Kirjoittaja Aihe: Pidgin ongelma  (Luettu 10933 kertaa)

jarpppi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 111
    • Profiili
    • jarppi.arkku.net
Pidgin ongelma
« : 12.01.09 - klo:16.39 »
Terve,

Tänä aamuna, kun olin avaamassa meseä tapani mukaan, en päässyt sisään. Ajattelin, että se on joku väliaikainen vika. No, kun tulin koulusta kotiin, koitin taas yhdistää ja taas Pidgin valitti samaa: "MSN-osoitekirjaa ei onnistuttu noutamaan". Kokeilin sitten siskon koneella yhdistää meseen, ja onnistui.

Eli yhtäkkiä Pidgin ei enää pääse yhdistämään käyttäjätililleni. Myöskään muiden käyttäjätileillä ei pääse yhdistämään, Pidgin herjaa samaa...MIstähän mahtaisi johtua tämä yhtäkkinen ongelma ja miten tämän saisi korjattua? Tuskin tässä sen isommasta on kyse, joku vaan kusee...

Kiitos jo etukäteen.

-jarppi-

Eetu_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 261
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #1 : 12.01.09 - klo:16.40 »
Minulla on sama ongelma. Tänään huomasin. Eli voi olla muualla vikaa?

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #2 : 12.01.09 - klo:16.47 »
Veikkaisin että Microsoft mahdollisesti uudistanut jotain rikkoen Pidginin tuen MSN-protokollaan..
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Jone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
  • \,,/
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #3 : 12.01.09 - klo:17.17 »
Launchpadissa oli toi bugi. Ratkaisuna siellä oli että asentaa paketin msn-pecan ja valitsee protokollaksi pidginiin WLM. (Tämä ilmeisesti toimii joissakin tapauksissa, ei kaikilla. Minulla itselläni toimi)

lisäys: Pidgin pitää käynnistää uudelleen msn-pecanin asennuksen jälkeen jotta WLM on valittavissa.
« Viimeksi muokattu: 12.01.09 - klo:17.21 kirjoittanut Jone »

nikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #4 : 12.01.09 - klo:17.24 »
Jep, msn-pecan asennuksen jälkeen alkoi täälläkin pelittää.

maert

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #5 : 12.01.09 - klo:17.46 »
Mulla oli sama ja sain korjattua asian mutta nyt on jotain ihme häikkää, kun ei näytä kavereita onlinessa vaikka ne on oikeasti (eikä pidä offline-tilaa). Tiedä sitten johtuuko jostain ihan muusta, ennen vaan ei oo moista ollut.

Xnewbie

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 126
  • Britney
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #6 : 12.01.09 - klo:18.26 »
Sama vika täällä ja WLM korjasi asian, mutta pienenä miinuksena messengerin henkilökohtaiset viestit ei enää näy.

maert

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #7 : 12.01.09 - klo:18.40 »
Eipä näytä emesene eikä aMSNkään ketään onlinessa. Eli vika on jossain muualla kuin itse ohjelmissa luultavimmin(ei kuitenkaan siinä, että minulla ei yksinkertaisesti olisi kavereita :D). Hmm.

DonJuha

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #8 : 12.01.09 - klo:18.46 »
Mulla toimii Pidgin Ubuntussa(8.04), mutta N810:n maemossa valittaa ettei voi hakea osoitekirjaa.

kimbledon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #9 : 12.01.09 - klo:20.33 »
Sama ongelma pidginin kanssa, mutta aMSN toimi aivan normaalisti. (Ubuntu 8.10, 2.6.27-9-generic)

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #10 : 12.01.09 - klo:20.41 »
Sama ongelma oli aamulla myös Vistassa...

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #11 : 12.01.09 - klo:20.43 »
Emesene toimii, ja on toiminut ainakin minulla normaalisti, mutta muistan kaverin sanoneen tässä lähiaikoina, ettei nähnyt minua joinakin päivinä onlinessa, vaikka linjoilla olinkin. Hmmm...

Matti Saastamoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
    • Avautuma-blogi
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #12 : 12.01.09 - klo:20.55 »
Sama ongelma pidginin kanssa, mutta aMSN toimi aivan normaalisti. (Ubuntu 8.10, 2.6.27-9-generic)

Tämä johtunee siitä, että tuorein Pidgin käyttää uusinta MSN-protokollaa, MSNP15:ttä. aMSN samoin kuin vanhemmat Pidginit käyttävät vanhempaa protokollaa, johon Microsoftin palvelimet reagoivat. Eräs workaround olisi siis asentaa vanhempi Pidgin tai kärsivällisesti odottaa korjausta ongelmaan.

