Kirjoittaja Aihe: lul @ mun eka viesti  (Luettu 8750 kertaa)

masa

• Käyttäjä
    • Profiili
lul @ mun eka viesti
« : 01.03.09 - klo:19.42 »
Kaikki me on joskus tultu tänne voorumille vihreinä. Mun eka viesti oli varsin arkinen mutta löytyy tuolta mun viestihistoriasta aika helmiäkin 8)

Täs ois mun eka voorumille postaama viesti
Mulla on semmonen pien ongelma et en osaa tehdä @-merkkiä muuten ku copy-pastella :(
Eli mikähän näppäinyhdistelmä tuon merkin luo...

Mitäs muilta löytyy? Toki noi vois teidän viestihistorioista kaivaa esiin mut eihän se oo lähellekään yhtä hauskaa ku itsensä vapaaehtoinen nolaaminen ;D
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

~unknown

• Vieras
Vs: lul @ mun eka viesti
« Vastaus #1 : 01.03.09 - klo:19.59 »
...  ::)

Aihe: Miten saat linukkasi kaatumaan peruskäytössä?
Lainaus
Painamalla pientä kuu-ukkoa näppäimistössä kone vaipuu 100 vuoden lepoon ja herää kun uljas prinssi tulee ratsullaan ja suutelee tietokoneen reset-nappia.

edit: sen verran hyvä tuo nappi ettei sitä pysty edes vaihtamaan muuhun toimintoon...   ;D
...myöhemmin tajusin että sen voi muuttaa virransäästöasetuksista, nyt siinä napissa asuu Firefox.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #2 : 01.03.09 - klo:20.07 »
Hauskaa... ::)

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=5546.msg40004#msg40004
Voinko tehdä oman ubuntu live cdeen jossa olisi haluamani tiedostot ja ohjelmat, eli esimerkiksi itse käyttis OO2 ja vaikka internet selaimet ja sellaiset? Se saisi olla mielellään joku graafinen ohjelma windowsille sillä tällä hetkellä käytettävissäni ei ole linuxia. ;D

Se oli vielä sitä aikaa kun en onnistunut asentamaan HP:een (joka hajosi tänään  :'() Ubuntua... :-\

Sniff... :'(

Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

peran

• Vieras
« Vastaus #3 : 01.03.09 - klo:20.09 »
Löytyyköhän Ubuntun logoa jossakin suuremmassa resoluutiossa tai viivapiirroksena ?

Käyttö olisi henkilökohtaista (Tekisin oman UbuntuCD:n + kannet), sillä polttamani CD on kamalan näköinen, eikä ollenkaan Ubuntun arvoinen.

Toisaalta en kehtaa pyytää romppujen toimitusta itselleni.

Tällainen näkyy olevan ensimmäinen viestini...
... yllättävän asiallinen. :)

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 01.03.09 - klo:20.30 »
Tälläinen :D

Olen uusi Linuxin käyttäjä. Ongelma on että, en saa poistettua erästä hakemistoa, jonka olen itse tehnyt,. Tulee ilmoitus, että en ole omistaja. Jostakin löysin ohjeen miten olisin voinut poistaa hakemistoa (minkä ohjeen onnistuin hukkaamaan), mutta sitten tuli ilmoitus, että hakemistoa ei löydy. Miten saan kansion pois? Taisi tulla aika epäselvä selostus, mut toivottavasti joku ymmärtää. Olisin kiitollinen selvistä ohjeista.

Linux user # 406601

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 01.03.09 - klo:20.55 »
Hieman aiheesta poiketen:

Mistä nuo xmms:n skinit löytyy? :S Asensin ohjeen mukaisesti, mutta siinä listassa ei näy mitään?

Minkä ohjeen?

Varmaankin ensimmäisessä viestissä olevan ohjeen mukaisesti. :D

Ihmeen kärkkäästi olen kirjoittanut ensimmäisen viestini, vaikka onhan se välillä tyylini muutenkin.
alias vililikku

Dost

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 01.03.09 - klo:20.59 »
Oli kai tämä ensimmäinen täällä foorumilla:

Lainaus
Rosegarden 4 paketti asennettu. Käynnistäessä ilmoittaa "system timer resolution is too low" virheen. Rosegardenin sivuilla on ohjeet http://www.rosegardenmusic.com/resources/faq/#toc31 , mutta mulla ei oo hajuakaan miten nää tehdään. Joskus luin aikaisemmista keskusteluista että ubuntu studio paketin kun asentaa niin pitäisi toimia, mutta ei! Virheilmoitusta ei tule paitsi konsolissa, eikä rosegardenin ääntä kuulu. Sama juttu kun ajaan vmwarella ubuntu studio feisty 7.04 ja siellä rosegardenin. Myös joku jack server ei toimi/ei mene päälle/ei löydy (asennettu?) Nyt ajaan ubuntun päällä vmwaren, jossa pyörii tämä sama ubuntu feisty. Haluan saada Rosegardenin toimimaan! Konsolissa ohjelma antaa tämän:

Koodia: [Valitse]
blablabla
Äänikortit on kokeiltu kahta erilaista. Ei mitään väliä. Myös Vmwaren kautta Debian 4.0 antoi "system timer resolution is too low" virheen. Luulisi että Ubuntu Studiossa toimisi varmasti, kun se on säädetty juuri näitä juttuja varten, mutta ei. Kernelinko pitää nyt sitten rukata?

