Joutuuko tässä kettuilemaan, jos ei kyseistä ominaisuutta löydy?
Tervetuloa foorumille Korsikko, vaan mistä ihmeestä olet saanut sen käsityksen, että "kettuilu" on asiallinen ratkaisu toimia ongelmien ratkaisemiseksi? Useimmiten sillä ei saa muuta aikaiseksi kuin vastakettuilua, kuten Salai ilmeisesti halusi osoittaa.
Itse oletan, että sivujen suurennukseen vain yksinkertaisesti on kaksi lähestymistapaa:
1) Suurentamisen tarpeen oletetaan kohdistuvan vain yksittäiseen sivustoon, missä käytetty pientä fonttia.
2) Suurentamisen tarve kohdistuu tilanteeseen, eli henkilö katsoo tarpeelliseksi suurentaa tekstin, kunnes toisin päättää.
Operassa suurennos ja pienennös toimii yksinkertaisesti + ja - näppäimillä, eli suurennossuhteen muuttaminen on ainakin minun mielestäni todella vaivatonta.
Olen kyllä tietoinen kuinka suurentaminen ja pienentäminen tapahtuu, mutta tarkoitukseni oli selvittää saako suurennosta jätettyä sivustokohtaisesti "muistiin", siten ettei aina tarvitsisi uudestaan suurennella kun sivulle palaa?
Tietenkin nopeasti sen taas pienentää tai suurentaa, mutta pieniä elämää helpottavia asioita kaipaa Firefoxin puolelta. Lähes jokaisella vierailemallani sivulla, kun on tarvetta muuttaa tekstinkoko sopivaksi. Suurinosa nettisivujen tekijöistä, kun ei ole ymmärtänyt suunnitella sivuja suurille näytöille ja resoluutioille. Toki sivut toimivat 1024x768 resoluutiolla ja niistä silloin näkee hyvin, mutta kun laitetaan kiinni suurikokoinen televisio ja full-hd resoluutio, niin kovin pieneksi jää tekstit ja sivun elementit (ellei sivustoa ole merkattu käyttäjäystävällisesti).
Tästä johtuen kaipaa zoomauksen "muistia", ettei jokaisella sivulla tarvitsisi aina uudelleen ja uudelleen säätää tekstit ja elementit sopiviksi. Vaikka zoomaus on nopeaa + ja - näppäimillä, niin silti se on vain ärsyttävää tehdä joka kerta.
Asiasta toiseen.
Selain on kyllä toiminut nopeasti ja vakaasti, mutta toisinaan ilmenee muutaman sekunnin mittaisia jäätymisiä, kun vaihtaa sivulta toiselle. Onkohan tämä normaalia, vai mistä mahdollista vikaa kannattaisi etsiä?
Tätä ei tosin tapahdu kovinkaan usein, joten mistään kaljuuntumista aiheuttavasta viasta ei ole kyse. Ja vaikka tapahtuisi useinkin, niin eiköhän tuota muutaman sekunnin jaksa odotella :)
Mutta jos jollakin on ratkaisu, niin toki sen ottaisin vastaan.