinnostaa asennuksen jälkeen ihan perusjuttujen seurantaa varteen jotain uutta asennella, mitä aikaisemmin ollut eri bistroissa  vakiona. pidän tuota koon ilmoituksen puuttumista yhtä upeana juttuna kuin xp:n ominaisuutta jossa ei ilmoiteta tiedosto päätettä.

Ööö.. onko XP asennuksen jälkeen käyttövalmis kaikkeen? Buntuista ja muista isoimmista distroista löytyy valmiiksi toimisto-, multimedia-, kuvankäsittelyohjelmat jne. valmiiksi mukana.

Totta on, että Linux vaati opettelua ja paljon, mutta kyllä se myös kannattaa. Olen vuodessa oppinut tietokoneista enemmän, kuin ennen sitä koko elämässäni.

Linux kaiken hyvän päälle lisää tietokoneen käyttöikää. Käytössä on tällä hetkellä kymmenen vuotta vanha kone, jossa ajan tasalla oleva  käyttis (Arch Linux). Tuskin tähän Win 7 enää uppoaa.
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #22 : 05.01.10 - klo:20.39 »
Ööö.. onko XP asennuksen jälkeen käyttövalmis kaikkeen? Buntuista ja muista isoimmista distroista löytyy valmiiksi toimisto-, multimedia-, kuvankäsittelyohjelmat jne. valmiiksi mukana.
On. XP:stä löytyy Paint (kuvankäsittelyohjelma), Wordpad (toimisto-ohjelma), MediaPlayer (multimediaohjelma) ;)

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #23 : 05.01.10 - klo:21.00 »
mutta kyllä silti uttennated win98+95a/b kernelillä on parasta mitä ihmisille on saattettu,
[...]
 jos ms soft olisi vain jäänyt virittämään sitä 95 sta eikä tulevaisuuden ohjelma formaattien ja median hallinnan fantasiamaaillmaan sukeltamista, olisi nyt varmasti turboviritys käsissä,

Yyhy ::) Omat muistikuvat Win9x:stä ovat vähän toista. Win95:ta en koskaan kotikoneillani ensisijaisena käyttiksenä pitänytkään – silloin oli vielä OS/2 voimissaan –, mutta 98:iin oli pakko vaihtaa, vaikka se kammottava tekele olikin. XP oli ensimmäinen Windows, jota pidin käytettävänä työympäristönä. Linux vie silti siitäkin voiton.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #24 : 05.01.10 - klo:22.32 »
Lainaus
On. XP:stä löytyy Paint (kuvankäsittelyohjelma), Wordpad (toimisto-ohjelma), MediaPlayer (multimediaohjelma) Wink
No perhana! On nykydistrot hävyttömästi plagioinu Windowsilta kaiken. Harhakuvat edistyksellisyydestä haihtu saman tien.
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

Fri13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 465
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #25 : 06.01.10 - klo:14.19 »
Lainaus
mutta mitä, OHJELMIEN KOKOA EI ILMOITETA MISSÄÄN, enkä pikaisesti löytänyt edes siihen säätöä.
 aivan käsittämättämän raivostuttavaa. tässä vaiheessa äänestys.

En nyt oikei tajuu miksi pitäisi saada tietää se ohjelman koko? Eikö riitä että kerrotaa yksittäiste pakettie koko sellaisenaa ja asennettuna, paljonko tullaa lataamaa ja paljonko kaikki paketit vie yhteensä asennettuna tilaa levyltä?

Mulla tulee ainaki tieto ja graafisesti kanssa. Se ei niikään kiinnosta paljonko joku tietty paketti vie tilaa kun kyse ei ole mistää windowsista missä ohjelma asentaa omat kirjastot omaa hakemistoo ja niitä onpi sitte turhaa kopioita. Kun tälläsissä unix systeemeissä luotetaa paketteihi että jokaine softa jaetaa paketteihi ja riippuvuudet lasketaan ja saadaa vähennettyä levynkäyttöä.

