Kirjoittaja Aihe: OSX vs. Linux  (Luettu 19830 kertaa)

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: OSX vs. Linux
« Vastaus #80 : 24.11.09 - klo:22.55 »
Juu, ei, vaarin housut! Helmitaulu, laskutikku, lyijykynä ja lehtiö!

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: OSX vs. Linux
« Vastaus #81 : 25.11.09 - klo:17.01 »
Lainaus
Juu, ei, vaarin housut! Helmitaulu, laskutikku, lyijykynä ja lehtiö!
Agreed.

Tätä keskustelua seuratessa tein mullistavan huomion:
Ihmiset ovat erilaisia.
Eli ihan sama miten pitkään siitä tapellaan, että kumpi on parempi. Yleensäkin ihmisen valintaan vaikuttaa tunne suuresti vaikka kuinka yrittää järjellä selittää itselleen, miksi pidän juuri tästä.
Sinä tykkäät OS X:stä, minä Linuxista.
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

Mäksä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: OSX vs. Linux
« Vastaus #82 : 26.11.09 - klo:07.13 »
Lainaus
Juu, ei, vaarin housut! Helmitaulu, laskutikku, lyijykynä ja lehtiö!
Agreed.

Tätä keskustelua seuratessa tein mullistavan huomion:
Ihmiset ovat erilaisia.
Eli ihan sama miten pitkään siitä tapellaan, että kumpi on parempi. Yleensäkin ihmisen valintaan vaikuttaa tunne suuresti vaikka kuinka yrittää järjellä selittää itselleen, miksi pidän juuri tästä.
Sinä tykkäät OS X:stä, minä Linuxista.

Pikemminkin siihen vaikuttaa se mihen on tottunut, sillä itse ainakin pidän ubuntusta myös, en sitä muuten käyttäisi päivittäin kolmella koneella, mutta 6v pelkkää mäkkiä saa tekemään asiat eri tavalla, ja kun ubuntua käytettäessä tulee tietyt jutut takaraivosta mäkkimäisestä, niin ei se millään voi päästä samalle tasolle kuin mäkki, sen sijaan jos on ubuntua käyttänyt iät ja ajat, niin varmasti tekee asioita "väärin" windowsissa

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: OSX vs. Linux
« Vastaus #83 : 26.11.09 - klo:10.44 »
^ Eli ts. tapojen orja ;)

Mäksä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: OSX vs. Linux
« Vastaus #84 : 26.11.09 - klo:10.50 »
^ Eli ts. tapojen orja ;)

No vaikka sitten niin, mutta jos tulee eteen tilanne jonka on tehnyt aikaisemmin helpommin, niin vaikka avoimin mielin yrittäis oppia uutta, ottaa se siltin päähän kun täytyy tehdä joku asia vaikeammin...

Vähän sama, kun en enää autossa suostuis luopumaan cruisesta kun siihen on tottunut, antaa auton painella tasamaalla kaasua mun puolesta :)

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: OSX vs. Linux
« Vastaus #85 : 26.11.09 - klo:16.54 »
No kun minä ensimmäistä kertaa puolivuotta sitten siirryin Linuxiin, en tosiaankaan ollut tottunut siihen, mutta nykyään se on jokapäiväisessä käytössä.
Windowsiin olen hyvinkin tottunut, mutta käytän sitä enää harvoin ja silloinkin vain pelaamiseen.
Että silleen.
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

majatalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 287
    • Profiili
Vs: OSX vs. Linux
« Vastaus #86 : 27.11.09 - klo:14.24 »
no sanotaan oma mielipide asiaan näin ruokaa sulatellessa. moni perustelu on ollut mielipide asia.
kuten tuo ulkonäkö. minun mielestä terminaali pitää olla mustalla pohjalla valkea/harmaa teksti väittelyjä voi jatkaa.

Itse olen Linux:iin tyytyväinen, Mäkkii en oo käytänyt, nähny oon. wintoosaan joudun käyttää(toisinaan v...taa enemmän)
oma kategoriani on
1. Linux
2. mäkki(kuhan ei se pikmäk+ranskikset ja kokis)
3. wintoosa

sitten perustelut.
linux:lle:
- 3 digi virittemellä melkein teratavun verran kiintistä oleva media center maksanut ~300€ kaikki yhteensä. Paljonko mäkillä tai winkulla?
- MS-DOS ajoista kasvaneena command prompt/terminaali on sitä suolaa. en laske itseeni ropellihatuks.
- forum.ubuntu-fi.org ja ubuntuforums.org just sellaisii paikkoja joissa saa tukea ja voi antaa ohjeita jos sattuu tietämään. (toimii se WLAN realtekin piireillä)
- kiva tehdä itse, ratkoa ongelmat itse(yllä mainituista neuvoa kysymällä), jostain tullut kiinnostus tietää miten laitteet toimii.
- prossa meni rikki, pystyn itse vaihtamaan.


mäkki:
- ei ilmainen
- parempi kuin wintoosa
- kuulema kova sana mainos toimistoissa ja vastaavassa hommassa.


wintoosa:
- johonin päädytään jos järkevät karsitaan pois
- kyllä sillä pelaa
- kai sillä nauhottaa TV:tä ja katsoo leffoja, ennemin kuin turpaansa ottaa.