Lisää keskustelua mm. MacRumoursin foorumilla, jossa keskustellaan Pidginin tapaan libpurplea hyödyntävän Adiumin vastaavasta ongelmasta.

Tämä on eräs osoitus siitä minkälaisia ongelmia yhden yrityksen hallinnoima teknologia voi aiheuttaa muiden valmistajien tuotteita käytettäessä. Päänvaivaa aiheutuu niin käyttäjille kuin kehittäjillekin.
« Viimeksi muokattu: 13.01.09 - klo:11.37 kirjoittanut mattis »

potkukelkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #13 : 12.01.09 - klo:21.05 »
Lainaus
tai kärsivällisesti odottaa korjausta ongelmaan.
Taidan odottaa ja sillä välin tutustua tuohon aMSN:nään. Vaikuttaa näin lyhyen käytön jälkeen kyllä häviävän pidginille.
Voisin kyllä vaihtaa ton mesen johonkin vastaavaan mutta mitenköhän saisi kaikki kaverit tekemään saman :(

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #14 : 12.01.09 - klo:21.53 »
Lainaus
tai kärsivällisesti odottaa korjausta ongelmaan.
Taidan odottaa ja sillä välin tutustua tuohon aMSN:nään. Vaikuttaa näin lyhyen käytön jälkeen kyllä häviävän pidginille.
Voisin kyllä vaihtaa ton mesen johonkin vastaavaan mutta mitenköhän saisi kaikki kaverit tekemään saman :(
Emeseneä kannatta myös kokeilla.

Linux user # 406601

Matti Saastamoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
    • Avautuma-blogi
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #15 : 13.01.09 - klo:11.37 »
Vika on eilen illalla korjattu Microsoftin palvelinpäässä ja MSN toimii jälleen myös tuoreimmilla Pidgin-versioilla (MSNP15-protokollalla).

Pidgin bugiraportti
"We initially thought this was a server-side issue; now we know it is a server-side change that requires the client to send additional data that we do not currently send."

Adium-blogi
"As of 11:43 today (the 12th), MSN is now working for us in 1.3.2. Looks like the Libpurple team was right—it was a server-side problem, which Microsoft has now cleared up."

potkukelkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #16 : 13.01.09 - klo:17.48 »
Jep...taas pelittää Pidgin  :D

Lainaus
Emeseneä kannatta myös kokeilla.
Kokeilussa on, pesee ainakin ton aMSN:nnän. Se oli sekavan olonen.
Pärjääkö pidginille jää nähtäväksi, kunhan jonkun aikaa tulee käytettyä.

edit: code --> lainaus
« Viimeksi muokattu: 15.01.09 - klo:20.08 kirjoittanut potkukelkka »

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #17 : 13.01.09 - klo:18.12 »
Windowsin MSN käyttäjillä oli myös ongelmia. (c) irc

Pidgin toimii nyt ihan hyvin ilman protokolla päivityksiä.
« Viimeksi muokattu: 13.01.09 - klo:18.15 kirjoittanut Karvameduusa »

tampparination

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #18 : 13.01.09 - klo:18.29 »
Nyt kun tässä pidginistä puhutaan niin en raaski aloittaa uutta aihetta..

Onko mitään mahdollisuutta muutta omaa fonttia? Onko mahdollisuutta muutta vastapuolen tekstin väriä omalla ruudulla? Kysyn siksi koska minulla on tumma fontti käytössä jolloin pidginissä on musta teksti harmaalla pohjalla ja se ei edesauta lukemista.

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Pidgin ongelma
« Vastaus #19 : 14.01.09 - klo:19.44 »
Nyt kun tässä pidginistä puhutaan niin en raaski aloittaa uutta aihetta..

Onko mitään mahdollisuutta muutta omaa fonttia? Onko mahdollisuutta muutta vastapuolen tekstin väriä omalla ruudulla? Kysyn siksi koska minulla on tumma fontti käytössä jolloin pidginissä on musta teksti harmaalla pohjalla ja se ei edesauta lukemista.

On mahdollista. Avaa Pidginin asetukset ja sieltä Keskustelut välilehti. Ota ruksi pois kohdasta Käytä asiakirjojen fonttia teemasta niin voit muuttaa esimerkiksi fontin väriä valitasemalla Kirjasin --> Etualaväri ja itse fonttia klikkaamalla Kirjasin --> Kirjasintyyppi. Vastapuolen fonttia ei kait pysty muuttamaan, tai no ehkä jollain lisäosalla - en tiedä.