game hosting

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #26 : 09.01.10 - klo:13.10 »
Lainaus
Ööö.. onko XP asennuksen jälkeen käyttövalmis kaikkeen? Buntuista ja muista isoimmista distroista löytyy valmiiksi toimisto-, multimedia-, kuvankäsittelyohjelmat jne. valmiiksi mukana

 no tähän törmää aina kun esittää pienintäkään kritiikkiä gnu viritteistä, no sanotaan vaikka näin että
 mulla ainakin on ollut sellaisia virityksiä ihan 98:lla. (se "kerneli" piti manuaalisesti vaihtaa)

 ja toiseksi linuk puolella täytyy mennä todella huonosti jos heidän pitää verrata aina tuotteitaan microsoftin ulosteisiin. (jee teidän kakassako on puolukoita ;P , sillä kakka koko linux on jos sitä [edit:(pitää)] verrataan microsoftiin.
 (ja rautalankalogiikkaa microsoft = kakkaa joten se on vertailu kelpoinen vain muun kakan kanssa, eikö niin)

Lainaus
Linux kaiken hyvän päälle lisää tietokoneen käyttöikää. Käytössä on tällä hetkellä kymmenen vuotta vanha kone, jossa ajan tasalla oleva  käyttis (Arch Linux). Tuskin tähän Win 7 enää uppoaa.

 heh mulla 128 muistia ja 266 pena II, hyvin toimiin xampp, editori, selain, (gif animaattori, photo shop pro 7) ja niin monta tiedosto ikkunaa kun tarvitsee. musaa en ole kuunnellut kuunnellut, mutta varmasti sekin toimisi kuten muutkin, käynnissä olevat ohjelmat vaihtuu HETI nappia painamalla. latailu käynnistyksen alussa kyllä vähän aikaa kestää, muttei vissiin mikään ihme. (kokeilin äsken: sammutin photoshopin ja käynnistin uudelleen. viisi sekuntia, siitäkin sekuntti/2 meni varmasti trial ilmoituksen lataukseen, siinä iso kuva, varmasti useampi mega) vastaavaan toimintaa ei ole pystynyt mikään linux jakelu, jos voidaan sanoa ettei mikään jos olen ajanut dam small linuksia ja lähden siitä ettei sitä luikkaammin enään mikää graafinen toimi. (olenkohan väärässä) olen myös melko varma että tuota käynnissä olevien ohjelmien määrä voisi vielä kasvattaa eikä REAALIAIKAINEN ohjelmien vaihto vielä kärsisi.

Lainaus
Omat muistikuvat Win9x:stä ovat vähän toista.

 niin on varmasti monella muullakin. olen asennellut 98 n 100 koneeseen, eikä se oikein missään toiminut samalla tavalla kuin jossain toisessa, se oli pelon tasapainoa. varmaan johtui komponenteista.

Lainaus
XP oli ensimmäinen Windows, jota pidin käytettävänä työympäristönä.
mitä tarkoitat työ ympäristöllä? itse siirryi xp:hen lähinnä parin pelin takia ja siksi ettei mokkula toiminut 98:ssa.

Lainaus
En nyt oikei tajuu miksi pitäisi saada tietää se ohjelman koko? Eikö riitä että kerrotaa yksittäiste pakettie koko sellaisenaa ja asennettuna,

 joo tuo mun moka, menin ubuntun sovellus valikoiman kautta hakemaan dataa. siinä ei mitään vinkkiä koosta. synaptic ilmoittti kaiken mitä halusinkin tietää josta latailin/asentelin sillä clamav:n jonkin version
jolla ajattelin kokeilla scannata xp:n.(jos mahd) tietysti mitään kuvaketta ei ilmestynyt onnistumis ilmoituksien jälkeen sovelluksiin tai työpöydälle. minua korventaa siihen malliin ajatus että vielä pitäisi mennä johonkin kansioon ja toistamiseen naputella salasanat etten viitsi edes kysyä mistään että mitä ny.

  clik clik ja hitto vielä kerran clik (sudo \redo [alt gr+ch142]/@£+clam*.*) tai muuta yhtä riemukkaan kivaa...

Lainaus
Mennään samaa linjaa ja sanotaan että äkspeestä löytyy terminaalikin(cmd). Ehe ehe.
ja sehän on fakeadmintool modessa. ;P

 ja onhan xp:ssä tuo security keskuskin josta voi ottaa automaattiset päivitykset pois käytöstä. eh eh eh
« Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo:15.51 kirjoittanut game hosting »

ilkkak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #27 : 09.01.10 - klo:13.36 »
Eiköhän tämä keskustelu ole jo käyty aikoja sitten.

