Kirjoittaja Aihe: Utelua  (Luettu 11914 kertaa)

Taro Turtiainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Taro Turtiainen
Vs: Utelua
« Vastaus #20 : 28.05.09 - klo:18.45 »
38-vuotias mies lounais-suomesta. Koulutukseltani elektroniikka-asentaja sekä atk-järjestelmätuki. Kiinnostus tietokoneisiin lähti 80-luvun alussa ja opettelin sitten ohjelmoimaan, nykyisin touhunnut linuxin parissa viimeiset 10 vuotta vaihtelevalla innostuksella.
VASEMMISTOLIITTO - RIKKAUTTA JOLLA ON ARVOA

”Ei ole olemassa todellista vapautta ilman toisinajattelun vapautta.” Rosa Luxemburg 1918

Yrmiö

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #21 : 28.05.09 - klo:20.27 »
24-vuotias yhden lapsen isä. Änkyräpää Heviukko... Harrastukset tietokoneiden kanssa häröily, kaatuilu, vaimokkeen koettelu. Töissä olen kierrätys-alalla. Paino: 77kg, kengän numero 45. Siinäpä se.
« Viimeksi muokattu: 28.05.09 - klo:20.58 kirjoittanut Yrmiö »
Ubuntu user
# 27214

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #22 : 29.05.09 - klo:18.45 »
57 vuotta pian täyttävä pojankloppi, naimisissa, kolme poikaa jotka kaikki maailmalla, tullen hyvin toimeen.

Harrastukset: tietokoneet,elektroniikka (nyt jo hieman jäämässä pois kun ei enää nää tarpeeksi hyvin) lentopalloilua aina kun se on mahdollista, myöskin valokuvausharrastus on viriämässä uudelleen digikameroiden myötä.

Windows pohjaisia käyttöjärjestelmiä joutuu aika usein korjailemaan tuttaville ja vähemmän tuttaville myös, valitettavasti.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #23 : 29.05.09 - klo:23.45 »
Melkein keski-ikäinen (38) ja -luokkainen Helsingistä Turkuun päässyt miehenalku. Parhaimmillaan vaimon ja kahden lapsen kanssa. Harrastuksiin kuuluu purjehtimista, tietokoneita ja yleistä nikkarointia, välillä matematiikan opettamista. Sisäsiisti.

Blackheart

  • Vieras
Vs: Utelua
« Vastaus #24 : 30.05.09 - klo:01.52 »
Kohta 28 vuotta ja mies puoleinen. Kiinnostukset: Musiikin kuuntelu ja keräily, Hi-Fi, tietokoneet ja kauhuleffat. Eritysesti suomalinen metalli, 90's Eurodance ympäri maailmaa ja Venäläinen 2000 --> konemusiikki. Käyttiksistä: Linuxia käyttävät Debian pohjaiset distrot.

Yksin asuskelen vuokralla omakotitalon autotalliin/varastoon rakennetussa 33 neliön kolmiossa, 3 rakkaan narttukissan kanssa. Tällä hetkellä työtöntyönhakija. Yöelukka ;)
« Viimeksi muokattu: 04.06.09 - klo:01.18 kirjoittanut Blackheart »

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #25 : 30.05.09 - klo:02.28 »
53-v räkänokka tai suunsoittaja.
Parhaimmillaan poikamiehenä rekan ratissa Euroopassa, tai moottorisahan kanssa märjässä metsässä. :D
Lastenkodista yleislakon aikaan landelle lihapatojen ääreen kasvamaan ja stadiin sitten kouluun josta lomat pöndellä bussilla Someron kautta Teeälkoskelle. 86-vuonna hylkäsin Isänmaani ja läksin moottorisahan kanssa saksanmaaalle. Tormäsin naiseen. Poika on nyt kohtapian 18v ja minä taasen köyhä ja onnellisesti ja kalliisti eronnut jo yli kymmenen vuotta...