Joo en tiennyt, että pitää vielä säätää :P

Valitettavasti suoli24 oli mun aloituspaikka, jossa kyselin neuvoja Ubuntu 6.06:n kanssa.

E.K.Virtanen

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
« Vastaus #7 : 01.03.09 - klo:21.08 »
Ei nyt ehkä ujoin aloitus tällä foorumilla ;D http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=93.msg332#msg332

Ciuu96

• Käyttäjä
  • Arch pyörii.
    • Profiili
    • Fedora Suomi
« Vastaus #8 : 01.03.09 - klo:22.32 »
Aivan eka viesti oli testausalueella tämä:

Juu testaan vaan  8) :(

Jos sitä ei lasketa, niin tämä:

Ajattelin tossa vähä aikaa sitte alottaa sellasta Fedora Suomi sivua (epävirallista, tietenkin 8)), ni mitä mieltä ootte? Olisko siinä ideaa?

P.S Eka posti, liityin just.  8)

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #9 : 01.03.09 - klo:22.45 »
Lainaus
/ Vs: Mihin läppäriin Ubuntu sopii heittämällä?       : 29.10.07 - klo:17:31
Ideahan on hyvä,saataisiin suomalainen lista hyvin toimivista ja vähemmän  hyvin toimiviin mukaan vinkkilista toimenpiteistä joilla saadaan toimiva kokoonpano
Tuossahan tuo eka viesti on.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Timo Virtanen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #10 : 01.03.09 - klo:22.46 »
Tämä on hyvä ketju. Nollilta on lähdetty kuten eka postauksestani huomataan  :D
Lainaus
Tere!
Käytössä on Ubuntu 7.04 ja Kubuntu 7.04. Olen asentanut pakettienhallinnan kautta radioamatöörisovelluksia koneelle, mutta asennuksen jälkeen en löydä niitä Sovellukset-valikosta tai muualtakaan. Sovellukset ovat asennuspaketin mukana tulleita. Pakettienhallinta ei herjaa mitään virhettä. Asennuksen aikana olen ollut "root"-käyttäjä.  Olen noviisi Linux-maailmassa, mutta perässä tullaan.... Kiitokset etukäteen neuvoista, Timo OH7JHA
 ;D terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Storck

• Vieras
« Vastaus #11 : 02.03.09 - klo:00.13 »
Kerro zoldr mitä avasit, itsellä sama ongelma, sisään tulee muttei mene ulos.....

Firestartin säädöistä kyse..

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #12 : 02.03.09 - klo:05.03 »
Ajattelin jo että en edes kehtaa katsoa mitä olen ensimmäiseksi viestiksi kirjoittanut, mutta kappas...Oikeastaan olen ylpeä ensimmäisestä viestistä

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=10191.msg72721#msg72721

Lainaus
Olen juuri aloittanut tutustumisen Ubuntuun, eikä minulla ole kokemusta Linuxeista lainkaan. Yritin etsiä haulla ohjeita ilman tulosta.

Eli jos saisin muutamaan ongelmaan vastauksen, niin olisin kiitollinen

Ongelmat

1.Käytän PPPoE yhteyttä ja saan sen toimimaan kyllä kun kirjoitan päätteeseen "sudo pppoeconf". Tuo kyseinen ohjelmahan kysyy yhdessä vaiheessa asetetaanko yhteys päälle käynnistyksessä, mutta niin ei jostain syystä tapahtu?

2. Sain eilen toimimaan Nebula DigiTV USB boksin muistaakseni (en ole ihan 100% varma) seuraavan topicin avulla
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=421110
mutta nyt Kaffeine on hukannut asetukset, eli sieltä ei löydy mitään DVB valikkoa? Kokeilin nyt laittaa uudestaan kaikki tuosta postauksesta, mutta nyt en saa toimimaan Kaffeine ohjelmaa lainkaan?

jos annan päätteessä tuon "dmesg|tail" komennon saan seuraavan listauksen jos siitä on mitään hyötyä.