Omakohtaista kokemusta ihan vaan omasta ilosta:

Ostin uuden neliytimisen intellin integroidun härvelin. Laitoin vanhan levyn uuden rinnalle ja boottasin vanhalta levyltä. Kas - homma toimi ikäänkuin mitään ei olisi muuttunut. Asensin uuden kubuntun uudelle levylle. Kaikille laitteille ja ytimille ja mitä niitä nyt sitten onkaan tuli täysi tuki ja homma pelasi. Asennus kesti kolmatta tuntia mutta sitten olikin ssh:t ftp:t apachet, tomcatit, php:t jne asennettu konfattuina. Tuki oli myös usb3:lle, mutta rauta puuttuu vielä (?). Oli kryptatut kotihakemistot, kuutiot työpydillä, efektejä kuin macissa ikään. Ohjelmistot asentui itsestään paitsi virustorjunta. Sitä ei sitten tarvitsekaan. Kone käynnistyy 9:ssä sekunnissa ja kirjautumiseen menee n. 10 s. Muutamia kysymyksiäkin piti esittää, mutta vastaukset oli jo joku kirjoittanut valmiiksi nettiin ennen kuin hoksasin kysyä :)

En mä nyt osaa sanoa mikä markkinajohtajassa viehättäisi. Se on graafisestikin niin "ei puoleensavetävän" näköinen ja vaikea käyttää.

no - tulipahan uhottua. Ei tarvitse vastata


nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #28 : 09.01.10 - klo:14.05 »
joo tuo mun moka, menin ubuntun sovellus valikoiman kautta hakemaan dataa. siinä ei mitään vinkkiä koosta. synaptic ilmoittti kaiken mitä halusinkin tietää josta latailin/asentelin sillä clamav:n jonkin version
jolla ajattelin kokeilla scannata xp:n.(jos mahd) tietysti mitään kuvaketta ei ilmestynyt onnistumis ilmoituksien jälkeen sovelluksiin tai työpöydälle. minua korventaa siihen malliin ajatus että vielä pitäisi mennä johonkin kansioon ja toistamiseen naputella salasanat etten viitsi edes kysyä mistään että mitä ny.

clamav on virustorjunta-toolkit, jossa on mukana komentorivillä toimiva skannerityökalu, Mukana ei tule graafista edustaohjelmaa, joten valikoihin tai työpöydälle ei tietenkään voi ilmestyä käynnistimiä. Jos tarvitset graafisen työkalun, asenna lisäksi clamtk.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #29 : 09.01.10 - klo:15.24 »
Lainaus
Ööö.. onko XP asennuksen jälkeen käyttövalmis kaikkeen? Buntuista ja muista isoimmista distroista löytyy valmiiksi toimisto-, multimedia-, kuvankäsittelyohjelmat jne. valmiiksi mukana

no tähän törmää aina kun esittää pienintäkään kritiikkiä gnu viritteistä, ja toiseksi linuk puolella täytyy mennä todella huonosti jos heidän pitää verrata aina tuotteitaan microsoftin ulosteisiin. (jee teidän kakassako on puolukoita ;P , sillä kakka koko linux on jos sitä verrataan microsoftiin.

Kummallista että tuolla tavalla verrataan järjestelmien toimivuutta, paremmuutta jne. Onneksi windows-käyttäjät eivät alennu sellaiseen. Microsoft on tehnyt täydellisen hyvän  työ  pöytä  järjestelmän vai mikä se oli.

Miksihän Ubuntulle on niin vähän kunnollisia sovellusvaihtoehtoja, etenkin suomenkielisinä? Jopa Windows-maailma panee selvästi paremmaksi. Siellähän on esim.

Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #30 : 09.01.10 - klo:23.13 »
Lainaus
ja toiseksi linuk puolella täytyy mennä todella huonosti jos heidän pitää verrata aina tuotteitaan microsoftin ulosteisiin. (jee teidän kakassako on puolukoita ;P , sillä kakka koko linux on jos sitä [edit:(pitää)] verrataan microsoftiin.
 (ja rautalankalogiikkaa microsoft = kakkaa joten se on vertailu kelpoinen vain muun kakan kanssa, eikö niin)

Joo o.

