Kirjoittaja Aihe: Opera rokkaa!  (Luettu 80008 kertaa)

Storck

  • Vieras
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #100 : 04.03.09 - klo:10.15 »
Kyl mäkin voisin Operan asentaa, mutta se ei näytä olevan tuolla Lisää/Poista-valikon takana. Ja yritän nyt vältellä muualta asentamista, että voisin päivittää tän Ubuntun seuraavaan versioon ilman ongelmia.

Lisää/poista-valikon takana ei ole paljon muutakaan, Synapticia kannattaa opetella käyttämään. Silellä on kaikki.

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #101 : 04.03.09 - klo:10.25 »
Kyl mäkin voisin Operan asentaa, mutta se ei näytä olevan tuolla Lisää/Poista-valikon takana. Ja yritän nyt vältellä muualta asentamista, että voisin päivittää tän Ubuntun seuraavaan versioon ilman ongelmia.

Lisää/poista-valikon takana ei ole paljon muutakaan, Synapticia kannattaa opetella käyttämään. Silellä on kaikki.
No ei nyt ihan kaikki. Esimerkiksi suljetun koodin Operaa ja Sypeä ei taida sieltä löytyä, ellei itse lisäile omia ohjelmistolähteitä. Jos nyt vähääkään olen ymmärtänyt oikein Ubuntun periaatteita niin Ubuntun tarjoamista ohjelmistolähteistä löytyy vain avoimen koodin ohjelmistoja.

Storck

  • Vieras
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #102 : 04.03.09 - klo:14.07 »
Suljettu koodi ei olekaan "Ubuntua", se on lisäystä..

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #103 : 08.03.09 - klo:12.03 »
Operaa tulee kyllä lähes pelkästään käytettyä, mutta pirun epävakaa se on. Kaatuu tai sammuu itsestään ainakin 10 kertaa illassa.
En tiedä johtuuko se siitä, kun on yleensä 5-10 välilehteä aina auki.

Koneesta se ei ainakaan johdu, sillä minulla se tekee sitä 3:lla eri koneella ja Ubuntu 8.04 ja 8.10:lla.

Juh0`

  • Vieras
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #104 : 08.03.09 - klo:13.08 »
Operaa tulee kyllä lähes pelkästään käytettyä, mutta pirun epävakaa se on. Kaatuu tai sammuu itsestään ainakin 10 kertaa illassa.
En tiedä johtuuko se siitä, kun on yleensä 5-10 välilehteä aina auki.

Koneesta se ei ainakaan johdu, sillä minulla se tekee sitä 3:lla eri koneella ja Ubuntu 8.04 ja 8.10:lla.

Nyt tämä 9.64 on ollut hyvin vakaa ja ei ole kaatuillut... no minulla on kyllä mäkki alla nyt että en tiiä onko se kuinka buginen ubuntun alla.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #105 : 08.03.09 - klo:15.44 »
Nyt tämä 9.64 on ollut hyvin vakaa ja ei ole kaatuillut... no minulla on kyllä mäkki alla nyt että en tiiä onko se kuinka buginen ubuntun alla.

Minulla on tässä uusimmasssa kumma ongelma. Jos kopioi tekstiä keskinäppäimellä niin joskus sen jälkeen ei voi avata sivuja pikavalinnoista taustavälilehtiin sillä keskinäppäimellä. On välillä tosi ärsyttävää. Ja tuo ongelma ilmaantui kun päivitin Operan 9.64:ään.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #106 : 09.03.09 - klo:10.04 »
Operaa tulee kyllä lähes pelkästään käytettyä, mutta pirun epävakaa se on. Kaatuu tai sammuu itsestään ainakin 10 kertaa illassa.
En tiedä johtuuko se siitä, kun on yleensä 5-10 välilehteä aina auki.

Koneesta se ei ainakaan johdu, sillä minulla se tekee sitä 3:lla eri koneella ja Ubuntu 8.04 ja 8.10:lla.
5-10 avointa välilehteä on vähän, eli sen ei pitäisi aiheuttaa moista. Minulla ei ole ollut mitään ongelmia Operan kanssa, joten vikaa pitänee etsiä sivustoista joilla vierailet. Koita pitää kirjaa sivuista, jotka kaatavat Operan.

