Joku tästä jo mainitsikin, mutta peesaan häntä. Asennettaessa olisi kiva jos saisi vaikuttaa edes hieman siihen, mitä ohjelmia asennetaan mukana. Nyt tulee niin paljon sellaista jolla en tee mitään, kun taasen asentamatta jää paljon sellaista jonka joudun sitten erikseen asentelemaan.
Tuo olisi sellainen kiva lisä ubuntuun, jonka ainakin minä ottaisin riemuiten vastaan.
Näin äkkiseltään ei tule muuta kummempaa mieleen.
Tuo voi olla hyvä idea, mutta se ei saa olla sotkemassa asennusohjelmaa..
Voisi olla hyvä idea, mutta äärimmäisen hankala toteuttaa.
Vrt. Debianin 37cd:tä ja Fedoran 24cd:tä (luvut liioiteltu)
Nykyinen liveCD tarjoaa yhdistelmän jolla pääsee alkuun. Jos käyttäjä haluaisi itse sieltä valita mitä asentaa se taas vaatii yhteyden internettiin/ DVD levyn jotta mahdollisimman monta pakettia on valittavissa.
Josta päästään siihen internet yhteyteen, aikas monella on ympäri maailmaa yhteys josta maksetaan käytön mukaan. Osalla on todella hidas yhteys.
Lataappa siinä sitten 4,7GB tiedosto... Harvalla yrityksellä on varaa ilmaiseksi jaella DVD-levyjä, kaikille halukkaille... (ship-it palvelu)
Mutta mutta, mahdollisuus onkin asentaa pelkkä minimal-install (löytyy liveCD:n valikosta) jolla sitten itse voi asennella haluamansa.