Lainaus
heh mulla 128 muistia ja 266 pena II, hyvin toimiin xampp, editori, selain, (gif animaattori, photo shop pro 7) ja niin monta tiedosto ikkunaa kun tarvitsee. musaa en ole kuunnellut kuunnellut, mutta varmasti sekin toimisi kuten muutkin, käynnissä olevat ohjelmat vaihtuu HETI nappia painamalla. latailu käynnistyksen alussa kyllä vähän aikaa kestää, muttei vissiin mikään ihme. (kokeilin äsken: sammutin photoshopin ja käynnistin uudelleen. viisi sekuntia, siitäkin sekuntti/2 meni varmasti trial ilmoituksen lataukseen, siinä iso kuva, varmasti useampi mega) vastaavaan toimintaa ei ole pystynyt mikään linux jakelu, jos voidaan sanoa ettei mikään jos olen ajanut dam small linuksia ja lähden siitä ettei sitä luikkaammin enään mikää graafinen toimi. (olenkohan väärässä) olen myös melko varma että tuota käynnissä olevien ohjelmien määrä voisi vielä kasvattaa eikä REAALIAIKAINEN ohjelmien vaihto vielä kärsisi.

Nähtävästi osaat käsitellä tietokonetta paljon paremmin kuin minä, sillä itselläni XP 1.5GHz:n kannettavassa oli melkoisen epätoimiva ja hidas, joka saikin etsimään vaihtoehtoja. Linux vain yksinkertaisesti on paras käyttöjärjestelmä mihin olen törmännyt. Varmaankin käyttäisin vielä Windowsia täyspäiväisesti, jos se olisi omat vaatimukseni täyttänyt.
Onneksi XP hajosi.
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

game hosting

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #31 : 09.01.10 - klo:23.40 »
Varmaankin käyttäisin vielä Windowsia täyspäiväisesti, jos se olisi omat vaatimukseni täyttänyt.
Onneksi XP hajosi.

 eikös tämä ole paras ms puolen ominaisuus...tosi jännää millon rypäsee...tosin valitettavasti olen onnistunut kaatamaan/liimaominaisuuttamaan enemmän ja nopeammin näin gnu puolen juttuja, suhteessa asennuksiin. mistä lienee johtuu.. varmaan siitä että on ruotsalainen käyttis. ;P

 koen lähinnä olevani pronovice ms puolella, jos sitäkään. hakusanoilla dont kill 98 , uttenated 98 voi löytää jotain ihan mielenkiintoista. (www.msfn.org) johtaa myös mielenkiitoisille harhapoluille. itse uskovaisena luulen että tämä ms viritys kulki ihan oikeaa tietä vuoteen 96 asti kunnes profeetta bill gates tiesi että internetselain onkin osa käyttiksen ydintä (selvää plagioitia, eikö) http://soporific.dsleague.com/   (tosi hassua, menkööt vaikka vitsinä)

  ja tietysti xpborg on kanssa yksi mitä voi haeskella huvikseen-

 vielä lisää peeloilua, 1. asia linuksissa joka minua ilahdutti oli acsii pohjainen tynnyreiden yli hyppypeli ja toinen madrdakessa ilmestynyt : "lataa kutakuinkin luotettavasta lähteestä ohjelma" autoinstall järjestelmä. kaikki muu lähinnä perunatuttaa, valitettavasti minä siitä eniten kärsin (minkä helvetin takia ei edes luo kansio ominaisuutta ollut filezilla:ssa gnu puolella, siihenkin varmasti pitäisi ladata joku kalikka jostain ja kirjoittaa mystinen käsky konsolissa. tai sitten vain olen vaurioittanut aivoni microsofin tuotteilla enkä vain osannut luoda kansiota) ;P

 provoiluahan tämä on, mutta valitetttavasti näin vain minun kohdalla on asiat, en piruuttani pottuile, ainoastaan huvikseni ;P (vai pottuilenko? ehkä tässä on joku ajatuskin, kertokaa minullekkin jos joku sellaista huomaa) ja vielä lopuksi: toivottavasti en ole loukannut ketään ja korkeintaan oman tyhmyyteni paljastanut jos olen kirjoittanut jotain sellaista mikä on hyvien tapojen vastaista
« Viimeksi muokattu: 10.01.10 - klo:12.08 kirjoittanut game hosting »

