Onittelut oikeasta ratkaisusta!
[off topicic]>
Jep, Vikatikkiä odotellessa...
Vikatikki vois selventää lisää...
No, ei todellakaan!
Tämä on Vikatikin paluu; ja taas on saatavissa "täältä sinnepäin"-tyyppisiä arvauksia viattomien ihmisten kiusaksi.
Erehdyin tyhmyyttäni puuttumaan tähän Eesauruksen ongelmaan, koska itse hankin uuden skannerin (epson) ja luulin, että homma on ihan simppeli ( Epsoniin laitoin usbijohdon ja virtapiuhan kiinni; ja skannasin ensimmäiset koekuvat tosta noin vaan, ilman mitään ajuri- ym.ongelmia.)
Asensin kuitenkin (synapticilla) libsane-extras-paketin, koska xsane tunnisti skannerin väärällä nimellä. En kuitenkaan huomannut toimininallista parannusta uudellaa ajurilla; kaikki toimi vanhallakin "out off the box". Tästä kokemuksesta riemastuneena luulin olevani "asiantuntija" Linuxin skanneriasioissa, ja vastailin omaan hämärään tapaani. Pyydän anteeksi mahdollisia harhaan johtamisia; mutta tämähän on keskuustelupalsta eikä mikään virallinen tuki.
En taida jaksaa enää vääntää skanneriasiassa Mint Glorian kanssa, vaan hoitelen skannaukset tällä livelevyllä
Kaksi mahdollisutta(oikeast paljon enemmämmän): joko skannaat livelevyllä (muutama kuukausi ja 9.10 on uusin stable) tai pävität jo nyt karmiciin. [Ai, niin sullahan on Mint, eli seuraavaaan ehdotukseen]
Tai sit teet minun ohjeen(tämä siis uusi ohje kohti perikatoa) mukaan vaikeuksia pelkäämättä. Eli asennat Sunin Virtuualboxin (Sunin suljettu hanskaa usbit), johon laitat U9.10:n ; ja skannaat sillä.
Siis sitä varten ,ettei tarvitse sammuttaa ja käynnisttää konetta skannauksen takia.
Minulla on hienoja kokemuksia Ubuntu Hardysta ja virtualboxista. Esim. Epson (4990) toimii mainiosti Hardyn päällä pyörivässä Virtualboxissa toimivassa Jauntyssa. (Epäselvä lause: mikä tässä nyt viittaa mihinkin? Ei voi auttaa, olen nyt nauttinut matkatuliaisia melko reippaasti.) Muistaakseni Virtualboxin asennuksessa oli jotain vaikeuksia, mutta toisaalta sen ohje on tosi hyvä. Jopa minä englantia osaamatta selvisin sitä noudattamalla.<[off topic]
Oikeusongelmiin on usein tällä palstalla kehotettu luomaan uusi käyttäjä, saattaa sillä olla oikeudet käyttää laitteita.