Hei kaikki tietäväiset!
Auttakaa blondia. Käyttänyt jo pari vuotta linuxia, mutta aina joku muu on auttanut "isoimmissa" asioissa. Haluaisin itse tehdä jotain ja onnistua. Olen lukenut monesti ja usein tätä foorumia ja nyt en löytänyt vastausta.
Tarvitsisin siis rautalankamallin wlanin asennukseen. Asensin siis aspire oneen netbook remixin tikulta (jee, onnistuin melko hienosti), mutta langaton netti ei toimi. Olisiko mahdollista saada apuja? Nyt kone kiinni piuhan päässä, mutta kun en tajua, että mitä haen ja asennan. Löysin hienoja keskusteluja asiasta, mutta en mitään, mikä olisi auttanut eteenpäin. Mulla ei ole mitään mokkulaa, vaan normi laajakaista. Toinen koneeni toimii hienosti langattomasti, mutta siinä on tytärtäni varten windows (meset ja skypet tooosi tärkeitä). Mitä teen, mitä tietoja tarvitaan lisää, että joku voisi auttaa?
Alunperin koneessa oli linpus, siirryin ubuntuun mutta se oli liian raskas ja nyt netbook.. En kehtaa enää pyytää ystävääni kylään, ja törkätä hänelle konettani ja samalla ähistä jokakertaista samaa ongelmaa, elikkä wlanin puuttumista.