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #107 : 09.03.09 - klo:20.47 »
Minulla on tässä uusimmasssa kumma ongelma. Jos kopioi tekstiä keskinäppäimellä niin joskus sen jälkeen ei voi avata sivuja pikavalinnoista taustavälilehtiin sillä keskinäppäimellä. On välillä tosi ärsyttävää. Ja tuo ongelma ilmaantui kun päivitin Operan 9.64:ään.
Mulle tuli samantien ongelmia, kun päivitin Operan 9.64 versioon.  Aikaisemmin ei mitään muita ongelmia, kuin samat elävän kuvan ...   Olisi pitänyt pysyä 9.63 versiossa, mutta kun se tietoturva.
t.matti

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #108 : 09.03.09 - klo:21.56 »
Minulla on tässä uusimmasssa kumma ongelma. Jos kopioi tekstiä keskinäppäimellä niin joskus sen jälkeen ei voi avata sivuja pikavalinnoista taustavälilehtiin sillä keskinäppäimellä. On välillä tosi ärsyttävää. Ja tuo ongelma ilmaantui kun päivitin Operan 9.64:ään.
Mulle tuli samantien ongelmia, kun päivitin Operan 9.64 versioon.  Aikaisemmin ei mitään muita ongelmia, kuin samat elävän kuvan ...   Olisi pitänyt pysyä 9.63 versiossa, mutta kun se tietoturva.
t.matti

Ilmeisesti siinä on uusi "hieno" ominaisuus, että kopioimalla voi liittää sivun noihin pikavalintoihin. Saisivat kyllä palauttaa sen entiselleen. Pitääkin vilkaista saako korjattua tuota asetuksista...

EDIT: Ei ilmeisesti... Nyt kyllä pitää laittaa sähköpostia... Tämä ei toimi... >:(
« Viimeksi muokattu: 09.03.09 - klo:22.00 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Sahtor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #109 : 11.03.09 - klo:11.57 »
Uusimmmat Opera 10 buildit on toimivia
http://my.opera.com/desktopteam/blog/

Adblockin hoidan crontabilla. Kerran viikossa päivitys vanhan päälle.
Koodia: [Valitse]
# m  h   dom mon dow   command
  11 11  *   *   1     wget http://fanboy.co.nz/adblock/opera/complete/urlfilter.ini -O .opera/urlfilter.ini

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #110 : 21.04.09 - klo:11.34 »
Mulla toimii opera 10 täysin kubuntu 8.04 mutta 8.10 bukaa ihan mahottomasti

Puavo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
  • Mafia Connections
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #111 : 21.04.09 - klo:23.52 »
Vannoutunut Operan käyttäjä. o/

Jokos Ooppera osaa päivittää webbisivun, jolle palataan takaisin? Tarkoitan tilannetta, jossa selaillaan vaikkapa jotain foorumia, jolla on käytössä jokin merkki siitä, oletko lukenut jo kyseisellä sivulla olevat ketjut. Jos selain ei osaa päivittää (edellistä) sivua, jolle palataan, ei näe onko kyseiset ketjut jo luettu. Pieni, mutta kuitenkin kiusallinen vaiva...

Vaikka onkin kommentilla hieman ikää niin vastataan silti. Minun mielestä tuollainen "turha" päivittäminen hidastaisi vain surffailua. Kun ottaa edellisen sivun hiirieleellä niin edellinen sivu on välittömästi näkyvillä. Jos ei muista missä on jo käynyt (siis esim. foorumin uusi-napi) niin nopea hiiriele pelastaa tilanteen.
3,0Ghz Dual Core, 4Gt, 1Tt, Ubuntu 8.10
333Mhz, 256Mt, 8Gt Flash, Ubuntu 8.04 Server

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #112 : 09.05.09 - klo:10.09 »
Hyvin on Opera palvellut, mutta suomen kielisen oikoluvun puuttumisen lisäksi löytyi nyt myös toinen puute. Isojen tiedostojen lataus tuntuu takkuavan ainakin Elisan Kaapelimodeemiyhteydellä. Lataus keskeytyy usein ilman mitään selvää syytä, eikä sitten ikinä enää jatku. Olen usean päivän ajan yrittänyt ladata Jauntyn miniläppäriversiota Operalla, eikä siitä näytä tulevan mitään. Nyt koitan Firefoxia, ja siinä näyttää lataustenhallinta toimivan huomattavasti paremmin.

Nuupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #113 : 09.05.09 - klo:11.13 »
Isojen tiedostojen lataus tuntuu takkuavan ainakin Elisan Kaapelimodeemiyhteydellä. Lataus keskeytyy usein ilman mitään selvää syytä, eikä sitten ikinä enää jatku.

Tuohon ilmiöön en ole törmännyt (vaan en myöskään ole kokeillut Jauntyn miniläppäriversion loudausta). Hiirieleet eivät ole käytössä. Viimeisten noin 10 vuoden aikana Operalta on tullut pari versiota, joiden kanssa on ollut häikkää ja olen koneesta riippuen käytellyt tovin jotain toista seluria. Tämä nykyinen 9.64 on toiminut moitteetta sekä Linux- että Mac- ja Win-yhteyksissä: olen hyvin haluton luopumaan Operasta.

Synkronointi on hieno ominaisuus!

Jiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 248
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #114 : 10.05.09 - klo:22.45 »
Synkronointi on hieno ominaisuus!

Ja varsinkin siinä Operan muistiinpanot. Kirjoittaa pöytäkoneen Operalla kauppalistan tai mitä nyt vain, niin samat muistiinpanot on sitten
kännykän Opera minilläkin luettavissa.
Aiemmin kun tuli lapuille kirjoitettua ja lähti kauppaan vain huomatakseen että se kauppalappu olikin jäänyt kotiin 30 kilsan päähän.
Känny nyt tulee aina muistettua ottaa matkaan.

Ja onhan noita Opera  minin kirjanmerkkejäkin paljon helpompi hallita pöytäkoneen Operan avulla!
Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty

Jiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 248
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #115 : 03.06.09 - klo:20.11 »
Operan sivusto tarjoaa QT3-versiota vaikka QT4-versiokin on olemassa 32-bittiselle Linuxille:
http://get.opera.com/pub/opera/linux/1000b1/beta1/en/i386/
Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #116 : 04.06.09 - klo:00.46 »
Tyypillinen norjalainen suljetun koodin ohjelma: Oikoluku löytyy kaikille vinkuintian kielille, muttei suomeksi.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #117 : 21.07.09 - klo:11.28 »
Vähänkö hyvä tämä Opera 10.00 Beta 2!!! :D
No joo... ::) ;D
Oletus ulkoasu on muuttunut kohtalaisen paljon ja täytyy sanoa, että näyttää ihan hyvältä. Tuo Show Menu Bar -valinta on hyvä lisä (olen aiemminkin pitänyt valikot piilossa ja lisännyt Menu-nappulan), mutta harmi ettei Flash 10 toimi edelleenkään... >:( Eli joko asennan Flash 9:n tai katselen Youtuben vaikkapa Firefoxilla. Milloinkahan saavat tuon Flash ongelman korjattua...?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

PenguinNerd

  • Vieras
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #118 : 21.07.09 - klo:12.22 »
Toden totta "Opera rokkaa!" muuta selainta en ole tarv.... eikun no joo..  :D

OPERA!! OPERA!!  :)

Täytyypä vielä kommentoida, että Opera on oman kokemuksen mukaan kevyempi ja nopeampi, kuin Firefox.

edit: No nytpä minä käytänkin kylläkin Firefoxia 3.5.1   :)
« Viimeksi muokattu: 29.07.09 - klo:09.41 kirjoittanut PenguinNerd »

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Opera rokkaa!
« Vastaus #119 : 21.07.09 - klo:20.33 »
Vähänkö hyvä tämä Opera 10.00 Beta 2!!! :D
No joo... ::) ;D
Oletus ulkoasu on muuttunut kohtalaisen paljon ja täytyy sanoa, että näyttää ihan hyvältä. Tuo Show Menu Bar -valinta on hyvä lisä (olen aiemminkin pitänyt valikot piilossa ja lisännyt Menu-nappulan), mutta harmi ettei Flash 10 toimi edelleenkään... >:( Eli joko asennan Flash 9:n tai katselen Youtuben vaikkapa Firefoxilla. Milloinkahan saavat tuon Flash ongelman korjattua...?

Kyllähän Opera paranee kuin viini vanhetessaan. On nopea!  :D  Mulla kyllä toimii youtube Flash 10:llä hyvin. Ylen arkisto on sellainen akilleen kantapää meikäläisen operassa, että siihen on käytettävä firefoxia.  Asiasta toiseen, eikö 9.04 repoihin tule ff-3.5. ?

t.matti