Kirjoittaja Aihe: Ubuntun asennus  (Luettu 3302 kertaa)

pekkarii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Ubuntun asennus
« : 18.03.09 - klo:13.06 »
Moi!
Olen yrittänyt asentaa Huvi ja Hyöty 2009 dvd:n mukana tullutta ubuntua useita kertoja onnistumatta. Asennus etenee n. 82 % kohtaan tehdään aptin asetukset, tutkitaan asennuspalvelinta. Tähän tökkää, olen katkaissut asennuksen n. 4 tunnin kulutta. Testissä nettiin pääsee esim. ylen sivut aukeaa nopeasti, mutta esim. mtv3 ei aukea. Missä mahtaa mättää. Vastausta odotellen
pekka.riipinen@kymp.net

juyli

  • Vieras
Vs: Ubuntun asennus
« Vastaus #1 : 18.03.09 - klo:13.23 »
Testissä nettiin pääsee esim. ylen sivut aukeaa nopeasti, mutta esim. mtv3 ei aukea. Missä mahtaa mättää.

Uunituore asennus tarvitsee hieman lisäosia, joita ei oletuksena jakeluun asenneta. MTV3:n sivuista on palstalla paljon keskusteluja.

Nollapiste

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Saku Laukkanen
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus
« Vastaus #2 : 18.03.09 - klo:13.35 »
Moi!
Olen yrittänyt asentaa Huvi ja Hyöty 2009 dvd:n mukana tullutta ubuntua useita kertoja onnistumatta. Asennus etenee n. 82 % kohtaan tehdään aptin asetukset, tutkitaan asennuspalvelinta. Tähän tökkää, olen katkaissut asennuksen n. 4 tunnin kulutta. Testissä nettiin pääsee esim. ylen sivut aukeaa nopeasti, mutta esim. mtv3 ei aukea. Missä mahtaa mättää. Vastausta odotellen
pekka.riipinen@kymp.net
Oletko tarkistanut levyn eheyden? Se toiminto löytyy siitä käynnistysvalikosta.
Terveisin nollapiste
Jakelupaketti-informaatiota löydät tämän linkin takaa
(pahoittelen, että joku oli käynyt spämmäämässä wikin etusivua)

pekkarii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus
« Vastaus #3 : 18.03.09 - klo:14.25 »
Moi!
Olen yrittänyt asentaa Huvi ja Hyöty 2009 dvd:n mukana tullutta ubuntua useita kertoja onnistumatta. Asennus etenee n. 82 % kohtaan tehdään aptin asetukset, tutkitaan asennuspalvelinta. Tähän tökkää, olen katkaissut asennuksen n. 4 tunnin kulutta. Testissä nettiin pääsee esim. ylen sivut aukeaa nopeasti, mutta esim. mtv3 ei aukea. Missä mahtaa mättää. Vastausta odotellen
pekka.riipinen@kymp.net
Oletko tarkistanut levyn eheyden? Se toiminto löytyy siitä käynnistysvalikosta.
Levyn eheys on tarkistettu, mistä yllämainittuja lisäosia löytyis tällaiselle tumpelolle?

juyli

  • Vieras
Vs: Ubuntun asennus
« Vastaus #4 : 18.03.09 - klo:14.54 »
mistä yllämainittuja lisäosia löytyis tällaiselle tumpelolle?

Käytä foorumin hakukonetta MTV3 voisi olla sopiva hakusana. Perusasiat selvinnevät Ubuntu Tutuksi Wiki-kirjasta:
http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi

Frank100

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus
« Vastaus #5 : 19.03.09 - klo:09.45 »
Kerroppa mikä ubuntu-versio ja kuvaileppa konettasi.

pekkarii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus
« Vastaus #6 : 19.03.09 - klo:16.31 »
Kerroppa mikä ubuntu-versio ja kuvaileppa konettasi.
Kone on fujitsu siemens scaleon 1 gt ram kovalevy 160 gt. 2,4 hz prosessori. Toimii windows ympäristössä xp käyttöjär. normaaalisti. ADSL LAAJAKAISTA 8/2 M.Modeemi Wippies home box.
Linux ubuntu 8.10 Olen kokeillut sekä h ja h levyllöä tullutta, että netistä imuroitua ohjelmaa. Sama tulos, katkee 82 %:n jälkeen kohtaan tehdään opti asetuksia, tutkitaan asennuspalvelinta.

ihmetteliä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus
« Vastaus #7 : 19.03.09 - klo:18.52 »
Kokeileppa käydä asentamassa tai ostamassa kokonaan uusi levy Linux:silta vika voi olla levyssä jonka olet saanut ;)
http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html
Jos kysymys on ratkennut kirjoita aiheeseen (ratkaistu).

pasirt

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus
« Vastaus #8 : 21.03.09 - klo:19.19 »
Moip

Itselleni kävi juuri samoin. Asennettaessa jää jumiin päivityspalvelinta odottamaan, ikuisesti. Ratkaisin asian tökerösti mutta tehokkaasti. Aloitin asennuksen uudestaan, tällä kerralla kuitenkin nyppäsin verkkokaapelin irti ennen koneen käynnistämistä.   ;D

Ja avot, toimii !!


pekkarii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus
« Vastaus #9 : 28.03.09 - klo:17.44 »
Moip

Itselleni kävi juuri samoin. Asennettaessa jää jumiin päivityspalvelinta odottamaan, ikuisesti. Ratkaisin asian tökerösti mutta tehokkaasti. Aloitin asennuksen uudestaan, tällä kerralla kuitenkin nyppäsin verkkokaapelin irti ennen koneen käynnistämistä.   ;D

Ja avot, toimii !!


Kiitos! Tämä vinkki toimi. Mistähän mahtaa johtua???

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Ubuntun asennus
« Vastaus #10 : 29.03.09 - klo:12.16 »
Se johtuu siitä että jos asennuksen aikana haetaan päivitettyjä paketteja netistä ja jostain syystä esim kyseiset palvelimet on alhaalla tai kiireisiä, niin päivityksiä ei voida ladata täysillä. Jos nettijohdon nappaa irti asennuksen ajaksi niin ei myöskään päivityksiä haeta asennuksen aikana = ei hidastelua :)