[   48.133268] Bluetooth: L2CAP socket layer initialized
[   48.263357] Bluetooth: RFCOMM socket layer initialized
[   48.263371] Bluetooth: RFCOMM TTY layer initialized
[   48.263374] Bluetooth: RFCOMM ver 1.8
[   59.101387] eth1: no IPv6 routers present
[ 1482.651632] cx2388x dvb driver version 0.0.6 loaded
[ 1482.651637] cx8802_register_driver() ->registering driver type=dvb access=shared
[ 1513.997957] bttv: driver version 0.9.16 loaded
[ 1513.997962] bttv: using 8 buffers with 2080k (520 pages) each for capture
[ 1514.007276] bt878: AUDIO driver version 0.0.0 loaded

En ymmärrä mistä johtuu, että osa asetuksista ei tallennu lainkaan. Toisaalta kokeilin huvikseni laittaa Desktop Effects valikosta kaikki päälle, ne latautuivat nyt käynnistyksessä normaalisti ja esim. firefox kyllä on tallentanut kaikki muutokset.

Pitääkö nuo päätteellä tehtävät asetukset koota jonkinlaiseen MS-DOS:n config.sys/autoexec.bat tyyppiseen listaan vai? Sori ihan pihalla vielä tästä linuxista..

En myös ole käsittänyt miten asetetaan esim. Gaim ja Skype käynnistymään Bootin jälkeen

Eniten yllätyin seuraavasta karkeasti 4kk käytön jälkeisestä viestistä
Lainaus
Osaako joku sanoa onko mitään toivoa asentaa näillä ohjeilla Nebulan USB versiota PS3:n Ubuntuun? Ilmeisesti ei koska 64bittisenäkään ei näytä toimivan ja hiukan off-topicina toimiiko yleensäkään mitkään 32bit x86 pohjaiset lisälaiteajurit tuossa PS3 powerpc ubuntussa?
Lähinnä siis sen takia, että olen hoeskellut muualla uusille linux käyttäjille, että ps3 on luultavasti hankalimmasta päästä oleva laite tutustua uuteen järjestelmään mm. powerpc ja rautarajoitusten takia. En siis muistanutkaan, että noin aikuisin noihin itse olisin törmännyt. Ilmankos tuota mielipidettä onkin tullut jaeltua hanakasti. "No pain, no gain" :)

No ok, piti etsiä kunnon tilitystä ja löytyyhän sitäkin :)
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=12334.msg91525#msg91525

tommis

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #13 : 02.03.09 - klo:19.21 »
Tommonen:http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=25016.msg190143#msg190143
Lainaus
Eli minulla on uusi läppäri ( fujitsu siemens amilo xa 3530) jossa ei tomi .

1. Wlan: tämä on joku atheros mallinen kortti oon yrittäny mutta en saa toimimaan.

2. Ajurit: eli aina kun asennan tuolta "laiteajureista" kohdasta "ATI/AMD:n FGLRX-grafiikka ajurit" joudun asentamaan ubuntun uudelleen koska ubuntu ei pääse gnomeen asti vaan jää siihen teksti tilaan kysymään käyttäjä tunnusta ja salasanaa.

3. Kaukosäädin/inrapuna: tästä ei ole hajuakaan mutta koneen mukana tuli kaukosäädin joka olis kiva saada toimimaan.

Eli käyttiksenä on ubuntu 8.10 uusilla päivityksillä. Kiitos kaikille vastanneille jo etu käteen.  Smiley

ps: Ketju ei ole viellä ratkennut ja apuja kaivataan.
« Viimeksi muokattu: 02.03.09 - klo:19.23 kirjoittanut tommis »

Jakke77

• Käyttäjä
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
« Vastaus #14 : 02.03.09 - klo:19.31 »
kai tää nyt se ensimmäinen on  ??? koitin kellon aikojakin kattella jne...ok vaihdetaan jos joskus huomaan että on vanhempikin viesti jossain

koitin mäki mut eipä enää firefox toimi  :-[

oli vanhempiakin vielä, ei aluksi heti näkyny ku oli joitain kuva viestejäkin tullu läheteltyä
« Viimeksi muokattu: 02.03.09 - klo:19.37 kirjoittanut Jakke77 »
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Lasse.

• Käyttäjä
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
« Vastaus #15 : 02.03.09 - klo:20.19 »
Meikäläisen eka viesti (25.09.08 - klo:16:06) oli seuraava
...