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #32 : 10.01.10 - klo:14.43 »
Lainaus
provoiluahan tämä on, mutta valitetttavasti näin vain minun kohdalla on asiat, en piruuttani pottuile, ainoastaan huvikseni ;P (vai pottuilenko? ehkä tässä on joku ajatuskin, kertokaa minullekkin jos joku sellaista huomaa) ja vielä lopuksi: toivottavasti en ole loukannut ketään ja korkeintaan oman tyhmyyteni paljastanut jos olen kirjoittanut jotain sellaista mikä on hyvien tapojen vastaista

Yhtä tyhmä täytyy olla, että näihin joku (=minä) tarttuu  ;)

"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #33 : 10.01.10 - klo:15.58 »
minkä helvetin takia ei edes luo kansio ominaisuutta ollut filezilla:ssa gnu puolella

Näkyy toimivan täällä ihan hyvin, hiiren oikean painikkeen takana olevasta valikosta. Ohjelma tarjoaa toimintoa silloinkin, kun siihen ei ole oikeuksia.

Tiedostoselaimen sisäänrakennettu FTP-client riittää kyllä peruskäyttöön. Erillisestä asiakasohjelmasta voi olla hyötyä suuria tiedostoja siirrettäessä, mutta muut ominaisuudet ovat aika turhia.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #34 : 10.01.10 - klo:16.02 »
Lainaus
XP oli ensimmäinen Windows, jota pidin käytettävänä työympäristönä.
mitä tarkoitat työ ympäristöllä?

Nimenomaan työympäristöä. Win95/98 kaatuilivat kerran päivässä ja ne täytyi asentaa uudelleen pari kertaa vuodessa. Koko sinä aikana, kun XP:tä käytin (2001–07 tjsp.), se kaatui varmaan kaikkiaan yhtä monta kertaa kuin 95/98 yhden työkuukauden aikana.

itse uskovaisena luulen että tämä ms viritys kulki ihan oikeaa tietä vuoteen 96 asti kunnes profeetta bill gates tiesi että internetselain onkin osa käyttiksen ydintä (selvää plagioitia, eikö)

95/98 (ja katastrofaalinen Me!) olivat viimeisiä epätoivoisia yrityksiä rakentaa jokin modernia käyttöjärjestelmää vastaava viritys DOSsin päälle. XP:n ansiosta Microsoftkin pääsi kilpailuun taas mukaan. Sitten Vista melkein upotti heidät, nyt seiska tuntuu taas keräävän suosiota – ihmekös että joku jo epäili Microsoftin tahallaan tyrivän joka toisen käyttiksensä :)
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

game hosting

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #35 : 14.01.10 - klo:19.05 »
Lainaus
minkä helvetin takia ei edes luo kansio ominaisuutta ollut filezilla:ssa gnu puolella (minä)
 ---vastaus nm----
Näkyy toimivan täällä ihan hyvin, hiiren oikean painikkeen takana olevasta valikosta. Ohjelma tarjoaa toimintoa silloinkin, kun siihen ei ole oikeuksia.

 no nyt mulle tulee jo ihan trolli olo, mielestäni kliksuttelin ja kävin napikoita läpi kaikki ah hd parikytsekkaa jonka jälkeen näin nopeummaksi tavaksi luoda kansion kotikansioon jonka sitten raahasin.

 omituista. no ihan noin tyhmäksi en itseäni haluaisi mainostaa, mutta mitä tähän nyt enään sanoo.

Lainaus
95/98 (ja katastrofaalinen Me!) olivat viimeisiä epätoivoisia yrityksiä rakentaa jokin modernia käyttöjärjestelmää vastaava viritys DOSsin


 mulla on oma teoria joka varmaan pitää sisällään totuuttakin. 95 sta oli kolme versiota a,b ja c ja sitten tuli 98. no win95b version kohdalla microsoft haastettiin oikeuteen internetsalaimen takia joka oli käyttiksessä valmiina. microsoft rupesi pakkoymppäämään selainta osaksi käyttöjärjestelmäänsä ja pääsi näin oikeuden kourista. tämä laukaisi bill gatesissa psykoottisen maailmankuvan microsoftin ja kaiken muun yhteenliittymisen mahdollisuuksista, joita bill suht avoimesti esittelee kirjassaan: tiedonvaltatie  (mm kokoelämän dokumentoinnin puolesta muutama rivi(että sillain))

 tämä ei riittänyt vaan hän hajautti koko käyttiksen ohjelmoinnin eri osiin niin että mahdollisimman harva tiesi edes suunnilleen mitä kukakin tekee. pienoinen ihme että koko käyttis edes toimi, mutta atk tukihenkilöiden ylipalkattu armeija kyllä hellii jatkossakin ms tuotteita.
                 ----------------------------------------------
 mitään koneista tiedä mutta olen jossain erehtynyt lueskelemaan jostain muutaman kilotavun ohjelmista että niiden toiminnasta ei oikein mitään tietoa. että tuskin se helppoa on millään rintamalla...