Nokia otti ja hankki aikoinaan henkilökunnalleen edullisen laitteiston. Piti kytkeä telkkariin... c-kasettikin oli... (Salmisaaressa se ruma ja pahanhajuinen Kaapelitehdas seitsemän vuotta kolmessa vuorossa... ao 85 in memoriam)
Homma jäi kunnes Saksassa jouduin yrittäjäksi ja ostin Siemensin takaovesta PC-II:n. Huhuh. Siemens-DOS & Win 2.11. Prosessorissa luki Intel ja numero oli 186. Ihan tosi, ilman vitsiä.

Noin melkein päivälleen kuusi vuotta sitten tulin takaisin kotosuomeen ja aloin tavaamaan tätä Linuxia pikkuhiljaa...
Kunnes sotkeennuin tähän Ubuntuun, ja jotenkin se vain on jaksanut viehättää tämmöstä pitkätukkaista ruipeloa pasifistia.

Viime kesänä sitten loppui rahdin ajo. Lekurit löys keskikarheen keuhkosyövän ja äijältä putos joka neljäs kilo.
Tupakki sitten muuten jäi. (Terveiset vain Isis, en oo sitä tyhmää vitsiäni vielä unohtanut.) Nyt on oikealla puolta kevyempi Keuhko.
Että jos joku joskus ihmettelee miksi roikuin täällä "mokkuloimassa" mummin kanssa kuukausikaupalla, niin Paimiossa makasin suurimman osan sitä tehokasta aikaa... Ja söin särkyyn tuskanpoistoaineita.
Siitä syystä myös sain ne parit raivarit kaamosaikana täällä foorumilla. Suutuin ilman ärsytyskynnystä. Joten tässä sitten vielä julkisesti...
 
ANTEEKSI, kaikille.

Nyt on parit perättäiset röntgenotokset jo identtisiä, eli tauti ei enää leviä ja sytostaatti taitaa auttaa. Puntari jos ens viikon jälkeen vielä näyttäisi yli 65:n, niin voisi alkaa kehua toipuvansa hissukseen... Se kengän numero kun on 46-47. ::)
Vaan raivarit ja tuska on lääkityksen mukana taas kohillaan, toivon mukaanmyös pysyy. Gdm:lle olen ilmoittanut oireet. Sulkekaa siis pihalle mölisemään josko joku asia joskus vielä lipsahtaisi yli kynnysten.
Vaan enpä usko enää, senverran häpesin sitten lopuksi kuitenkin... ???

Tuota elektroniikkaa on opettanut serkkupoika aina kun tekniikka ei oo kipunoinu.
Joskus on vikaa ollu naulauudessa metsäkoneessa, joskus ei auto (Lada, Fiat, Opel, Vw) tarttaa, väliin ei satelliitit oo näkyny savotallaakaan...
Stereolaitteet on myös väliin sauhunneet, joten siistimpien juotosten hallintaa on joutunut opettelemaan.
Läppärikin kävi sitten takuuhuollossa vihdoin, joten eiköhän tässä panna nyt ens alkuun kiintolevyt iloisesti siloisiksi... uudella  bioksella vielä. :P
Veneily ja navigointikin on ruostunut harrastuksena rahan ja ajan puutteeseen...
Eikä täällä Paimionjoessa muutenkaan oikeen onnais... vanhat luutkin vielä.
Vaan Harrikkaa tai ainakin traikkia tekis vaan mieli...
Vaikenen taas kunhan resetoin ensin riittävästi vielä tänään (Beautiful Fruit) Uudessa Ubuntupaidassani.
Taloyhtiökin on sattuvasti Kasperinkulma, eli jos liikut jostain ihmeellisestä syystä täälläpäin, Hämeen härkätiellä, poikkee reilusti kahveelle, terasssi on auki. ;)

Terveisin Alpertti

« Viimeksi muokattu: 30.05.09 - klo:02.59 kirjoittanut AlbertRetro »
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #26 : 30.05.09 - klo:09.04 »
25-v äijä tarkoitus pian repiä maisterin paperit ulos ja pyyhkiä niillä **************** :D
« Viimeksi muokattu: 30.05.09 - klo:09.08 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Utelua
« Vastaus #27 : 30.05.09 - klo:14.53 »
Elokuussa 18v täyttävä datanomi, jonka viimeinen vuosi starttaa nyt syksyllä, kiinnostuksen kohteisiin kuuluu tietokoneet (sekä ohjelmistot että laitteisto), elektroniikka yleensä, musiikki & kitarat. Tulevaisuus vielä melko avoin.  :D
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #28 : 30.05.09 - klo:14.57 »
72-vuotias. Ikänsä täys raitis fossiili. 3 lasta ja 6 lastenlasta. 7 vuotta harrastanut tietokonetta vaihtelevalla menestyksellä?
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