Lainaus käyttäjältä: CognaC
Powerusereilla tälläiset tyhmistykset ja message-spämmit ymmärrettävästi perunatuttaa kympillä kun käyttis on asetettu ajattelemaan käyttäjän puolesta. Mutta tämän tyyppisille ominaisuuksille löytyy yleensä suht helposti ratkaisunsa(se google) niin tälläinen "ei onnistu - kädet pystyyn"-tyylinen dissaus menee minusta samaan sarjaan kuin win-fanipoikien trollailut.
Tässä olen kyllä täysin samaa mieltä, tuntuu että osa Linux-käyttäjistä leimaa Windowsin ominaisuuksia ilman että edes tutkii voisiko asialle tehdä jotain, joka on myös outoa, koska harvoin Linux toimii ilman pääte-säätöjä kuten pitäisi. Sitä en sitten tiedä kuinka paljon tuota päätteeseen koskemista on saatu poistettua nykyisessä Ubuntun versiossa, kun en ole sitä ehtinyt vielä kokeilla. Pääte on kuitenkin näin Microsoftille myönnytyksenä sellainen asia joka monet Windows-ihmiset Linuxia kokeilessaan häätää pois, ei tietysti pitäisi edes ajatella saavansa ilmaista Windowsia...mutta mutta..::)

...
Kuten viestistäni voi todeta, en foorumeille tullessani ollut täysi Linux-aloittelija, vaikkakin aika lähellä. Tämän foorumiin tutustumisen jälkeen aloin käyttää Linuxia lähes joka päivä, aikasemmin olin vain kokeillut eri distroja. Tähän liittyy sellainen hassu toteamus, että alunperin kun 8.04:n otin käyttöön niin sen oli tarkoitus olla vain väliaikainen, koska Windows hajosi..no kuinkas kävikään? Välissä oli pelkkä Ubuntu pitkänaikaa, sitten julkaistiin jotain uusia pelejä ja alkoi ne houkuttaa, joten XP/Ubuntu dualbootti. Tällä hetkellä Vista 64bit(toimii loistavasti poiketen yleisestä mielipiteestä)/Arch Linux 64bit dualbootti.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Exitium

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #16 : 02.03.09 - klo:20.26 »
Kiitos ohjeista, toimii!  ;D
Sama vika, meni ensimmäisellä yrityksellä. :D

Tommosta. Mutta pakko myös pasteta TOINEN viesti, sillä siinä on minun senhetkinen työpöytä vuodelta 2006 Dapperilta. :)

Tommottinen. http://img214.imageshack.us/img214/6422/typopoytatp6.jpg

Jännä.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Pehtoori

• Vieras
« Vastaus #17 : 17.12.10 - klo:02.06 »
Lainaus
Tervehdys. mikähän tässä on, en saa näkyviin kuin riston kaksi ekaa viestiä. Vaikka klikkaan 16 sivua niin vain kaksi viestä näkyy  :o :o ???

Bootcharttia zuumailin.

samihs72

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #18 : 17.12.10 - klo:10.15 »
Yritin asentaa nykyiseen pöytäkoneeseeni Ubuntu 6.10:ä, ei onnistunut mutta 7.04 meni sisään heittämällä.. Osia on toki matkalla vaihtunut mutta sama kone jauhaa edelleen :-)

Moi,

Olen kokeillut ensimmäisen kerran Ubuntu 6.10 EdgyEft live-cd:tä ja kokeilin käynnistää Ubuntua levyltä. Kaikki menee hienosti alkuun eli käynnistysvalikko tulee ja valitse sieltä "Käynnistä tai asenna Ubuntu". Sitten alkaa käynnistys ja aivan loppuvaiheessa seurantapalkkia ilmestyy vihreä viiva palkin alle ja siihen jämähtää.. :-\  Mulla on tällainen kokoonpano, voiko ATI:n näytönohjain kiukutella tms.?

Emolevy: Abit KN8 SLI
Näytönohjain: Ati Radeon X800 GTO
Kovalevy: Samsung S-ATA 250 G ja Ma
Prosessori: AMD 64 Opteron 144
Muistit: Trascend (Samsung UCCC piireillä) 2G

Olisin kiitollinen avusta!

-Savis

Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi

asuspoju

• Käyttäjä
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
« Vastaus #19 : 17.12.10 - klo:18.00 »
Lainaus
Laitanpa tällähetkellä vistan viereen ubuntu 8.10. Tein 30 gigan osion ubuntua varten ja laitoin sen asentuun siihen mitään muita osioita en tehnyt. Osio on jotain etc3 muoto vai mikä se nyt olikaan. Olisiko tuo SWAP osio ollut välttämätön? Asennusohjelma sanoi siitä ja oletin sen olevan vain asennusta varten. Koneessani on 4 gigaa keskusmuistia joten en tehnyt mitään muita osioita. Tunnin kohta porskutellut asennusta. Jossain 7000.69... kohdassa menossa.
Tuo "jossain kohassa" tarkotti sitä että asennus oli kaatunut ja jotain dmesgin tapasta tulosteli siinä säännöllisesti :D Silloin en vain tajunnut asiaa ja luulin että sen kuuluukin tollasta tehä.
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä