Kirjoittaja Aihe: VDR:n asentaminen  (Luettu 60844 kertaa)

Postimies

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: VDR:n asentaminen
« Vastaus #160 : 22.04.18 - klo:15.07 »
Uudellla Ubuntulla olen nyt soitellut musaa sunnuntaina taustalla Kodilla ja ei ongelmia paitsi lirc ei asentunut kuten aikaisemmin. Ei tullut sitä valikkoa missä valitaan kauko-ohjain. Langaton näppis kyllä korvaa sen sen hyvin.

VDR vielä asentamattta tähän koeasennukseen. Ei VDR mitään museokamaa ole. Sen kaikista mahdollisuuksista olen käyttänyt vain osaa. EPGSearchkin kokeilematta kun ajastukset tulee tehtyä Kodilla. Kyllä silläkin ohjelmia hakee. 

tikola

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #161 : 23.04.18 - klo:11.50 »
EPGSearchkin kokeilematta kun ajastukset tulee tehtyä Kodilla. Kyllä silläkin ohjelmia hakee.

Kannattaa kokeilla sitä VDR Liveä ja sen takana olevaa EPG Searchia - minä en millään muulla ole vuosikausiin ajastanut mitään. Se on aivan killeri paketti. Tosin onkos nyt mahdollista, että sillä KODIlla oletkin jo oikeasti käyttänyt EPGSearchia vai miten se KODI ne VDR ajastukset muuten tekee?

Postimies

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #162 : 24.04.18 - klo:12.59 »

Kannattaa kokeilla sitä VDR Liveä ja sen takana olevaa EPG Searchia - minä en millään muulla ole vuosikausiin ajastanut mitään. Se on aivan killeri paketti. Tosin onkos nyt mahdollista, että sillä KODIlla oletkin jo oikeasti käyttänyt EPGSearchia vai miten se KODI ne VDR ajastukset muuten tekee?
Jos Kodi kokeilematta asenna se ja vnsiserver plugarit. VDR ja Kodi versiot. itse olen käyttänyt Kdin ppa:team-xbmc/ppa repoa.

Kodi käynnistyy minulla automaattisesti htpc:ssä ja ei siinä juuri muuta käytetä. Joskus selainta ja välillä leikataan tallennuksia. Automaattinen käynnistys ja sammutus olisi kiva joskus saada toimimaan. Mutta ei sillä niin merkitystä kun käynnistän koneen kun tulen kotiin ja illalla voi Kodin valikosta pistää koneen sammumaan tietyn ajan jälkeen.

tikola

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #163 : 24.04.18 - klo:13.14 »
Käytän KODIa RaspberryPI frontendinä olohuoneessa ja Android tabletilla keittiössä. Nimenomaan tuo ajatus on jäänyt vähän hämäräksi miten se oikein menee. Minun tapauksessa KODIlla näkyy VDR:n omat ajastukset, jotka on käytännössä tehty Live/EPGSearch paketilla ja itse KODIlla en ajasta mitään koskaan.

Eli minulla on erillinen KODI laite, joka juttelee VDR:n kanssa VNSIServerin läpi. En siis ole ihan varma mikä ajastaa ja miten, jos ajastuksen tekee KODIlla. Minun tapauksessani se olisi KODI, joka ohjaa VDR:n ajastuksia, mutta sinun tapauksesta en oikein osaa sanoa, kun kone on yksi ja sama. Osaako siis KODI ajastaa jotain itsensä sisällä vai ohjaako se vain VDR:n ajastimia?

No ei sillä väliä ole, kunhan homma toimii niinkuin se minullakin toimii.

Oikeastaan ainoa kehityskohde olisi saada Kodi 18 ajoon tableteilla ihan suoraan google playsta, koska nyt joudun käyttämään betaa. Ei silti sekin toimii, mutta onhan se kauneusvirhe järjestelmässä, jossa muuten käytetään oletuspakettilähteitä.  Ja vajaat kymmenen vuotta kestäneen harjoittelun myötä osaaminen on kasvanut sen verran, että uusi VDR serveri lähti ajoon noin puolessa tunnissa. Eli ei tämä mutkikastakaan ole, jos homman osaa, mutta ensimmäinen kerta kieltämättä otti kyllä aikaa.
« Viimeksi muokattu: 24.04.18 - klo:13.19 kirjoittanut tikola »

Postimies

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #164 : 24.04.18 - klo:17.46 »
Itsellä ei ole Live/EPGSearch asennettuna, mutta  VNSIServer on joten Kodi ohjaa VDR:ää. Makuasia. Itse tykkään käyttää kauko-ohjainta ja painella sillä tallennettavat ohjelmat. Joskus käytän hakua. Älykännyä käytin jonkin aikaa, mutta kyllästyin sen lataamiseen. Kauko-ohjaimen paristot kestävät pitkään. RaspberryPI ei käsittääkseni jaksa VDR:ää ja Kodia pyörittää.

Kyllä VDR serverin asennuksen tekee äkkiä jos kaikki laitteet tuettuja ja kanavat valmiiksi viritetty. Ja sitten ne oikeudet pitää saada kohdilleen. Itsellä oli Atom Ion koneessa joskus Gentoo & VDR ja silloin asennus kestää vaikka kuinka olisi osaamista. Nykyään ei taida edes onnistua 2G muistilla.

Kodi 18 testailua olen vähän harrastanut. Kyllä sen lähdekoodin saa helposti Gitillä ja lähdekoodikin kääntyy kohtuuajassa nykykoneilla.

kamara

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #165 : 24.04.18 - klo:19.07 »
RaspberryPI ei käsittääkseni jaksa VDR:ää ja Kodia pyörittää.

Tarkennus. Raspberry Pi (3) jaksaa Kodia pyörittää, mutta ei ehkä VDR:ää samaan aikaan. VDR-käyttöön Raspberry taitaa olla vähän turhan mopo, kun muisteleisin USB:tkin olevan HUB:n takana, niin HD-kanavat yskii.

En tosin ole testannut.

tikola

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #166 : 25.04.18 - klo:06.35 »
Raspberry Pi (3) jaksaa Kodia pyörittää

Juuri näin, eli RasPissa on pelkkä Kodi LibreElec ja VDR pyörii sitten oikealla koneella toisaalla kotiverkossa. Näin se minulla toimii ja HD kama toimii myös. EHkä vakaudessa on jotain puutteita, mutta kyllä se aikalailla toimiva paketti on.

Postimies

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #167 : 25.04.18 - klo:18.09 »

Juuri näin, eli RasPissa on pelkkä Kodi LibreElec ja VDR pyörii sitten oikealla koneella toisaalla kotiverkossa. Näin se minulla toimii ja HD kama toimii myös. EHkä vakaudessa on jotain puutteita, mutta kyllä se aikalailla toimiva paketti on.

Ilmaisin hieman huonosti. Raspissa OpenElec ja Kodi toimii hyvin. VDR vielä lisäksi on hieman liikaa. Raspi 3 on kyllä hankimatta, mutta jo vanhempi näytti hyvin HD leffoja. Blu-ray levy oli jo liikaa (levykuva ulkoisella levyllä). Uudempi pärjää varmaan tuossakin.

tikola

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #168 : 26.04.18 - klo:06.38 »
Minulla on kolmonen ja hyvin jaksaa HD materiaalinkin. Se mikä on nyt analyysin alla on se, miten RasPi Zero selviää tuosta samasta hommasta?