~unknown

  • Vieras
Vs: Utelua
« Vastaus #29 : 30.05.09 - klo:19.26 »
Olen nuori opiskelija ja harrastan kitaransoittoa sekä satunnaisesti naputtelen koskettimia. Musiikkimakuni on laaja, joten en ala sitä täällä erityisemmin selostamaan. Sanotaan nyt muutama, kuten vaikka... Electric Six ja Zen Café. Lisäksi piirrän, pelaan, teen peleihin omia modeja tai add-oneja, sekä puran rikkinäisiä laitteita osiksi, joille en kyllä vielä ole keksinyt mitään lopullista käyttötarkoitusta. Vielä ei ole tiedossa mitä aion työkseni tehdä, luultavasti... jotain  ;D

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #30 : 30.05.09 - klo:19.41 »
Täälläpä 190cm pitkä 18-vuotias köriläs Stadista. Lukiolainen perinteikkäästä ja yhdestä Suomen "eliittilukiosta" eli Ressun Lukiosta, syksyllä alkaa abivuosi.

Jonkinmoinen urheilija sekä "hevimies" (enää ei ole pitkää tukkaa). Lisäksi olen kiinnostunut tietokoneista, vaikka en mikään maestroübernörtti olekkaan, vaikkakin jonkinmoinen. :D Olen aika monipuolinen persoona, sillä samaan pakettiin mahtuu urheilija, hevari, kuorolaulaja, nörtti, "hikke" ja lievä doku (:D). Kaverini mukaan olen hybridi. Tällä hetkellä ei ole tyttöystävää.

Jees, kunhan lukio saadaan päätökseen niin suuntaan tieni luultavasti TKK:lle, linjasta ei vielä varmuutta.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

pikkuteemu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
    • pikkuteemu
Vs: Utelua
« Vastaus #31 : 31.05.09 - klo:12.47 »
37 vuotias, iskä pirkanmaalta. koodariapinana tuhlannut elämäänsä ihan omiksi tarpeiksi. 2. polven valokuvaaja.

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #32 : 31.05.09 - klo:13.25 »
15v teini, hakkaan tietokonetta.
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

turkka80

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
  • Archisti
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #33 : 02.06.09 - klo:00.11 »
29v nuorisotyön opiskelija Lievestuoreelta. Opiskelupaikkakuntana Suolahti. Entinen bussikuski Etelä-Suomesta, ohikiitävän hetken myös Jyväskylässä. Opiskelujen ohessa ja lomassa myös taksin ajaminen käynyt tutuksi jo vuodesta 2001.

Kitaraa koetan opetella soittamaan, rumpuja soittanut vuodesta -95, tosin ainakin 12 välivuotta pidetty... ;D

Musiikkimaku vastaa tuota avatar-kuvaa, joka on ihan autenttinen, eli metallimusiikin puolelle menee, tosin tiettyjä poikkeuksia on. Tietokoneita ollut monenlaisia, aina vuodesta -84, jolloin kotiin saapui Vic-20...

Linuxin kanssa pelehtinyt kohta vuoden. Vuonna  1995 muistaakseni kokeilin vajaan kuukauden Slackwarea, viime elokuussa Ubuntuun ja viime kuussa KDE-kokeilu Kubuntun kanssa, josta saatoin jopa löytää kodin itselleni, puutteistaan huolimatta...

