Kirjoittaja Aihe: Tulostinta ei välttämättä ole yhdistetty  (Luettu 1963 kertaa)

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Tulostinta ei välttämättä ole yhdistetty
« : 15.07.09 - klo:10.44 »
Minulla on kaksi ubuntu 9.04 konetta samassa lähiverkossa. Asensin ensimmäiseen HP tulostimen - toimii loistavasti.

Kun toiselta koneelta yritän asentaa tulostimen niin tuo tulostin löytyy ja asentuu (tosin valikon kautta - ei automaattisesti) mutta kun yritän tulostaa niin "Tulostinta ei välttämättä ole yhdistetty". Palomuureja ei ole.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Tulostinta ei välttämättä ole yhdistetty -> ratkaistu
« Vastaus #1 : 15.08.09 - klo:11.02 »
Minulla on kaksi ubuntu 9.04 konetta samassa lähiverkossa. Asensin ensimmäiseen HP tulostimen - toimii loistavasti.

Kun toiselta koneelta yritän asentaa tulostimen niin tuo tulostin löytyy ja asentuu (tosin valikon kautta - ei automaattisesti) mutta kun yritän tulostaa niin "Tulostinta ei välttämättä ole yhdistetty". Palomuureja ei ole.

Minulla se toimi näin, että poistin olemassa olevan tulostimen Järjestelmä -> Ylläpito -> Tulostus valikosta. Sen jälkeen ajoin uudestaan sudo hp-setup sekä tsekkasin mahdolliset virheet komennolla sudo hp-check -r (tuo sudo hp-setup tarvitsee tietysti HPLIP -ohjelman jonka saa osoitteesta http://hplipopensource.com/hplip-web/index.html

« Viimeksi muokattu: 15.08.09 - klo:11.08 kirjoittanut Sorkkarauta »
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: Tulostinta ei välttämättä ole yhdistetty
« Vastaus #2 : 15.08.09 - klo:18.32 »
Eikös tuo hplip löydy synaptikillakin?