ljpp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 127
    • Profiili
    • BitBuners.com - We Burn a Bit!
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #36 : 08.02.10 - klo:20.54 »
Nähtävästi osaat käsitellä tietokonetta paljon paremmin kuin minä, sillä itselläni XP 1.5GHz:n kannettavassa oli melkoisen epätoimiva ja hidas, joka saikin etsimään vaihtoehtoja.

Olet luultavasti oikeassa sillä XP pyörii käyttökelpoisesti suunnilleen 300MHz / 128mb yhdistelmällä. Tuplataan molemmat ja se suorastaan lentää.

(Tämä ei ollut kannanotto puoleen eikä toiseen, mutta pitää välillä korjata virheellisiä väittämiä XP:stä)

Sudo Vilén

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 97
  • I'm an ice sculptor - last night i made a cube...
    • Profiili
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #37 : 09.02.10 - klo:09.43 »
Vastasin: Rakennan supertietokonetta, ja graafiset jutut sivuseikka(ärsyynnyn lähinnä ihmisista). Ihmisillä tarkoitan henkilökohtaisesti lähinnä itseäni. Siirryin itse Linux-maailmaan vähitellen Dapper Draken myötä ja toki eräskin perinteinen manaus ja voimasana huulilta kirposi, ennen kuin hommaan pääsi sisälle, aivan kuten yleisestikin uuden oppimiseen liittyy aina pieniä opettavia vastoinkäymisiä.
Kokonaisuudessaan Linux-maailmaan siirtyminen on ollut innostava positiivinen seikkailu, kaikkine vastoinkäymisineenkin.
Joitain ominaisuuksia itsekin kaipaisin, mutta jos kaikkien toiveet toteutettaisiin jo asennusvaiheessa,  olisi ISO-tiedosto äkkiä teran kokoinen. Joskus tuntuu siltä, että nykyään kaikki alkaa olemaan jo liian helppoa, onnistumisen riemuhan siinä vain vesittyy ;D
SHUT UP AND LISTEN TO HIM PLAY!

HaXeri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 225
  • Arch linux & Kubuntu 10.04
    • Profiili
    • niksipedia
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #38 : 09.02.10 - klo:13.00 »
Voi v*ttu teidän moderaattoreiden kanssa! Tälläiset ketjut on siirrettävä välittömästi roska-alueelle koska ne ainoastaan ärsyttävät muita käyttäjiä eikä niillä ole mitään muuta tarkoitusta! Ketjun kirjoittaja on täysin selvä trolli "grup, upuntu-linus" Herätkää älkääkä antako tälläisten suututtaa meitä foorumin käyttäjiä! Nykyään en enää paljoa edes käytä foorumeita koska kuri ei pelaa ja täällä on ihan hirvittävästi noobeja ja näitä ketjuja "UPUNTU ON IHAN PERÄ REIÄSTÄÄ ILMOITAN VAAN TÄSSÄ ETTÄ AION ASENTAA WINDOWSIN HEI HEI" "ASENSIN Uguntun ja sitte koitin asentaa cs, EI TOIMI! Mitä vittua oikeesti?!?"  NYT MODERAATTORIT KURIA, TÄLLÄISET KETJUT ON POISTETTAVA TAI SIIRRETTÄVÄ TESTAUS ALUEELLE VÄLITTÖMÄSTI ETTEIVÄT NE HÄIRITSE ASIALLISTA FOORUMIEN KÄYTTÖÄ, KIITOS!!
HUOMIO! Linux kouluihin! AMD Phenom II 3.2GHz X4  2x2gt 1600mhz 500gt
Dealextremestä tekniikkaa polkuhintaan

Storck

  • Vieras
Vs: siirtyminen linuksiin (lievästi provokaatinen)
« Vastaus #39 : 09.02.10 - klo:13.05 »
ASIALLISTA FOORUMIEN KÄYTTÖÄ, KIITOS!!