Näillä mennään...
-- Vaan kun multa suussa maistuu / On katkeruus jäänyt taa... --

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: Utelua
« Vastaus #34 : 02.06.09 - klo:09.57 »
54-vuotias hesalainen kuvataiteilija, tällä elän. Kotona 2 pikkutyttöä ja vaimo, näitä rakastan. Ekan tietokoneeni ostin vuonna -98. Ubuntuun siirryin viime vuonna, tällä teen työni.
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

Eetu_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 261
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #35 : 02.06.09 - klo:12.25 »
Hih, taidankin olla tähän mennessä nuorin. Olen 13 vuotta vanha miehenalku Loimaalta. Menen 8. luokalle. Käytän Ubuntu 8.10-versiota.

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #36 : 02.06.09 - klo:18.45 »
Hih, taidankin olla tähän mennessä nuorin. Olen 13 vuotta vanha miehenalku Loimaalta. Menen 8. luokalle. Käytän Ubuntu 8.10-versiota.


Heh, edustan sitten ikä janan toista päätä. Olen Stadilainen. Solujani on kuollut jo 74 vuotta,
mutta muutama sinnikäs aivosolu yrittää vielä pitää hommat hoidossa.
Tietokoneitten kanssa olen puuhaillut ajoista jolloin muistit varastoitiin magneettihelmiin  ;D
Poistuu taka vasemmalle - - -

junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: Utelua
« Vastaus #37 : 02.06.09 - klo:19.34 »
Hei ja tervehdys lämmin!

Kohta 49-vuotias nuori mies, eronnut ja karannut elämänsä lyhyen aikana useita kertoja vaikkei koskaan naimisiin ole ehtinytkään. Viimeismmän seikkailun tuloksena syntyi maailmaan poika kohta 10v. Rakkaalla lapsella onkin sitten kaksi kotia ja paljon rakkautta!

Taiteileva terapeutti olen vaan työtä se ei mulle ole vaan elämä joten valoa (energiaa) välitän kaikille jotka sitä tarvitsevat. Muuta elämään kuuluvaa on aikido, musa, viini ja runoilu, metikössä ja rannoilla kävely ja kaksi ihanaa kissaa! Ja linux Ubuntu- valo muodossa! ;D

Joten huomisesta en huolta kanna sillä aurinko löytyy joka hetki sydämestä vaikka mielessä sievässä joskus myrskyt pauhaavatkin! :o

valoisin kesäterveisin junnuh from Jyväskylä ;)
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

Ciuu96

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
  • Arch pyörii.
    • Profiili
    • Fedora Suomi
Vs: Utelua
« Vastaus #38 : 02.06.09 - klo:20.31 »
Hahaa, nuorimman ennätys on minun!

Olen siis 13 vuotta, mutta menen 7. luokalle. Olen siis syntynyt tammikuussa.

Kiinnostunut politiikasta (epänormaalia, tiedän), osaan ohjelmoida pythonilla(kaverit kutsuu tätä "h4xäämiseksi" :)), ja olen suht koht mukava nörtti. Mää oon syntyjäni Turust.

Fedoraa (+vähän aikaa RH:ta) oon käyttänyt pikku-ipanasta asti, eli eka tietokone oli Red Hat versio joku, ja eka josta jotain muistan oli Fedora (Core sillon) 3 (vai oliko 1?) Minun tunnetaan oudosta tavastani käyttää sulkeita joka paikassa ilmaisemassa asiaankuulumattomia asioita. Olen (ikävä kyllä  :'() sinkku.


eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: Utelua
« Vastaus #39 : 02.06.09 - klo:21.51 »
Täällä 54-v metsäläinen, kiertolainen, miten vaan, tytär sanoo nomadiksi. Leipää olen kerännyt eri puolilla maailmaa useimmiten jotenkin metsään liityen. Nykyään enemmän projektitöissä yrittäen toisille töitä löytää, yrityskin on paperilla takataskussa jos uutta projektia ei nykyisen päätyttyä löydy.

Tietokone ura alkoi lankomieheltä ostetulla 298:lla ja dos 3:lla, eiku anteeksi Cambridge 64:llä. Sitten w95 > XP ja kaikki siltä väliltä. 2006 tökkäsin ekan Ubuntu live cd:n koneeseen ja se oli menoa sitten.

Leski olen ja yhden aikuisen tyttären isä.

Linux user #424871